Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi bridge of usb adapters

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na de verkoop van onze woning, wonen we nu tijdelijk in een huurwoning totdat we wat leuks hebben gevonden om te kopen.

Ik zit echter met de uitdaging dat we (4!) devices hebben zonder wifi aansluiting en kabels trekken geen optie is (we mogen niet boren en het appartement is behoorlijk groot). Kabels door de gang heen is geen optie.

De modem zit in de meterkast en daar heb ik netjes een ASUS RT-n66u op aangesloten. De devices waaronder de IMAC (waar ik nu op werk) werken perfect. Maar mijn game pc, xbmc mediacenters (woonkamer en slaapkamer) en de netwerk printer hebben geen wifi aansluiting.

Wat zouden jullie doen om deze devices van internet te voorzien? En welke hw zouden jullie kiezen welke een hoge performance/stabiliteit gaan opleveren? Volgens mij heb ik drie opties (nog even los van hw merk/type):

1) Ethernet naar wifi bridge
2) USB stick (Linksys AE2500 bijv?)
3) Van die stroomadapters

Optie 1 lijkt mij het beste omdat ik hiermee geen hardware compatibiliteitsissues krijg (denk ik?), maar ik weet niet in hoeverre dit zorgt voor een stabile verbinding (we kijken 1080p op de mediacenters) en met gamen wil je liever ook geen lag/drop outs.

USB sticks misschien wel het goedkoopste, misschien als beste te gebruiken voor de game pc en dan 5ghz (in verband met performance)

Stroomadapters hoor ik hele wisselende verhalen over en in een appartementen complex met heel veel bewoners ben ik een beetje bang voor "spook problemen".

Graag jullie advies, eventuele ervaring met merk/hw is van harte welkom. Kosten spelen ook wel een rol omdat het een tijdelijke situatie betreft.

Mijn V&A

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de praktijk biedt powerline vaak*kleine disclaimer meer throughput dan wifi. Gewoon proberen. Bijvoorbeeld: http://go.bol.com/tp/1003004012332711 (gratis te retourneren als het niet voldoet in jouw situatie).

Verwijderd

En die onzin "we mogen niet boren" is al jaren achterhaald. Je mag echt wel boren (je denk toch niet dat een huisbaas gaat bepalen dat JIJ geen kunst mag ophangen op je muur? Of een plasma scherm aan de muur mag hanen?

NO WAY!

Je mag best wel boren, zolang je de gaen daarna (na je verhuizing) weer dichtmaakt met bv. siliconen kit. En jouw gat is niet 3 - 5 cm in diameter... Een 7 mm gat is meer van voldoende.

Maar wat David zegt, je kan het proberen met powerline.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik heb goede ervaringen met Netgear WNCE2001 wifi-adapters (ethernet --> wifi).
Lekker klein, goede wifi prestaties. Maar alleen 2,4GHz. Als de apparaten een USB aansluiting hebben dan wordt het adapter daarmee van power verzorgt.
Er zijn ook dualband varianten WNCE3001 en WNCE4004, maar die zullen ongetwijfeld een stopcontact nodig hebben.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dav1d schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:53:
In de praktijk biedt powerline vaak*kleine disclaimer meer throughput dan wifi. Gewoon proberen. Bijvoorbeeld: http://go.bol.com/tp/1003004012332711 (gratis te retourneren als het niet voldoet in jouw situatie).
Binnen en getest. Helaas geen goede resultaten. Zie ook mijn review :
productreview: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit (V2) review door Workaholic

Voor de mensen die later dit topic terugvinden:
Wireless geeft op dit moment nog de beste resultaten.

Mijn V&A

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Spijtig te horen dat je zulke slechte resultaten hebt. Het blijft afhankelijk van de situatie en die is voor iedereen anders.

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Ik ben begonnen met een Netgear WN2000RPT van WiFi naar Ethernet voor mijn mediaspeler en XBMC maar dat gaf op een gegeven moment regelmatig storing. De eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat dit ook door problemen met de Experiabox kwam.De WiFi resultaten namen substantieel af bij het groeiende woud aan accespoints in de wijk. Overgestapt op de Devolo 500AVPlus triple en dat draait stabiel.
Ik kijk TV, de Minix Neo X5 en mijn Mediaplayer ondervinden geen problemen.
Pagina: 1