Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 16:42
Beste Tweakers,

Op dit moment zit ik met de moeilijkste situatie die ik tot nu toe in mijn leven ben tegengekomen. Graag zou ik willen weten wat anderen in mijn situatie zouden doen.

Op dit moment ben ik HBO ICT afgestudeerd(0 werkervaring, excl stages), inwonend bij mij ouders in zuid limburg, Geen vriendin/vrouw/kids etc en zoekend naar een baan.

In de omgeving is er vrij weinig werk voor starters(behalve helpdesk/callcenters etc.) Ik ben nog niet zo heel lang op zoek naar werk en weet dus niet of er nog iets langskomt.

Nu heb ik onlangs een aanbieding gekregen van een bedrijf in de randstad waarvoor ik zou moeten verhuizen (aangezien de opdrachtgever(s) nog niet bekend zijn kan ik niet zeggen dat ik bijvoorbeeld in brabant ga wonen om een balans tussen prive/werk te hebben in termen van reisafstand) Omdat ik niemand ken uit die buurt gaan er dus bijvoorbeeld heel veel sociale contacten verloren. De arbeidsvoorwaarden zijn zover ik heb onderzocht marktconform voor de randstad, vergelijkend met hier in de buurt is het aanbod boven marktconform.

Normaal gesproken kijk je eerst in de buurt en dan verder maar omdat ik ben benaderd is dat nu anders. Ik kan nu dus niet te lang wachten wat het voor mij nog moeilijker maakt.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of gewoon een advies/mening hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56

M2M

medicijnman

Feit is en blijft dat werk in die richting meer binnen handbereik ligt in het westen van het land. Ik kom zelf uit de achterhoek met een scheikundeopleiding en er is gewoon helemaal niets in die richting te vinden daar.

De vraag is meer wil je werk in de richting waarin je gestudeerd hebt (en een diploma in hebt) of wil je je sociale leven behouden in de regio waar je woont. Voor beide is wat te zeggen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik zou bij het begin beginnen: is er echt geen werk te vinden in Limburg? Als je dat hebt vastgesteld dan zul je dus moeten gaan verhuizen. Van Limburg naar Brabant is dan wel heel iets anders dan van Limburg naar de randstad.

Vanuit bv Breda is de Randstand okay te bereiken en ben je ook niet meteen 2 uur van huis. Waarom kies je niet eerste voor een stad als uitvalsbasis waarbij bereikbaarheid van werk en thuis voorop staan?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 17:04
Zo te horen heb je alle vrijheid om die baan aan te nemen, maak daar dan ook gebruik van. Neem die baan en ga daar in de buurt een appartementje te huren. Koop op marktplaats een bank, koelkast en andere dingen die je nog niet hebt en kijk het gewoon eens aan. Bevalt het niet dan zeg je de huur op en ga je verder zoeken.

Wat heb je te verliezen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Randstad is wel grote omgeving, Breda - Den Haag zou ik absoluut niet elke dag willen rijden (Rotterdam zou nog wel te doen zijn).

Ik heb hier collega's gehad die voor 'in the middle' gingen, maar verloren uiteindelijk aan beide kanten. Irritatie op het werk wat de reistijd alleen maar 'zwaarder' maakte, andere kant zoveel onderweg dat hij ook minder tijd kreeg voor sociale contacten.

Wat heb je te verliezen als je maandje of wat in de randstad gaat zitten? Appartementje in een gehucht ernaast (ik weet niet wat voor omgeving je gewend bent in limburg, maar hoor van vele mensen dat ze de 'betonwijk' niets vinden), sociaal kan je desnoods in het weekend oppikken en je leert weer wat nieuwe mensen kennen. Lukt het niet? Opzeggen en weer verder.

Je bent net klaar met je studie, pak wat ervaring op, leer hoe de randstad is, wordt je echt niet slechter van :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het zal dan liggen aan TS. als hij gewend is aan de stilte van Limburg dan kan de Randstand best tegenvallen....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Ik zie eigenlijk in elke opmerking "proberen en anders verder". Daar ligt een probleem aangezien ik niet na een maandje kan stoppen, het gaat om een baan met bijhorende opleiding. Als ik niet het contract uitzit moet ik een deel betalen.

