Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Sinds een paar dagen hebben wij een NAD T748 staan van Hobo (om te testen) en ik moet zeggen dat het erg (maar dan ook erg) mooi klinkt. Ik heb gisteren de oude versterker terug gezet en die klinkt ook lekker maar toch een stuk minder. Nou zou ik in eerste instantie een DN1040 aanschaffen maar die hebben ze niet bij Hobo. Wat is jullie mening? Is er iemand die de Sony heeft kunnen testen? En zoja, wat is je ervaring met het apparaat? We moeten woensdag de knoop doorhakken of we de NAD willen houden, deze kunnen we kopen voor 449 euro (showmodel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
Het enige dat me bij de NAD t748 stoorde, zijn de plopjes wanneer geswitched wordt van cd track of geluidstracks bij dvd of tv uitzendingen. Geen idee of dat inmiddels met een firmware upgrade is verholpen. Ik ben uiteindelijk voor het grotere broertje t757 gegaan welke na een firmware upgrade medio 2013 helemaal naar mijn zin is.

Maar 99,9% van de geluidskwaliteit wordt bepaald door je speakers. Als je tevreden bent over de t748, en deze goedkoper kan krijgen, zou ik er voor gaan. Mits dit showmodel alleen voor de looks en niet voor de geluidstests is gebruikt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Voor wat het waard is,

http://www.whathifi.com/review/sony-str-dn1040

By What Hi Fi wordt de Sony de hemel in geprezen. Product van het jaar 2013.

Maar zoals ze in de UK zeggen; ymmv!

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Of the two 2013 receivers we’ve already tested, it’s the Denon AVR-X2000 that Sony has to beat. }:O

Whathifi is niet meer wat het geweest is imho. De reviews voor de NAD zijn over het algemeen ook zeer lovend. Maar ik zou ze zeker allebei even zelf testen als je twijfelt.

Als streaming, usb, 4k en veel hdmi aansluitingen voor jou belangrijk zijn, kun je alleen bij Sony terecht.

[ Voor 43% gewijzigd door Flozem op 01-04-2014 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Imho moet je de reviews van WhatHifi zeker met een korreltje zout nemen. Op de hifi ladder staat NAD toch echt wel boven Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Wat me opvalt is dat iedereen altijd een negatieve mening heeft over Sony, Maar of diezelfde mensen uberhaupt een Sony hebben gehad of gehoord de afgelopen 10 jaar vraag ik me af. Want als je een heel merk opzij schuift vanwege een paar gare modellen, Dan mogen er nog wel meer merken van die "ladder" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Flozem schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 07:16:
Of the two 2013 receivers we’ve already tested, it’s the Denon AVR-X2000 that Sony has to beat. }:O

Whathifi is niet meer wat het geweest is imho. De reviews voor de NAD zijn over het algemeen ook zeer lovend. Maar ik zou ze zeker allebei even zelf testen als je twijfelt.

Als streaming, usb, 4k en veel hdmi aansluitingen voor jou belangrijk zijn, kun je alleen bij Sony terecht.
Nou dat is het dus, vroeger was Whathifi echt een gerenomeerd blad maar ik heb het idee dat dat nu we anders is. De X2000 is bijvoorbeeld heel goed getest maar de meeste hifiwinkels verkopen em liever niet omdat ze de kwaliteit niet best vinden. Vooral nu schijnt dat D&M de Denon als budgetlijn inzet en Marantz als premium.

Ik gebruik trouwens Elac FS57 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
h4ze schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:20:
Wat me opvalt is dat iedereen altijd een negatieve mening heeft over Sony, Maar of diezelfde mensen uberhaupt een Sony hebben gehad of gehoord de afgelopen 10 jaar vraag ik me af. Want als je een heel merk opzij schuift vanwege een paar gare modellen, Dan mogen er nog wel meer merken van die "ladder" af.
Oké, ik kom van een Sony STR-DG820, redelijk instapmodelletje koste me €399,- in 2009. Op zich was het wel een fijn apparaat, werkte gewoon goed altijd. Maar redelijk wat ruis uit de speakers, miste pre-outs en vooral die ruis op hogere volumes. Ik heb me twee jaar rot zitten te zoeken naar een oplossing, aardlussen en alles. Niks gevonden :(

Toen in januari een NAD T748 gekocht, welke ik direct heb vergeleken met een Marantz SR5007 en Denon AVR-33xx series. De NAD had gewoon veel meer detail, vooral in het laag op mijn speakers Dali Zensor 5 set. De soundstage was gewoon veel completer dan met de Marantz of de Denon. Kleine verschillen dat wel, maar wel merkbaar.

