Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
Hallo. Ik zit al maanden met een volle opslagruimte op mijn Sony Xperia. Nu wachtte ik op de Android update. Deze heb ik vandaag geïnstalleerd: Android 4.3. Ik had goede hoop dat na het installeren van het nieuwe OS, het probleem over zou gaan. Maar dit blijkt niet het geval.

De problemen die zich voordoen zijn:
- de telefoon is trager geworden
- ik kan 70% van de apps in de play store niet installeren. Deze apps reserveren blijkbaar een aantal MB's opslagruimte denk ik?
- ik kan bestaande apps niet updaten. De functionaliteiten voor veel apps vervallen hierdoor. Zoals whatsapp geeft ELKE keer een melding dat ik moet updaten.

Ik heb uiteraard gezocht op dit probleem, op google enz. Ik heb mijn taal van mijn toestel hiervoor ook in het engels gezet. Ik heb “de oplossing” echter nog niet gevonden. Het probleem is dat de Device memory (NL: Apparaatgeheugen) vol zit. De total space in settings (NL: instellingen) bedraagt 1,97GB. Hiervan is nog 77 MB beschikbaar.

Het gekke is, dat er een andere partitie op mijn telefoon staat, genaamd Internal storage (NL: Intern geheugen). Hierin is 10,85GB, waarvan nog 7,4GB vrij. Het probleem is echter dat alle apps geinstalleerd in op die 2GB die het Apparaatgeheugen vormt.
Als ik bij dit volle apparaatgeheugen kijk, en ik druk op de Apps, dan is de app die het meeste gebruikt een app van 80MB in totaal. Als ik deze probeer te verplaatsen (ik druk op “Move to phone” Ik heb geen idee wat “phone” hier nou is???) dan zegt hij: “Couldn't move app. not enough storage space”

Nu weet ik totaal niet hoe ik dit moet oplossen. Het zou heel fijn zijn als iemand me hierbij kan helpen

Gr.

• ColdR
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem! Move to phone is volgens mij naar het apparaatgeheugen, en dat is in dit geval niet de interne opslag (erg vaag). Snap ook niet dat een telefoon van 16GB uiteindelijk maar 2GB vrij heeft voor apps.. Aangezien ik veel apps gebruik dacht ik er op voor te gaan na mijn vorige Samsung S3mini, waar ik volgens mij zelfs meer apps op kwijt kon. Een groot deel van mijn apps heb ik dus wel kunnen overzetten van het apparaatgeheugen naar de interne opslag, maar ik kom alsnog in de knoei bij updates en het downloaden van nieuwe (grote) apps. Er zit nu trouwens android 4.3 op, model LT30p

Als ik de optie 'verplaatsen naar SD' kunnen sommige apps wel overgezet worden naar de interne opslag (dus niet de externe sd kaart). Ook dit vind ik een beetje vaag eigenlijk.. De interne opslag wordt hier dan SD genoemd? Klopt het samengevat dat deze 'bond' telefoon niet geschikt is voor intensief app gebruik of is er een oplossing voor? Ik hoop dat iemand heir meer over weet! Alvast bedankt.

Apparaatgeheugen
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2h7hv2t.png

Interne opslag
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/i35rv9.png

Externe SD-kaart
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/291paj4.png

• ColdR
Heeft iemand hier meer verstand van?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ikzelf heb een Android 4.1, en daarop heb ik ook dit gedonder. Behoorlijk irritant....
De enige oplossing om te rooten, en hopen dat er een mogelijkheid is om de partities beter ingedeeld te hebben, dan dat er een klein deel van alle ruimte gealloceerd is voor apps's.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ColdR
Ja het is toch raar? Als je er niet bij stilstaat koop je zo iets waar je veel hogere verwachtingen van hebt. Je komt er eigenlijk pas achter wanneer je in het in de praktijk heb ondervonden. Er wordt nooit gesproken over de capaciteit betreft het installeren van apps..

Wat ik me dan ook afvraag is of dit alleen bij de Sony Xperia T het geval is of ook bij andere merken?
Bij welke smartphones heb je wel 8 of 16GB direct beschikbaar voor het installeren voor app gebruik zonder dat je apps moet gaan verplaatsen etc. (waar dus een bepaalde limiet aan zit)? Want met een SD kaart is alles uit te breiden dus het geheugen wat geschikt is voor apps lijkt me dan nummer 1...

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:27
Ik heb wel goede ervaringen met DiskUsage Google Play: DiskUsage – Android Apps on Google Play. Je kan dan goed zien of er een bepaalde map/app is die veel opslagruimte gebruikt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 16:18

MsG

Forumzwerver

Dit heb ik ook nooit gesnapt, heel veel telefoons emuleren een soort virtuele SD-kaart met 2GB voor echte /apps/ ruimte en de rest gewoon voor normale bestanden. De Nexus telefoons van Google hebben gewoon de 16GB echt als 16GB gepartitioneerd zonder virtuele SD-kaart partities.

Hier wat meer info: http://gadgetstouse.com/g...ps-on-phone-storage/25181

[ Voor 16% gewijzigd door MsG op 28-06-2015 22:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 22:51
Ja mijn vriendin heeft hetzelfde probleem met de huawei ascend G6, slechts 2GB intern geheugen, wat helemaal volstaat. Je kan niks meer installeren, geen updates installeren en de vele apps kun je vaak ook niet eens verwijderen waardoor je geen ruimte hebt om iets te te fixen. Haar apps kan ze dus ook niet meer updaten, wat heel erg lastig is.
Ik heb ook al vanalles gegoogled maar heb tot heden niks kunnen vinden.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-11 19:29
De G6 heeft volgens mij 4GB, maar desalniettemin is het bar weinig. Met de app link2sd kun je nog wel wat winst halen (let op root nodig), maar uiteindelijk blijft het behelpen.

Stay safe

• ColdR
Bedankt voor de reacties! Ik vind er ook zeer weinig over terug, maar ik zal dat artikel even lezen want kortgezien komt het erop neer dat het om beveiligingsredenen gaat.

@MsG, is die 16GB (of 12/14, wat er nog overblijft) dan helemaal te gebruiken voor app gebruik? Heb je misschien nog tips hoe je dit kan aflezen in de specifiaties van smartphones? Heb je eventueel nog meer alternatieven voor smartphones met veel geheugen beschikbaar voor apps?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 16:18

MsG

Forumzwerver

Volgens mij kan je sommige smartphones herpartitioneren, maar ik lees hier maar weinig over. Het lijkt een beetje een ondergeschoven kindje te zijn terwijl dat voor mij wel een dealbreaker is als een telefoon met veel interne ruimte zo dom is opgesplitst. Bij de telefoons waarbij het 1 partitie is, zoals de Nexus 5 bijvoorbeeld, is het inderdaad 1 partitie die o.a. voor apps is te gebruiken, maar ook voor alle andere dingen. Net als bij een iPhone bijvoorbeeld. En mijns inziens hoe het ook altijd had moeten zijn bij Android.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ColdR
Erg jammer inderdaad maar gelukkig is het al iets duidelijker geworden wat de beweegredenen er achter zijn.
Hmm dus die Apple's zijn nog niet eens zo'n slechte keuze als ik dat zo lees..
Pagina: 1