Om anoniem te blijven wil ik niet te diep ingaan op sommige details vandaar dat ik ze niet noem :)

Ik ben een jongen van het platteland dus de drukte en mentaliteit word een uitdaging vandaar dat ik zoals eerder door SinergyX gezegd het liefst in het midden zou zitten maar dat heeft natuurlijk ook plus- en minpunten.

@Dinictus208, ik weet nog niet of er niks is maar een aanbod is niet voor altijd geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik heb ook in het begin van mijn carrierre (kom ook uit die regio) soortgelijke concessies moeten doen. Heb drie jaar voornamelijk in hotels gezeten overal in Nederland. Uiteindelijk doe je zo wel de broodnodige ervaring op, en wordt het iets veel makkelijker om "in de buurt" werk te zoeken. Zeker als je nog geen werkervaring hebt....grijp de kans, zeker als je nu nog flexibel bent. Het is trouwens ook zeker geen slecht idee om eens buiten Limburg te werken, veel Limburgers moeten er niet aan denken zo conservatief als ze kunnen zijn maar daar moet je boven staan . :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afweging maken vrienden vs werk. Je familie blijf je wel zien, alleen minder vaak: 1x per maand oid. Vrienden op afstand zijn erg lastig te onderhouden.

Als je toch ergens anders gaat wonen, kun je ook mooi de rest van de wereld in je verhaal meenemen: wil je misschien in het buitenland werken? Daarna ben je ook interessanter voor bedrijven met een Limburgse vestiging: denk aan DSM, Essent of de universiteit in Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Mijn persoonlijke mening is dat het vaak een heel goed idee is om out-of-your-comfort-zone te gaan. Dit zorgt ervoor dat je extra uitgedaagd wordt en dat kan een positieve draai aan je leven en je persoonlijkheid geven. Je hebt tijdens je HBO-studie bij je ouders ingewoond, dus ik neem aan dat jouw studententijd niet echt wild is geweest :P. Dit hoeft natuurlijk ook niet, als dat niet bij je past. Maar het is misschien wel eens tijd om je vleugels uit te slaan. Dit zou dan een uitgelezen kans zijn.
knoxorr schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:24:
Omdat ik niemand ken uit die buurt gaan er dus bijvoorbeeld heel veel sociale contacten verloren.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Je gaat niet naar de andere kant van de wereld en je kunt gemakkelijk regelmatig op en neer reizen
Ik kan nu dus niet te lang wachten wat het voor mij nog moeilijker maakt.
Je moet je vooral niet laten opjagen door een bepaald aanbod. Je geeft zelf al aan dat je niet in de randstad hebt gezocht naar vacatures, dus wie zegt dat er geen betere vacatures beschikbaar zijn.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

knoxorr schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:00:
Ik zie eigenlijk in elke opmerking "proberen en anders verder". Daar ligt een probleem aangezien ik niet na een maandje kan stoppen, het gaat om een baan met bijhorende opleiding. Als ik niet het contract uitzit moet ik een deel betalen.
Misschien moet je dan op zoek naar een bedrijf waar dit niet voor geldt? Er zijn in de randstad meerdere opties ;)

Ikzelf heb een soortgelijke stap vanuit het noorden des lands gemaakt. Ik vond het wel een moeilijke stap, en heb absoluut moeten wennen, maar nu (8 jaar en drie banen verder) ben ik blij dat ik de stap heb gemaakt, want de kansen die ik hier heb, zou ik nooit in het noorden hebben gekregen. Ik moet wel zeggen dat ik destijds veel steun heb gehad van m'n vriendin, die me anderhalf jaar later (na haar studie) achterna kwam en ook hier een baan heeft gevonden die ze nooit in het noorden zou kunnen krijgen.

Maar, dat gezegd hebbende, ken ik ook voldoende studiegenoten die de stap niet gemaakt hebben en toch een goede baan hebben kunnen vinden. Voor jou dus de afweging of je nu een baan wilt en dus die stap zult moeten zetten, of in de regio wilt blijven en dus zult moeten wachten op die schaarse mogelijkheid :) .

