Toon posts:

On board of aparte grafische kaart (budget systeem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige Win XP systeem met een AMD Athlon 64 3000+, 1Gb Ram en een aparte videokaart MSI GeForce FX5200 (128Mb) is aan vervanging toe.
Mijn keus (budget driven) is gevallen op het budget systeem van maart 2014.
Geheugen wordt 2x4 GB Kingston HyperX en de processor een G3420, zodat ik de snelheid van dat geheugen ook kan gebruiken.
Om het allemaal lekker snel startbaar te maken zet ik Windows en pro's op een SSD.
Data gaat naar een over te zetten Seagate.

Pc wordt voornamelijk gebruikt voor mail, internet browsen, Office taken en simpele foto bewerkingen.
Een paar keer per jaar monteer ik een video (geen HD) en dat hoeft niet sneller te werken dan wat ik op mijn oude systeem met Pinnacle gewend was.

Ik zit nog met de vraag wat mijn monitor LG FLATRON L203 WT (optimale instelling 1680x1050 60Hz) via de "integrated graphics" aan kwaliteit gaat leveren.
Is dat een vooruitgang t.o.v. mijn huidige FX5200 zodat ik (voorlopig) zonder grafische kaart kan volstaan?

Verwijderd

Tegenwoordig heb je geen aparte grafische kaart meer nodig. De IGP in de processor kan alles weergeven waaronder 1080p video.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 14:12 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Klopt inderdaad, en kwaliteitsverschil in beeld is er niet, de IGP zal voldoen voor jouw taken.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Als je niet wilt gamen dan maar lekker Intel HD graphics.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een FX5200 stelt grafisch niet veel voor, een moderne IGP doet daar zeker niet voor onder.

Mocht je nu een redelijk krachtige IGP willen, dan kun je ook altijd nog overwegen om een AMD APU te pakken, al lever je dan vaak wel wat in op CPUpower.

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN,
Ik zit inderdaad nog te wikken en wegen tussen de AMD A serie met een FM2+ bord en de Intel G3420.
Gelet op het budget zal het dan wel een A6 met snel geheugen (1866MHz) worden.
Dan lever ik inderdaad zoals je al zegt wat CPU power in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die snelheid die je verliest merk je eigenlijk alleen met videoeditten, mail, internetten en dat soort werk gaat op een A6 op zich ook prima hoor. Ik heb zelf een A4 en daar lukt dat prima mee. Alleen de echt zware taken doet hij wat langer over.

Maar vergeleken met je 3000+ is het sowieso een gigantische vooruitgang, ongeacht of je nu een Intel of AMD neemt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Als je je daar zorgen om maakt zou ik een A8 pakken, de A6 is een dual core en processormatig ontzettend zwak. Let wel op dat het prijsverschil zo 30€ is, vraag jezelf dan ook af of dat het het waard is.

[ Voor 52% gewijzigd door Thomg op 02-04-2014 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is er nog geen derde partij met de graphics kwaliteit van AMD en de processor kracht van Intel.
Ik denk dat het een Intel gaat worden die ook nog eens met minder snel geheugen tevreden is.
Kan ik in de toekomst wellicht de graphics kwaliteiten verbeteren met een aparte kaart en het geld nu besteden aan wat extra opslagcapaciteit.
Pagina: 1