Office PC

Pagina: 1
Acties:

• BackBones
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
Hey hey,

Ik ben gevraagd een pc advies te geven voor een eenmans bedrijfje. Ik heb echter eigenlijk al in geen jaren meer een nieuwe computer in elkaar gebakken en mijn persoonlijke eisen liggen ergens anders. (wat doet die gast hierop tweakers dan? Advies halen :P) Ik ben eerlijk gezegd beetje bang dat ik een aantal componenten ga overkillen als ik daar zelf in duik.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Denk hier aan het basic werk:
- Office
- PDF
- Internet
- ligte foto bewerking (letterlijk wat knip en plak werk. niet meer - almost not worth mentioning)

Prijs is niet de grootste issue aangezien we niet verwachten dat er veel nodig is voor de eisen die we hierboven stellen. Het zou echter wel fijn zijn als het systeem future proof is (eventueel met een geheugenuitbreiding of zo als dat nodig mocht blijken in de toekomst).

SSD zou leuk zijn maar ook weer niet perse nodig... we zijn er nog niet over uit :P

We hebben het hier alleen over de kast met inhoud, dus geen randapparatuur (zoals muis, tobo, geluid en scherm).

Geen merk voorkeuren, compact zou leuk zijn maar is niet een vereiste.

Geen speciale eisen voor geluid (gewoon standaard stereo speakers is al overdreven :P)

Geen overklokken
Nee.

Iemand die me de goede weg op kan helpen? dat zou zeer gewaardeerd worden _/-\o_
En alvast bedankt! :D

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014
SSD eruit, HDD erin.
Klaar

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom wil je zelf bouwen? Scoor een Dell met NBD garantie en je hebt er geen omkijken meer naar. Of wil je dat deze kerel om de zoveel tijd aan de telefoon hangt dat z'n bedrijf op z'n gat ligt ;)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wagenveld schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:47:
Waarom wil je zelf bouwen? Scoor een Dell met NBD garantie en je hebt er geen omkijken meer naar. Of wil je dat deze kerel om de zoveel tijd aan de telefoon hangt dat z'n bedrijf op z'n gat ligt ;)
Ja, want elke pc die je bouwt gaat ook meteen stuk... 8)7

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:23
Het BGG systeem budget systemen lijkt me goed. Pak de Gigabyte GA-H81M-S1 als je alleen maar VGA gebruikt en geen DVI. Intel Celeron G1820 Boxed als je niet veel snelheid vereist. De MS-Tech CA-0130 is wat beter beschikbaar. De Gigabyte GZ-M2 Zwart is wat minder fancy plastic.

Cd drive en HDD/SSD moet je zelf weten. Een SSD met 16 GB is volgensmij ook niet meer zo heel duur daar kan evt het OS op. en dan nog een HDD erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door rickboy333 op 31-03-2014 21:50 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan ook tegen die gozer zeggen dat je er de ballen verstand van hebt. Maar verder gewoon het budget BGG systeem waar verschillende mensen al naar refereren.

Wellicht voldoet 1 ssd van 120 GB al en heb je geen interne HD nodig. Zou dan wel voor de crucial gaan en niet voor de kingston (wie heeft die Kingston verzonnen 8)7 ).
Voor zakelijk komt er nog een windows licentie bij lijkt me.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
crappy BGG is crappy, waarom voor 3 euro verschil een mobo kiezen dat geen front usb 3.0 heeft. Waarom de Pentium G3220 als de Celeron niet merkbaar langzamer is? De kast heeft ook nog eens geen echte review dus we weten er niks vanaf.
Nja voor nu genoeg voor mijn BGG getrash

Wellicht heb je hier wat aan
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 32,90€ 32,90
1ASRock H81M-HDS€ 41,06€ 41,06
1Aerocool Qs-200 Advance€ 37,-€ 37,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,-€ 13,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,99€ 29,99
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 90,04€ 90,04
1Eminent EM1059€ 8,91€ 8,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,90

Dvd speler, kaartlezer en ssd zijn uiteraard optioneel maar de ssd zou ik je wel aanraden. Er kan nog een reepje ram bij voor 8gig in de toekomst of nu.

• Reepje
  • Niet online
Inderdaad, zo op het eerste gezicht is die dat. Op veel punten is er een paar euro bespaard op toch wel belangrijke onderdelen (..) om dan die paar euro in een iets betere processor te steken.
Volgens mij ben je inderdaad veel beter uit met jouw systeem

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Die Aerocool behuizing is slecht beschikbaar. Alternatief; pricewatch: Aerocool V3X Evil Blue Edition

Ik ben het er overigens mee eens dat alles uit de BGG slecht is. Systemen uit de BBG daarintegen... :+ ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Reepje schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:59:
[...]

Inderdaad, zo op het eerste gezicht is die dat. Op veel punten is er een paar euro bespaard op toch wel belangrijke onderdelen (..) om dan die paar euro in een iets betere processor te steken.
Volgens mij ben je inderdaad veel beter uit met jouw systeem
Wellicht is het ook de moeite waard te vermelden dat ze in de BBG met een strak budget werken en dat ie onderhand ook al weer een maand ouder is, met oudere prijzen en oudere modellen op de markt.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Die paar euro besparen op een moederbord vind ik altijd onzin. Voor een paar euro meer krijg je HDMI en 2x meer USB 3.0. Front USB 3.0 is toch wel erg prettig zeker voor doorsnee consumenten die vaak niet aan de achterkant van de computer komen.

• Reepje
  • Niet online
Precies, ik heb toendertijd niet goed opgelet, mijn kast had wel usb3 voor, maar het moederbord had geen header daarvoor. Dus geen usb3 aan de voorkant. Hoe verzinnen ze het.

Natuurlijk moeten ze bij de BGG binnen een budget werken, maar in de ijver van het moment komt er dan toch iets onhandigs uit.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
psst; BBG niet BGG ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Wat het kiezen van geheugen betreft valt mij op dat in veel gevallen slechts één reepje wordt geplaatst en de prestatieverbetering van dual channel, dat bij de kleinste budgetten al beschikbaar is, wordt genegeerd.
Levert zo'n meerkanaals geheugenaansturing dan minder winst op dan wordt beweerd?

• Reepje
  • Niet online
Er is wel snelheidsverschil, maar je hebt het dan over 1 a 2 %.

Ter vergelijking, een SSD is op bepaalde gebieden 500 keer sneller dan een HDD. Ga je dat in procenten uitdrukken, duizelen de nullen je voor de ogen. Aangezien je voor een ssd gaat (?) valt het snelheidsverschil 1 of 2 reepjes volledig in het niets als je vergelijkt met een computer met een HDD.

Verwijderd

Voor een budget/basis Intel systeem maakt het niets uit. Voor een AMD APU systeem heeft het wel veel invloed op de graphics. Bij Intel is dat een stuk minder het geval en de IGP van Intel gebruik je sowieso niet echt om mee te gamen. Bij andere applicaties is het verschil heel klein. Het grootste verschil vindt je bij zware taken zoals 3D modelling en videobewerking. Zie hier wat benchmarks: http://www.gamersnexus.ne...e-channel/Page-3?showall= Er zijn nog wel meer benchmarks te vinden als je goed op Google zoekt :).

• BackBones
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
Bedankt voor alle reacties! We gaan wat in elkaar metsellen hiermee (waarschijnlijk ongeveer wat Flaat voorstelde). Nogmaals bedankt!
Pagina: 1