Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wordpress + Woocommerce: 2 bugs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:w
Wordpress 3.8.1 + Woocommerce 2.1.6

Ik kom twee problemen tegen.

1. Afbeeldingen worden wazig
Dit schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn met Woocommerce: afbeeldingen die wazig zijn. Er staat ook een aantal guides op internet om het probleem op te lossen, dus als eerste sla je die er op na. Zo ook ik, ik kwam deze tegen:

http://docs.woothemes.com...product-image-dimensions/

Het vervelende is echter dat ze er van uitgaan dat de afbeeldingen een vast dimensie hebben. Dat hebben ze bij mij niet. Als ik op element inspecteren druk krijg ik ook geen dimensie te zien zoals zij dat wel krijgen: ik zie alleen dat de 150x150 thumbnail gebruikt wordt. De afbeelding schaalt in de eggie mee met hoe groot je je browser heb staan op het scherm.

2. Het toevoegen van een caption bij een afbeelding geeft een break
Ik heb een product met een rij thumbnails van 150x150 in de beschrijving. Dat gaat goed; ze staan gewoon in een rij. Nu wil ik er graag een caption aan toevoegen, dat maakt ctrl+f wat makkelijker en het oogt mooi. Elke keer als ik een caption toevoeg is het gevolg echter dat er direct na de afbeelding een enter komt. Het horizontale rijtje afbeeldingen wordt dan dus een verticaal rijtje afbeeldingen. Nog steeds een rijtje, maar niet de bedoeling 8)7. In de textview zie ik geen < br > commando staan, dus ik snap niet zo goed waar de enter vandaan komt.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen :-)

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 17:53
Wat heb je zelf al geprobeerd? Debuggen? Contact opgenomen met de makers van woocommerce?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat je precies onder debuggen verstaat. Als je bedoelt het ontdoen van bugs, dan heb ik dat geprobeerd want tsja, die zijn natuurlijk het probleem ;).

Het afbeeldingenprobleem heb ik omheen gewerkt. Ik heb hier een full-hd scherm en de afbeeldingen worden dan niet groter dan +- 400x400. De thumbnails generation heb ik daarom ingesteld op 500x500, zodat er een mooie marge is. Nu wordt alles scherp weergegeven. Niet optimaal voor hen met een langzamere internetverbinding, maar dat is maar even niet anders.

Resteert nog dat enterprobleem. Daarvoor kan ik zelf niet veel meer dan op internet zoeken, want echt in code prutten lukt me niet. Veel verder dan de HTML code bekijken kom ik niet. Om dus concreet antwoord te geven op je vraag: ik heb geen contact opgenomen met de makers van WooCommerce, maar wel veel (en helaas vruchteloos) op internet gezocht. Als iemand nog een verlossend antwoord heeft, of zelfs maar een suggestie wat ik zou kunnen proberen zou dat erg mooi zijn :).