[win7] hoog ram gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik probeerde vandaag een log te parsen (700mb) en ik kreek en out of memory error. Ik keek vervolgens naar mijn ram status en er bleek maar liefst 84% van 8 GB gebruikt te worden VOOR ik dat programma startte. Ik zat dus op ruim 6,64 GB terwijl mijn game "slechts" 1800-2100mb gebruikte.

Nu ik mijn games heb afgesloten zit ik nog op 4,36 GB of 54%:
ram usage

Ik heb het programma rammamp gestart maar ook daar blijkt niet WAT er nu zo veel geheugen verbruikt.
rammap
rammap2
Iemand een idee???

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 01-04-2014 00:20 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download ook even het programma Process Explorer: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx Hiermee kun je op een gedetailleerder niveau kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk ook eens met b.v. Autoruns om zo te zien of er niks raars mee opgestart wordt.
Kan je ook nog de specs van de pc in kwestie leveren en welke antivirus programma je draait?

Mocht je je systeem nog vertrouwen, dan kan ik je alsnog aanraden om eens te scannen met b.v. MBAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Geheugen heb je om te gebruiken. Vrij geheugen is weggegooid geld.

Het is een ander verhaal natuurlijk als een proces dat geheugen aan het opsnoepen is, maar aan je proceslijst te zien, is dat niet zo. Maar je hebt wel een shitload aan processen... Ik zie vooral heel veel browsers.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 01:43:
Download ook even het programma Process Explorer: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx Hiermee kun je op een gedetailleerder niveau kijken.
Probleem blijft hetzelfde, totaal kom je misschien om 1 GB uit, maar er is nu wel 42.48% bezet(3,22 GB).
LnC schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:45:
Kijk ook eens met b.v. Autoruns om zo te zien of er niks raars mee opgestart wordt.
Kan je ook nog de specs van de pc in kwestie leveren en welke antivirus programma je draait?

Mocht je je systeem nog vertrouwen, dan kan ik je alsnog aanraden om eens te scannen met b.v. MBAM.
Framerate etc in games is onveranderd. Draai Norton Internet Security 2014. Voor de zekerheid even malware bytes gedraaid maar die komt met 0 objects.

Specs zijn een i5 2500k, 8GB, GTX 660 Ti.

Er is wel een lijst van File not found registry entires in het Autoruns programma. Met name van Splitcam.

MPC - Avi Source File not found: C:\Program Files (x86)\SplitCam\DSFilters\Decoding\avisplitter.ax
MPC - Avi Splitter File not found: C:\Program Files (x86)\SplitCam\DSFilters\Decoding\avisplitter.ax
enz, stuk of 20.
_Thanatos_ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:14:
Geheugen heb je om te gebruiken. Vrij geheugen is weggegooid geld.

Het is een ander verhaal natuurlijk als een proces dat geheugen aan het opsnoepen is, maar aan je proceslijst te zien, is dat niet zo. Maar je hebt wel een shitload aan processen... Ik zie vooral heel veel browsers.
Al die browsers zijn tabs van internet explorer :).

Heb (zoals in de startpost vermeld) een out of memory error als ik een logfile van 700mb probeer te parsen terwijl ik een game draai. Lijkt mij niet normaal dat als ik niets bijzonders doe ik 3+ GB verbruik. Het lijkt ook niet op te tellen op dit moment staat er:
Total 8159
Cached 4817
Avaiable 4932
Free 149

Die free lijkt me vrij laag. Zou eventueel nog iets Windows prefetch of shadowplay van nvidia kunnen zijn maar dat zou je dan toch ergens terug moeten zien lijkt me...

edit: Even op andere pc's gekeken
Pc1: i5 4550K 8 GB: Free 1358, 19%.
PC2: i5 2500K 8 GB: Free 2593, 18%.

Dan steekt die 42% van mij flink af.

edit2:
Heb nog even gegoogled en een "clean boot" gedaan. Vervolgens had ik slechts 1 GB in gebruik. Probleem "opgelost". Zo lang het goed gaat voeg ik nu software toe (Intel rapidstorage, dropbox, nvidia, logitech setpoint,enz).

Ik vermoed dat het best wel eens Screencast-O-Matic kon zijn want die bleek dus mee te starten, en die neemt je hele screen op. Maar voorlopig is dat nog niet zeker.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sdk1985 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:39:
[...]Heb (zoals in de startpost vermeld) een out of memory error als ik een logfile van 700mb probeer te parsen terwijl ik een game draai. Lijkt mij niet normaal dat als ik niets bijzonders doe ik 3+ GB verbruik. Het lijkt ook niet op te tellen op dit moment staat er:
Total 8159
Cached 4817
Avaiable 4932
Free 149

Die free lijkt me vrij laag. Zou eventueel nog iets Windows prefetch of shadowplay van nvidia kunnen zijn maar dat zou je dan toch ergens terug moeten zien lijkt me...
Waarmee probeer je die logfile te parsen?
Klinkt alsof het programma alleen kijkt naar Free Memory (149 MB) terwijl hij naar Available Memory zou moeten kijken. Komt vaker voor bij programma's die nog niet helemaal doorhebben hoe Windows 7 (8.x) werkt...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:11:
[...]

Waarmee probeer je die logfile te parsen?
Klinkt alsof het programma alleen kijkt naar Free Memory (149 MB) terwijl hij naar Available Memory zou moeten kijken. Komt vaker voor bij programma's die nog niet helemaal doorhebben hoe Windows 7 (8.x) werkt...
Met: http://advancedcombattracker.com/ .

Pagina: 1