Op 17 december 2013 heb ik via de Duitse Google Play een LG Nexus 5 (32GB, Black) besteld. Over het toestel ben ik zeer tevreden en het is een hele vooruitgang met mijn Samsung Galaxy Nexus. Helaas heb ik mijn telefoon laten vallen op het toilet en is deze hierbij op een tegelvloer gevallen met als gevolg dat de glasplaat stuk was. Gelukkig is dit binnenshuis gebeurd en kon ik dus aanspraak maken op mijn inboedelverzekering.
Dit was ook te verwachten omdat valschade onder geen enkele garantie valt, vandaar dat deze schade ook via de verzekering afgehandeld werd.
We schrijven nu 1 april en ik heb mijn verzekering nog eens gebeld over het feit dat waarschijnlijk tijdens de val ook de QI-lader in mijn telefoon kapot is gegaan.
De verzekeringsmedewerker vond het raar dat ik hier pas een aantal weken later mee kom. Heb aangegeven dat ik nu pas beschik over een QI-lader en dat ik het dus niet eerder heb kunnen constateren. Er werd me verteld dat ik weer contact moet opzoeken met het reparatiecentrum om te kijken of dit ook door de valschade veroorzaakt kan zijn.
Hier wringt het bij mij een beetje. De reparateur kan zeggen dat de niet werkende QI functionaliteit in mijn telefoon helemaal niets te maken heeft met de valschade van weleer. Ik kan niet aantonen dat dit wel gewoon werkte toen ik mijn toestel net gekocht had. Dit is hun woord tegen het mijne.
Toen ik mijn valschade meldde bij mijn verzekering werd me verteld dat het reparatiebedrijf mijn garantie over zou nemen, mede door deze belofte heb ik ook gekozen voor deze optie.
Kunnen ze nu zeggen dat ik de garantie maar bij Google Play in Duitsland moet claimen?
Hoe moet ik het nu verder aan gaan pakken?
- Op 17 januari heb ik de schade gemeld aan mijn verzekering
- Op 21 januari heb ik een afspraak gemaakt dat de reparatieservice (welke door mijn verzekering is aangeraden in verband met het overnemen van garantie) mijn toestel komt ophalen ter reparatie
- Op 22 januari zou de koerier mijn toestel ophalen tussen 8:30 en 17:00 uur. Ben de hele dag thuis geweest en op de track & trace pagina staat ‘Order not successful, nobody at home’.
- Op 22 januari heb ik gebeld voor een nieuwe afspraak, heb toen ook gemeld dat ik het raar vond dat er niemand thuis was om open te doen omdat ik de hele dag thuis was.
- Op 23 januari is alsnog mijn toestel opgehaald door de koerier.
- Op 24 januari is het toestel bij het reparatiecentrum aangekomen.
- Op 5 februari is mijn toestel weer gerepareerd en klaar voor verzending
Dit was ook te verwachten omdat valschade onder geen enkele garantie valt, vandaar dat deze schade ook via de verzekering afgehandeld werd.
- Op 6 februari neem ik mijn toestel weer in ontvangst.
- Op 9 februari constateer ik extra schade welke door de reparatie veroorzaakt is.
- Op 10 februari heb ik een mailtje gestuurd naar mijn verzekering waarin ik uitleg wat er aan de hand is met een drietal foto’s als bewijs.
- Op 13 februari heb ik weer een afspraak gemaakt voor het ophalen van mijn telefoon.
- Op 14 februari is mijn telefoon weer opgehaald om naar het reparatiecentrum te vervoeren.
- Op 15 februari is mijn telefoon bij het reparatiecentrum aangekomen.
- Op 10 maart heb ik mijn verzekeringsmaatschappij laten weten dat ik het allemaal wel heel lang vond duren.
- Op 11 maart krijg ik een bericht dat van het reparatiecentrum dat mijn telefoon weer opgestuurd kan worden.
- Op 12 maart neem ik mijn toestel weer in ontvangst. De reparatieschade is nu ook weer netjes opgelost.
We schrijven nu 1 april en ik heb mijn verzekering nog eens gebeld over het feit dat waarschijnlijk tijdens de val ook de QI-lader in mijn telefoon kapot is gegaan.
De verzekeringsmedewerker vond het raar dat ik hier pas een aantal weken later mee kom. Heb aangegeven dat ik nu pas beschik over een QI-lader en dat ik het dus niet eerder heb kunnen constateren. Er werd me verteld dat ik weer contact moet opzoeken met het reparatiecentrum om te kijken of dit ook door de valschade veroorzaakt kan zijn.
Hier wringt het bij mij een beetje. De reparateur kan zeggen dat de niet werkende QI functionaliteit in mijn telefoon helemaal niets te maken heeft met de valschade van weleer. Ik kan niet aantonen dat dit wel gewoon werkte toen ik mijn toestel net gekocht had. Dit is hun woord tegen het mijne.
Toen ik mijn valschade meldde bij mijn verzekering werd me verteld dat het reparatiebedrijf mijn garantie over zou nemen, mede door deze belofte heb ik ook gekozen voor deze optie.
Kunnen ze nu zeggen dat ik de garantie maar bij Google Play in Duitsland moet claimen?
Hoe moet ik het nu verder aan gaan pakken?