Beste tweakers,
Al een tijd staat mijn oude systeem stil.
Op dit moment is het een traag systeem dat al behoorlijk verouderd is.
Toch wil hem een keer een opknapbeurt geven.
Gezien ik de komende tijd niet thuiskom, maar wel al graag wat zaken in actie wil zetten, wil ik jullie vragen of jullie mij kunnen helpen.
Wat zit in het systeem (ik heb geen exacte types, want ik kan dit nu slechts uit mijn hoofd doen):
CPU: Intel Core 2 Duo (2 x 2,80Ghz)
Moederbord: Asus P5KPL-AM
Werkgeheugen: 1 GB
Videokaart: Nvidia GeForce 8600 GT
Voeding: Onbekend
Werkgeheugen: 1 GB (?)
Ik dacht dat deze misschien wel op te frissen was door nieuw werkgeheugen erin te plaatsen en eventueel een nieuwe harde schijf. Want als ik het zo bekijk lijkt een Duo Core 2,80 GHz zo slecht nog niet.
Kan iemand mij hierin adviseren of dit de traagheid zal oplossen?
Bij voorbaat dank ik u!
PS: Het is de Fujitsu Siemens Scaleo P uit (als ik me niet vergis) 2005 "Windows XP Media Center Edition", alleen het moederbord en de videokaart zijn vervangen.
Al een tijd staat mijn oude systeem stil.
Op dit moment is het een traag systeem dat al behoorlijk verouderd is.
Toch wil hem een keer een opknapbeurt geven.
Gezien ik de komende tijd niet thuiskom, maar wel al graag wat zaken in actie wil zetten, wil ik jullie vragen of jullie mij kunnen helpen.
Wat zit in het systeem (ik heb geen exacte types, want ik kan dit nu slechts uit mijn hoofd doen):
CPU: Intel Core 2 Duo (2 x 2,80Ghz)
Moederbord: Asus P5KPL-AM
Werkgeheugen: 1 GB
Videokaart: Nvidia GeForce 8600 GT
Voeding: Onbekend
Werkgeheugen: 1 GB (?)
Ik dacht dat deze misschien wel op te frissen was door nieuw werkgeheugen erin te plaatsen en eventueel een nieuwe harde schijf. Want als ik het zo bekijk lijkt een Duo Core 2,80 GHz zo slecht nog niet.
Kan iemand mij hierin adviseren of dit de traagheid zal oplossen?
Bij voorbaat dank ik u!
PS: Het is de Fujitsu Siemens Scaleo P uit (als ik me niet vergis) 2005 "Windows XP Media Center Edition", alleen het moederbord en de videokaart zijn vervangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Moriar op 01-04-2014 08:40 ]