Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik wil over een maand of twee mijn grafische kaart upgraden naar een Radeon R9 280 van Club 3D, ik heb gekeken en mijn voeding produceert 500 watt maar er staat op internet dat hij minimaal 750 watt nodig heeft (volgens tweakers maar 250). Mijn vraag is nu, kan ik met mijn huidige voeding deze grafische kaart gebruiken of moet ik een nieuwe voeding kopen?

Bedankt,
JJJIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Welke voeding heb je?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chieftec GPA 500S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Op 100% load verbruikt die kaart zo'n 260 Watt, wat meer dan de helft is van je huidige voeding. Het ligt er aan hoeveel de andere componenten totaal verbruiken onder stress of je aan 500 Watt genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké bedankt, ik denk dat mijn voeding het wel aan kan dan omdat ik vooral game op mijn computer zonder dat er verder veel open staat/ er veel andere taken uitgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Wat je voor de rest met de pc doet maakt niet erg veel uit.
Het gaat meer om wat de rest van de componenten verbruiken.

Het is dus ook makkelijk om een lijstje te posten met je systeem specificaties.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

De chieftech heeft 396W op de 12v lijn, aangezien het ook geen kwaliteitsvoeding is zou ik het het niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik rondkijk op google zie ik dat deze voeding uit 2012 en het ook geen kwaliteit voeding is. Dus koop maar gewoon een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook gewoon een andere voeding pakken, chieftech staat niet echt bekend als betrouwbaar, en als de voeding eruitklapt heb je veel kans dat hij andere onderdelen in je computer meeneemt.
Ik zou niet het risico willen lopen dat mijn 280x kapot gaat omdat ik op een voeding hebt bespaard.
Een goede kwaliteitsvoeding van 500 watt heb je ook al voor rond de 60-70 euro. (seasonic, xfx, antec en corsair zijn heel goed over het algemeen.) Koop in ieder geval een voeding van een bekend merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hallo JJJIN en welkom op het forum. Je kan het beste beginnen met alle specificaties van je systeem te geven. Dan hebben we een beter overzicht en kan er ook beter meegedacht worden wat slim is om te doen.

Je topic heb ik nu in eerste instantie verplaatst naar CAA, maar er wordt hier wel enige inzet van je verwacht; probeer die specificaties dus te achterhalen, probeer duidelijker te verwoorden waarom je de AMD 280 als nieuwe videokaart wil en zet op een rijtje wat je eisen/wensen zijn (speel je bijv. veel een bepaalde game?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:26
Dat gaat echt wel lukken hoor, al heb je niet veel over.
Die 750W eis is gewoon onzin..denk een deal met een PSU fabrikant of zo.

Ik zou het gewoon proberen.. je kan altijd daarna nog een nieuwe PSU kopen als het niet goed werkt.

Zie hier de club3d met een i7 3960X 3.3ghz en 16GB ram...
Afbeeldingslocatie: http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2013/11/club3d_r9_280x_rk_power.png

[ Voor 20% gewijzigd door DoubleYouPee op 01-04-2014 00:31 ]

Pagina: 1