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een jongen van het platteland bent, is gaan wonen in een randdorp van de grote stad van je werkgever geen optie dan? Dan verkort je je reistijd behoorlijk, maar blijf je privé gewoon lekker op de vlakte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

-tom-562

Oliesjeik

Wil je perse in Nederland werken? Ik kan me b.v. niet voorstellen dat er rondom Aken niks te vinden is in de ICT, aangezien daar toch een vrij grote technische universiteit gevestigd is.
Of anders in de regio Eindhoven/Veldhoven? Ik heb een collega die elke dag vanuit Maastricht naar Veldhoven gaat, dat is (volgens hem) nog geen uur rijden, als je vroeg begint en een beetje door rijdt moet dat ook wel in drie kwartier kunnen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
veldhoven, klinkt als Simac :D. Maargoed ik ken meerdere mensen die naar eindhoven gaan vanuit hier en dat is goed te doen. Als ik echt doorzoek vind ik vast wel iets in eindhoven maar het gaat me om het huidige aanbod en vroeg me af of er mensen in het zelfde schuitje zitten/gezeten en hoe dat bevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Simac? ASML :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

-tom-562

Oliesjeik

;)
Er is sowieso in de regio daar wel aanbod op ICT gebied, iets met TU/e :p

[ Voor 94% gewijzigd door -tom-562 op 31-03-2014 21:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Ha, waren er niet 2,2 miljoen banen binnen een uur van Zuid-Limburg! :P Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er in Z-Limburg niets is voor een ICT-er, maar wat is er zo eng aan een avontuur in de Randstad? Teruggaan kan altijd nog, en je bent een (werk)ervaring rijker. Wat funk-e zegt dus.

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 01-04-2014 00:27 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

funk-e schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:15:
Mijn persoonlijke mening is dat het vaak een heel goed idee is om out-of-your-comfort-zone te gaan. Dit zorgt ervoor dat je extra uitgedaagd wordt en dat kan een positieve draai aan je leven en je persoonlijkheid geven. Je hebt tijdens je HBO-studie bij je ouders ingewoond, dus ik neem aan dat jouw studententijd niet echt wild is geweest :P. Dit hoeft natuurlijk ook niet, als dat niet bij je past. Maar het is misschien wel eens tijd om je vleugels uit te slaan. Dit zou dan een uitgelezen kans zijn.
Dit dus.

Misschien lijkt een opleidingstraject van een paar jaar nu een eeuwigheid, maar je bent jong, volledig ongebonden en op een mensenleven (of carriere) is die paar jaar weinig. Valt het tegen, dan kun je altijd achteraf nog terug naar het ouderlijk dorp.

Daar staat tegenover dat je nu een kans geboden krijgt:
- Daadwerkelijk op eigen benen te leren staan. Dat doen de meesten van ons als we uit huis gaan studeren, dat geluk heb jij blijkbaar nog niet gehad. Kan nu alsnog.
- In economisch lastigere tijden toch relevant werkervaring opdoen wat sowieso je employability vergroot en daarbij ook nog opleidingstraject.
- Samenhangend met het eerste: er is een enorme wereld buiten de omgeving waar je opgegroeid bent (ongeacht waar dat is). Veel mensen durven er geen deel aan te nemen. Succesvolle mensen durven dat wel. En wederom, al besluit je na x-jaar dat het welletjes is en ga je terug, dan nog neem je baggage mee dat behoorlijk wat waard is.

Sowieso, als iemand die (de keer als baby niet meetellend) twee keer van land verhuisd is en binnen NL ook verschillende plekken gezien hebt: vriendschappen die wat waard zijn houden jarenlang stand, al zie je elkaar vrijwel nooit Laatst nog met m'n dochter op bezoek geweest bij studievriend van me. Ik woon ondertussen in Amsterdam. Hij woont in Roma. We kennen elkaar uit Finland. M'n dochter is 10. Laatste keer dat ik die vriend zag was ze nog niet geboren. Toch zaten we nadat zij op bed lag binnen een halfuur in de kroeg te hangen alsof we elkaar de dag ervoor nog gezien hadden.
Omgekeerd zijn er mensen met wie je denkt hecht te zijn maar waar je als puntje bij paaltje komt nooit meer wat van hoort, of met wie je na korte tijd totaal geen klik meer hebt. 'Opgeruimd staat netjes' moet je dan denken. Als je er open voor staat houden goede vriendschappen (en familiebanden) prima stand, als je er open voor staat ontmoet je ook - zeker bij zo'n verhuizing - snel zat nieuwe mensen waar vriendschap en wie weet meer uit voortkomt.

