Problemen Nexus 5 na valschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:59
Op 17 december 2013 heb ik via de Duitse Google Play een LG Nexus 5 (32GB, Black) besteld. Over het toestel ben ik zeer tevreden en het is een hele vooruitgang met mijn Samsung Galaxy Nexus. Helaas heb ik mijn telefoon laten vallen op het toilet en is deze hierbij op een tegelvloer gevallen met als gevolg dat de glasplaat stuk was. Gelukkig is dit binnenshuis gebeurd en kon ik dus aanspraak maken op mijn inboedelverzekering.
  • Op 17 januari heb ik de schade gemeld aan mijn verzekering
  • Op 21 januari heb ik een afspraak gemaakt dat de reparatieservice (welke door mijn verzekering is aangeraden in verband met het overnemen van garantie) mijn toestel komt ophalen ter reparatie
  • Op 22 januari zou de koerier mijn toestel ophalen tussen 8:30 en 17:00 uur. Ben de hele dag thuis geweest en op de track & trace pagina staat ‘Order not successful, nobody at home’.
  • Op 22 januari heb ik gebeld voor een nieuwe afspraak, heb toen ook gemeld dat ik het raar vond dat er niemand thuis was om open te doen omdat ik de hele dag thuis was.
  • Op 23 januari is alsnog mijn toestel opgehaald door de koerier.
  • Op 24 januari is het toestel bij het reparatiecentrum aangekomen.
  • Op 5 februari is mijn toestel weer gerepareerd en klaar voor verzending
.Als extra informatie is te lezen dat er een ‘Onderdeel vervangen’ is met als additionele informatie ‘Reparatie van de geconstateerde schade aan het toestel valt niet binnen de garantie’
Dit was ook te verwachten omdat valschade onder geen enkele garantie valt, vandaar dat deze schade ook via de verzekering afgehandeld werd.
  • Op 6 februari neem ik mijn toestel weer in ontvangst.
  • Op 9 februari constateer ik extra schade welke door de reparatie veroorzaakt is.
  • Op 10 februari heb ik een mailtje gestuurd naar mijn verzekering waarin ik uitleg wat er aan de hand is met een drietal foto’s als bewijs.
  • Op 13 februari heb ik weer een afspraak gemaakt voor het ophalen van mijn telefoon.
  • Op 14 februari is mijn telefoon weer opgehaald om naar het reparatiecentrum te vervoeren.
  • Op 15 februari is mijn telefoon bij het reparatiecentrum aangekomen.
Tussen 15 februari en 10 maart heb ik een keer gebeld of het reparatiebedrijf een indicatie konden geven wanneer ik mijn toestel weer terug kon verwachten. Hierop kreeg ik een standaard antwoord dat ze dagelijks informeren bij hun leveranciers omtrent levertijden.
  • Op 10 maart heb ik mijn verzekeringsmaatschappij laten weten dat ik het allemaal wel heel lang vond duren.
Op 11 maart werd ik door de verzekering opgebeld. Ze vonden het ook veel te lang duren en zouden er achter aan gaan. Ook heb meteen een officiële klacht ingediend bij de verzekering. Heb wel expliciet aangegeven dat ik zeer tevreden ben over service van mijn verzekering en dat mijn klacht alleen over het reparatiecentrum en hun logistieke dochteronderneming gaat.
  • Op 11 maart krijg ik een bericht dat van het reparatiecentrum dat mijn telefoon weer opgestuurd kan worden.
  • Op 12 maart neem ik mijn toestel weer in ontvangst. De reparatieschade is nu ook weer netjes opgelost.
Via mijn broer heb ik een officiële Nexus QI-lader besteld, helaas werkt het opladen in combinatie met mijn Nexus 5 niet. Andere telefoons (heb er twee geprobeerd) laden wel gewoon op met de officiële QI-lader. Ook heb ik nog geprobeerd of ik met een andere QI-lader mijn Nexus 5 opgeladen krijg, helaas werkt dit ook niet.

We schrijven nu 1 april en ik heb mijn verzekering nog eens gebeld over het feit dat waarschijnlijk tijdens de val ook de QI-lader in mijn telefoon kapot is gegaan.

De verzekeringsmedewerker vond het raar dat ik hier pas een aantal weken later mee kom. Heb aangegeven dat ik nu pas beschik over een QI-lader en dat ik het dus niet eerder heb kunnen constateren. Er werd me verteld dat ik weer contact moet opzoeken met het reparatiecentrum om te kijken of dit ook door de valschade veroorzaakt kan zijn.

