onverklaarbaar probleem met aansluiten 4e scherm

Pagina: 1
Acties:

• diedemink
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb een probleem met het aansluiten van een 4e scherm.

Heb nieuwe pc gekocht.
Alles geinstalleerd, no problems.
(behalve dat de videokaart eerst niet herkend werd. Toen eerst via moederbord windows geinstalleerd en daarna alsnog de videokaart aangesloten.)

De 3 schermen aansluiten + de tv ging allemaal goed.
(via mini display-port met zo`n verloopje ertussen met hdmi naar de schermen)

totdat we de pc opnieuw weer een keer opnieuw opstartte.
Opeens waren alle beeldscherm instellingen weg.

De 3 lcd-schermen weer opnieuw aansluiten en installeren werkt opzich goed.
Al geeft hij soms problemen als ik bepaalde kabels in bepaalde porten stop.

Als ik echter de tv nog erbij aansluit, dan herkent hij hem wel, maar met geen mogelijkheid kan ik het bureaublad uitbreiden naar de tv.
En, vandaag opeens nieuw, op moment dat ik de kabel aansluit lijken alle instellingen te wijzigen. (geeft tv bijvoorbeeld wel bureaublad weer, maar 1 van de andere schermen niet meer. En is het opeens een kloon ipv een uitbreiding.)

Kortom, ik snap er weinig van.
Alles deed het, maar nu lijkt het een softwarematig probleem. 3 beeldschermen lijkt het maximum wat ik kan aansluiten, terwijl de kaart er 6 aan kan, en we 4 schermen ook werkend gehad hebben.
Daarnaast lijkt het een hardwarematig ook niet helemaal goed te zitten, omdat als ik een kabel van een goed werkend scherm in een andere poort steek er ook opeens problemen ontstaan. (flikkerend beeld (bij 1 bepaald beeldscherm) en verkeerde (kleur)instellingen (softwarematig))

Wie heeft er een idee?

specs van mijn pc:

- Intel Core i7 4770 Boxed
- ASRock H87 Pro4
- Club3D Radeon HD 7870 Eyefinity 6
- windows 7
- 3x hdmi kabel met Mini DisplayPort naar DisplayPort Kabel en 1x displayportkabel.
- Dell Ultrasharp U2412M Zwart
- 37LE7510 Infinia (tv)
- 2x Benq G2412HD

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19
Videokaart werd in eerste instantie niet herkend en je hebt problemen met het aansluiten van beeldschermen... Ik zou de kaart RMA sturen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10-2025

hetesaus

hetesaus

ik ben degene die diede geholpen heeft met alles installeren.
even een paar toevoegingen:

- videokaart werd niet herkend door probleem met asrock moederbord. Zodra in de bios pci-e van auto herkenning naar 2nd generation werd gezet, werd de kaart meteen herkend. Schijnt een asrock probleem te zijn dat vaker voorkomt bij herkenning van 3rd generation videokaarten. opzich is dit niet zo erg,
want diede gamed niet met de kaart, maar gebruikt zoveel schermen voor oa beurskoersen ed.
Willen dus ook geen eyefinity koppeling maken, maar gewoon 4 x desktopuitbreiding.

- deze adapters van mini DP naar HDMI zijn gebruikt om de 2 x benq en 1 x lg tv aan te sluiten:

http://www.allekabels.nl/...rt-naar-hdmi-adapter.html

kan het zijn dat dit toch geen actieve adapters zijn waardoor de problemen worden veroorzaakt?
omdat je naar mijn weten maar 2 keer passieve adapters kan gebruiken als je 3+ monitoren wilt aansluiten?

Vage is wel dat de eerste keer alle 4 de monitoren beeld gaven, waarbij het dell scherm wel veel flikkerde,
maar na een reboot is ons dit niet meer gelukt om ze alle 4 tegelijkertijd aan de praat te krijgen en worden we gelimiteerd tot 3 schermen (4e scherm wordt herkend, maar kunnen bureaublad niet uitbreiden naar dit scherm). Heb daardoor het gevoel dat dit niet aan de kaart/adapters ligt, maar dat het software matig ergens fout gaat.

Dus iemand ideeën?

hetesaus

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19
http://support.amd.com/en-us/search/faq/23

Je kunt maar 2 adapters gebruiken, http://support.amd.com/en-us/recommended/eyefinity-adapters zegt zelfs maar 2 actieve. Dat zou inhouden dat op twee stuks na alle monitoren native displayport moeten spreken.

De Dell heeft displayport, de rest zo te zien niet, dus maximaal 3 schermen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• diedemink
gek dat hij het eerst wel deed dan.
Maar dat zou het inderdaad kunnen zijn.
Moet ik dus eigenlijk testen door een monitor met native displayport aan te sluiten.
En dan kijken of hij wel 4 monitoren pakt.

[ Voor 11% gewijzigd door diedemink op 01-04-2014 13:45 ]

• diedemink
lijkt er op dat het een kabelprobleem was.

Nu het 4e scherm met gold-plated hdmi (en zo`n adapter (dus wel gewoon de 3e)) is aangesloten, doet alles het goed.
Pagina: 1