Bovendien: deze kans kun je misschien nooit weer krijgen. Stel je neemt hem niet, besluit toch alleen maar te forenseren naar Eindhoven of toch een McJob te nemen in een callcenter. Ondertussen ontmoet je leuke dame. Op gegeven moment gaan jullie samenwonen en is je (beperkte) salaris volop nodig om dat te bekostigen. De hare ook - zij heeft ook werk in de buurt. En dan komt weer zo'n kans langs. Als jij'm aan wil grijpen moet dame meeverhuizen terwijl zij geen vergelijkbare kans heeft, of ze moet terug naar ouders of naar een studentenkamer. Grote kans op einde relatie in beide scenario's, maar daar gaat het niet van komen, want je blijft gewoon bij haar. En je McJob...

Alleen al daarom, grijpen nu het kan. Al keer je na 4 jaar terug, dan ben jij het gras wat groener is en maak je meer kans op de relatiemarkt :z
[...]

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Je gaat niet naar de andere kant van de wereld en je kunt gemakkelijk regelmatig op en neer reizen
Idd.

Ik zou juist afraden om te ver bij werk vandaan te gaan wonen om toch met één voet in Zuid-Nederland te blijven. Nettoresultaat is dat je je dagen gaat verdoen in de file of in de OV en je nauwelijks kans gaat hebben een sociaal leven op te bouwen. Dan ga je je inderdaad geisoleerd voelen en trek je het niet.

Onderschat afstanden daarbij ook niet in de Randstad. Collega van me woont in Etten-Leur (bij Breda) en werkt nu in Rotterdam. Hij gaat binnenkort nieuw werk beginnen in Nijmegen. Hemelsbreed is Nijmegen meer dan twee keer zo ver weg, toch gaat hij een derde minder reistijd hebben omdat het gewoon goed doorrijdt, terwijl het verkeer naar R'dam altijd vast staat (en OV geen goede optie is, verbinding vanaf Etten-Leur is brak, zeker ook gezien zowel huis als werk niet direct bij station is).

Nee, ga zo dicht mogelijk op het vuur zitten, als het kan op loopafstand. Hou in eerste instantie je huur zo laag mogelijk, een enkel kamertje is zat om te beginnen. Als het allemaal bevalt heb je een prima uitvalsbasis om beter te zoeken, bevalt het niet, dan ben je in een middagje verkast. Doordat je zo weinig tijd hoeft te verdoen met reizen heb je volop tijd om de nieuwe woonomgeving te verkennen, doordat je zo krap woont kom je juist snel buiten en dus in contact met anderen. Hoe groter de stad, des te lager de drempels. In een dorp is iemand van het dorp verderop al snel een vreemdeling, in een grote stad is nagenoeg iedereen in hetzelfde situatie als jij, dus maakt het geen zak uit waar je vandaan komt (tip: zorg voor buurt met zo min mogelijk inboorlingen - als men al drie generaties lang in zelfde straat wonen is het net zo ons-kent-ons als in een vreemd dorp).

Daarom juist wmb ook advies om de kleinere plaatsen te mijden. Het is makkelijker integreren in een stad, ook al kom je zelf niet uit een stad. Als je na paar jaar in de buurt een sociaal leven opgebouwd hebt kun je altijd nog naar buitenwijken/randgemeentes uitwijken, maar dat wil je niet als je volkomen nieuw bent ergens. Echt niet.
[...]

Je moet je vooral niet laten opjagen door een bepaald aanbod. Je geeft zelf al aan dat je niet in de randstad hebt gezocht naar vacatures, dus wie zegt dat er geen betere vacatures beschikbaar zijn.
Dat is een goede tip, anderzijds willen ze hier zelfs opleiding meebetalen. Dat is niet niks, ik zou zeker dit aanbod niet terzijde gooien. Als een snelle zoektocht niets beters oplevert, ga ervoor. Levert zoektocht wel potentieel interessante dingen op, eerst zorgen dat je daar geaccepteerd wordt, dan pas dit afschieten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

FreakNL

Well do ya punk?

dion_b schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 01:18:
[...]

..
[...]

..