Hier wringt het bij mij een beetje. De reparateur kan zeggen dat de niet werkende QI functionaliteit in mijn telefoon helemaal niets te maken heeft met de valschade van weleer. Ik kan niet aantonen dat dit wel gewoon werkte toen ik mijn toestel net gekocht had. Dit is hun woord tegen het mijne.

Toen ik mijn valschade meldde bij mijn verzekering werd me verteld dat het reparatiebedrijf mijn garantie over zou nemen, mede door deze belofte heb ik ook gekozen voor deze optie.

Kunnen ze nu zeggen dat ik de garantie maar bij Google Play in Duitsland moet claimen?
Hoe moet ik het nu verder aan gaan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nielsn schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:50:
De reparateur kan zeggen dat de niet werkende QI functionaliteit in mijn telefoon helemaal niets te maken heeft met de valschade van weleer. Ik kan niet aantonen dat dit wel gewoon werkte toen ik mijn toestel net gekocht had. Dit is hun woord tegen het mijne.

<<knip>>

Hoe moet ik het nu verder aan gaan pakken?
Stap één zou denk ik zijn om gewoon eens contact op te nemen, of je toestel aanmelden voor herstel (dat is ook wat je verzekering adviseerd). Je gaat er nu al vanuit dat men roept dat het niet door de valschade komt, maar dat is nog helemaal niet bekend.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrammetje
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:08:
Stap één zou denk ik zijn om gewoon eens contact op te nemen, of je toestel aanmelden voor herstel (dat is ook wat je verzekering adviseerd). Je gaat er nu al vanuit dat men roept dat het niet door de valschade komt, maar dat is nog helemaal niet bekend.
De verzekeringsmedewerker vond het raar dat ik hier pas een aantal weken later mee kom. Heb aangegeven dat ik nu pas beschik over een QI-lader en dat ik het dus niet eerder heb kunnen constateren. Er werd me verteld dat ik weer contact moet opzoeken met het reparatiecentrum om te kijken of dit ook door de valschade veroorzaakt kan zijn.
Er is dus al wel wat contact geweest. Ik zou hem desondanks zelf inderdaad gewoon aanmelden voor reparatie, en dan eens afwachten of er tegengestribbeld wordt.

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er is alleen contact geweest met de verzekeringsmaatschappij, niet met het herstelbedrijf, terwijl TS gaat er al een beetje vanuit gaat dat het schadeherstel bedrijf "moeilijk" gaat doen. Mijn advies zou zijn om dat eerst eens af te wachten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Het klopt dat ik eigenlijk vrij weinig vertrouwen heb in de reparateur. Dit komt door het lange wachten zonder goede communicatie en dat ze mijn telefoon met schade terug hebben gestuurd. Ook de verhalen over dit bedrijf op dit forum en andere sites zijn meer negatief dan positief.

Heb wel al even kort contact gehad met ze en zouden mij een mail sturen om mijn toestel weer aan te melden voor reparatie. Deze mail heb ik nog niet ontvangen.

Mijn inziens kan ik twee dingen doen. Volhouden dat het defect is ontstaan bij het vallen, of een normale garantie claim bij ze doen voor dit defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik ben zelf reparateur, de reden dat je qi lader niet werkt is omdat de reparateur waarschijnlijk teveel kracht op de backcover heeft gezet waardoor de 4 contact puntjes nu geen contact meer maken. Het is vrij simpel, even de achterkant eraf met een plastic voorwerp., contactpunten 2mm omhoog trekken en backcover er weer op en voila. Probleem opgelost..

Ik zou je verzekering er wel op attenderen dat ze misschien moeten overwegen om een andere reparateur te kiezen, aangezien deze blijkbaar niets test..

[ Voor 21% gewijzigd door lvrijn op 02-04-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
Ik heb vandaag mijn toestel weer retour gekregen van Dynafix, het wireless laden werkt nu weer. Wat me nu opvalt is dat dat de volume rocker het niet altijd doet, ook de trilmotor werkt niet altijd. Dit laatste is met een klein tikje op de achterkant op te lossen

Ik word er een beetje moe van! :X

[ Voor 19% gewijzigd door nielsn op 18-04-2014 15:19 ]

Pagina: 1