Banner inkomsten...

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Kan iemand mij misschien vertellen hoeveel % van de bezoekers er iemand op een banner klikt. En hoeveel dat op kan leveren per bezoeker.

Ik heb nog even gekeken bij webad.nl maar daar staan geen concrete cijfers (alleen dat t.net 11.000.000 bezoekers per maand heeft. En daar ben ik natuurlijk trots op B-) )

Verwijderd

Je hebt unieke hits (of sessions) en pageviews, de unieke hits zijn van belang, en hoeveel procent er klikt op zo'n ding ligt aan je doelgroep. Gooi er gewoon een teller achter die banner, weet je het meteen!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24
Het aantal bezoekers wat op een banner klikt is laag, erg laag. Je moet uitgaan van zo'n 1%. Maar het hangt natuurlijk van een paar dingen af. Zo doet een banner van een game het beter dan een banner voor de Donald Duck op een gamesite.

Maar de meeste bannerboeren betalen per 1000 views (CPM- Cent Per Mille), en dit bedrag kan van alles zijn. Van $1 tot $10.

Helaas zijn niet alle banners betaalde banners op het moment, omdat het zo slecht gaat met de internet business.

Om je een voorbeeld te geven. Mijn site met 800 unieke bezoekers per dag, levert zo'n 150 per maand op.

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Dus als ik het voorbeeld neem van 800 bezoekers per dag = f150,- per maand.

Als ik dan TrueServer als povider neem. Die kost:
1 Mbit fl. 1150,00
4 U eenheid fl. 350,00
samen 1500,-. Dan moet zou ik dus 8000 visits per dag moeten hebben om dat er uit te hale. En dan heb je daar nog niet eens de afschrijving van hardware in meegerekend. :(

Dit kan toch bijna niet. Dan ziet die 1Mbit wel aardig vol.