Maar nu de moraal van het verhaal. Ik kom thuis, sluit dat ding aan en weg ruis, op alle volumes. NAD heeft gewoon een beter ontwerp qua eindtrappen, gebruikt een hogere kwaliteit voeding en hun afscherming is gewoon beter tegen signaal van buiten af. Oké er zitten misschien niet zo veel fancy functies op als op een Sony/Denon/Onkyo etc. Maar in mijn beleving moet een versterker vooral versterken en verder geen dingen doen die voor interferentie met het geluid kunnen zorgen.

Sony doet het vast heel aardig en heeft veel leuke functies. Prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed maar als je de NAD voor 449 kan krijgen dan is dat echt een koopje komt van 699 euro en zit IMHO gewoon een prijsklasse en kwaliteitsklasse of 2 hoger dan de Sony die jij aanhaalt. Als het nu een ES serie was geweest was de vergelijking misschien eerlijke vergelijking.

Dan is het verder nog belangrijk op welke speakers jij de versterker gaat gebruiken. Wat ik heb gehoord vind ik de NAD beter uit de verf komen op heldere, minder zware/warme speakers van de Scandinavische merken zoals: Dali, Jamo, Dynaudio.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 16:39
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:24:
Sinds een paar dagen hebben wij een NAD T748 staan van Hobo (om te testen) en ik moet zeggen dat het erg (maar dan ook erg) mooi klinkt. Ik heb gisteren de oude versterker terug gezet en die klinkt ook lekker maar toch een stuk minder. Nou zou ik in eerste instantie een DN1040 aanschaffen maar die hebben ze niet bij Hobo. Wat is jullie mening? Is er iemand die de Sony heeft kunnen testen? En zoja, wat is je ervaring met het apparaat? We moeten woensdag de knoop doorhakken of we de NAD willen houden, deze kunnen we kopen voor 449 euro (showmodel).
Ik heb de 1040 thuis staan. Ben er erg over te spreken. Enorm goede geluidskwaliteit!
Als je specieke vragen hebt, stel ze gerust :)

Overigens de opvolger is al uit. De 1050. Deze heeft Spotify ingebouwd en ondersteund High Res audio bestanden. Iets wat de NAD niet ondersteund. Het houdt in dat de versterker de muziekbestanden die veel meer detail bevatten, kan ondersteunen.

http://www.sony.nl/electronics/av-ontvangers/str-dn1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Kashika schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:36:
[...]

Ik heb de 1040 thuis staan. Ben er erg over te spreken. Enorm goede geluidskwaliteit!
Als je specieke vragen hebt, stel ze gerust :)

Overigens de opvolger is al uit. De 1050. Deze heeft Spotify ingebouwd en ondersteund High Res audio bestanden. Iets wat de NAD niet ondersteund. Het houdt in dat de versterker de muziekbestanden die veel meer detail bevatten, kan ondersteunen.

http://www.sony.nl/electronics/av-ontvangers/str-dn1050
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de klankkleur en de plaatsing en dan vooral in stereo. Wat voor speakers gebruik je op de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 16:39
Ik gebruik twee Magnat Vloerstaanders. Daarnaast heb ik een KEF 5.1 setje (de Eitjes) wat totaal voor 7.1 zorgt.

Hoe wil je dat ik de klankkleur en plaatsing uitleg? Dat is vrij persoonlijk namelijk, kan het lastig onder worden brengen :p

Wat ik wel kan vertellen is dat met gebruik van puur stereomuziek de details van hoog en laag goed te horen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Wat Kashika zegt klankbeeld / kleur is enorm persoonlijk en afhankelijk van je eigen speakers, plaatsing, accoustiek en media / bron.

Ik gebruikte 4 x Monitor Audio BX2 + BX Center (en een antieke JBL subwoofer) met de t748 - zowel op laag als zacht volume waren cd's van Fleetwood Mac en David Bowie te genieten in stereo en enhanced stereo. 5.1 geen probleem.

Maar smaken verschillen. Ik kan je alleen aanraden beide versterkers te proberen als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1