Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• duip
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04-2014
Hallo,

Mijn vriendin heeft een probleem met haar telefoon en ik kan nergens vinden wat het probleem werkelijk is en wat eraan te doen is. Gelieve tips/adviezen/oplossingen :)

Probleem: Als ze bij de standaard geinstalleerde accuweather app klikt op meer, wat je normaal gesproken naar de mobiele site van accuweather brengt, wordt ze doorgestuurd naar: http://nl.whatsapp.cm
En komt er een waarschuwing in beeld met de tekst: " Waarschuwing: Uw Whatsapp kan binnenkort verlopen!" Vervolgens wordt je doorgestuurd naar google play store naar Clean Master App. Deze gaan we natuurlijk niet installeren met z'n 100.000.000+ downloads en 4,5 sterren.

Met wat terug klikken kom je wel weer terug. Via de browser kom je niet op de site van accuweather. Wel ben je in staat om naar andere pagina's te surfen. Er klopt iets niet. Wie weet wat er aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

De app opnieuw installeren?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
Die clean master app is verder prima hoor..
Ik denk dat het niet zozeer een virus is.
Gewoon slimme advertenties op de site van accuweather, alleen waar je normaal een pop-up krijgt wordt je nu direct doorgestuurd naar die malafide site.

• duip
Ik zal de app eens opnieuw installeren. Eens zien wat het doet.

Heb zelf nog niets anders geprobeerd, zou niet weten wat. Fora afgezocht, met url, maar niets nuttigs kunnen vinden.

• duip
Dat lijkt niet mogelijk. App is standaard geinstalleerd. Lijkt niet te vinden in de app store. Heeft een clean master app mogelijk zin?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
duip schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:31:
Dat lijkt niet mogelijk. App is standaard geinstalleerd. Lijkt niet te vinden in de app store. Heeft een clean master app mogelijk zin?
Zou kunnen, proberen kan altijd.
Verder ook deze bijvoorbeeld even draaien:
Google Play: Bitdefender Antivirus Free

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Chronus widget geeft ook reclame in de forecast popup, dit enkel bij gebruik van AccuWeather als weather service. Lijkt me niet echt een virus, kom je uiteindelijk wel op een pagina met meer gegevens mbt het weer?
Pagina: 1