Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Speakers, surround set, home cinema set, geen idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een audioset voor in de woonkamer. Ik heb echter geen enkel benul wat nou de beste opties zijn en hoe of wat. We hebben een mediaspeler (boxee box, hdmi) waarvan ik gok dat ik hem ook moet aansluiten aan deze audioset. (of gaat dat via tv?)

Anyways, budget is een beetje variabel, mag 200 euries zijn, mag ook 500. (Het liefst zo min mogelijk natuurlijk, echter wil ik wel iets van kwaliteit en niet volgend jaar weer n nieuwe kopen.)

Ik heb al een beetje topics lopen lezen maar vaak zijn dit topics over mensen die iets specifieks willen en ik ben ook opzoek naar wat de beste optie is voor in de woonkamer. We kijken vaak series en films en daarvoor zal het gebruikt worden. Geen Xbox, PS3 of iets dergelijks.

Zijn er ook bepaalde merken waar ik juist naar moet kijken en welke niet? Voor zover ik weet is Bosch altijd wel goed, maar veel meer weet ik er niet van.
Waar moet ik op letten om te weten of het een goede set is of niet? Ik ben veel meer thuis in PC specs haha..

Ik hoop dat jullie wat advies hebben :).

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bosch maakt wasmachines maar die kunnen wel lekker dreunen, net Bose ;)

Wil/kun je overal speakers kwijt: een compleet 5.1 cinemasetje zoals LG HX753 of een pakket met receiver van Onkyo, Yamaha etc. Zo,n pakket klinkt nu niet perse beter maar flexibeler in de toekomst.

Liever stereo: twee mooie speakers (Boston A25/26) en een receiver (Denon X1000). Mooi klinkende start en later verder uit te breiden.

Belangrijk blijft om gewoon zelf eens wat te luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 01-04-2014 11:16 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Oops, Bose indd.

Kan opzich overal speakers kwijt, hoeveel verschil maakt dat? 5.1 / 2.1?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor dezelfde prijs is 5.1 klankmatig minder maar wel van alle kanten dus met film meer beleving.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Hm, na wat uitzoeken ben ik op de volgende twee opties uitgekomen:

Receiver lijkt mij de Denon X1000 redelijk geil: pricewatch: Denon AVR-X1000

Qua boxen zit ik te denken aan Klipsch. Echter zit ik hier met een probleem, deze complete set is op dit moment super cheap, past in mijn budget maar lijkt me van iets slechtere kwaliteit dan losse floor/book boxen.

Dus optie A: http://www.ibood.com/extr...n_51_Home_Theater_System/

of optie B: (even gejat uit ander topic)
TLDR:
Iets minder kwaliteit maar 5.1, of iets meer kwaliteit en maar 2.1 kunnen betalen? (overigens worden het als ik voor 2.1 kies dan wss de bookschelves, want dan zit ik al op 700 euries.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 13:43 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bose... :N
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:41:
Hm, na wat uitzoeken ben ik op de volgende twee opties uitgekomen:

Receiver lijkt mij de Denon X1000 redelijk geil: pricewatch: Denon AVR-X1000
Denon maak prima receiver en dit lijkt me dan ook een prima keuze.
Qua boxen zit ik te denken aan Klipsch.
Gebaseerd op...? Klipsch maakt zeker prima speakers maar hebben wel een echt eigen geluid dat je moet liggen. Speakers uitzoeken zul je echt moeten doen door er naar te luisteren.
Echter zit ik hier met een probleem, deze complete set is op dit moment super cheap, past in mijn budget maar lijkt me van iets slechtere kwaliteit dan losse floor/book boxen.

Dus optie A: http://www.ibood.com/extr...n_51_Home_Theater_System/
Dergelijke setjes kunnen voor het kijken van tv/films/series op zich wel aardig zijn maar de geluidskwaliteit is niet zo geweldig. Zeker wanneer je wat muziek gaat draaien, zullen deze setje compleet door het ijs zakken.
Pagina: 1