Onderschat afstanden daarbij ook niet in de Randstad. Collega van me woont in Etten-Leur (bij Breda) en werkt nu in Rotterdam. Hij gaat binnenkort nieuw werk beginnen in Nijmegen. Hemelsbreed is Nijmegen meer dan twee keer zo ver weg, toch gaat hij een derde minder reistijd hebben omdat het gewoon goed doorrijdt, terwijl het verkeer naar R'dam altijd vast staat (en OV geen goede optie is, verbinding vanaf Etten-Leur is brak, zeker ook gezien zowel huis als werk niet direct bij station is).
..
Daar moet je dus wel voor bekend zijn in de Randstad of navraag naar doen (en dan niet bji je detacheerder, want die vinden alles prima). Je moet echt een beetje bekend zijn met welke wegen (en richtingen!) filegevoelig zijn.

Grappige in het Etten Leur geval is bijvoorbeeld dat ik sinds september de omgekeerde weg volg (werk in Etten Leur, woon in R'dam) en dat is echt 1 van de gunstigste klussen (qua reistijd) die ik ooit gehad heb in de detachering, 40 minuten deur tot deur. Den Haag doe ik langer over, zeker 's middags, hoe gek dat ook klinkt (beetje afhankelijk van waar je zit natuurlijk, als je in Blijdorp/Noord woont is het alweer beter te doen). Ook 3 jaar in Utrecht gezeten en hoewel ik in het oosten van Rotterdam zit was dat toch ook minimaal 50 minuten (trein) tot een uur (auto).. Alleen in de zomer als er echt geen verkeer was haalde ik het weleens in 3 kwartier... Amsterdam trouwens ook gedaan vanuit Rotterdam, maar dat ga ik echt nooit meer doen. Het lijkt dichtbij, maar je hebt zoveel wegen die tegen kunnen zitten. Dan zou ik inderdaad nog liever naar Nijmegen knallen over de A15.... Vianen is trouwens ook zoiets.. Lijkt dichtbij Utrecht maar het ligt precies in zo'n dooie hoek waar het vaak vaststaat en OV is geen optie..

Zou een klus in Rotterdam zelf trouwens ook wel weer een keer heerlijk vinden, dat genot heb ik in mijn 7-jarig detacheringsbestaand maar een half jaar mogen hebben...

@TS,
Klinkt als Sogeti, vragen of je wilt verhuizen en "vastzitten" aan het opleidingsplan. Mij hebben ze toen ook gevraagd om te verhuizen maar ik heb dat niet gedaan (had al wel getekend). Verschil was wel dat ik al een beetje in de randstad woonde (tegen Zeeland aan) dus dan is bijvoorbeeld Rotterdam al gewoon te doen. Eerste klus was ook in R'dam, dus kon nog lekker even heen en weer blijven rijden. Toen ik daarna naar Den Haag moest ben ik pas in R'dam gaan wonen. Probeer eruit te komen met je detacheerder, er is ook genoeg in Eindhoven bijvoorbeeld. Leuk voorbeeld is nog een jongen waar ik tegelijkertijd mee in dienst gekomen ben, hij MOEST verhuizen en is in Gouda gaan wonen (hij kwam oorspronkelijk uit de buurt van Helmond). Kreeg daarna klussen in Den Bosch en Eindhoven.... Slaat dus nergens op. Als het daadwerkelijk Sogeti is pas er dan mee op.. Probeer uit te vogelen of je niet mag afwachten met verhuizen (zoals ik gedaan heb), alhoewel dat voor jou lastiger is.. Trouwens, in Maastricht zit Vodafone, ook een grote klant.. Anyways, als het niet over Sogeti gaat kun je dit natuurlijk ook gewoon deels toepassen op een andere detacheerder, kan alleen geen ervaringen met je delen, maar zoveel zal het niet verschillen...

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 01-04-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, inderdaad detacheerders vergeten. Dan zou ik wat minder enthousiast zijn over verhuizen om precies de reden die genoemd wordt. Beter zoek je 'echt' werk in de Randstad, waar je dus wel langere tijd op zelfde locatie kunt zitten. Of ga buiten NL kijken, nog veel grotere eye-opener. Als EU burger heb je volste recht om overal in EU (en overal in EEA muv CH sindskort) te vestigen en werken onder zelfde voorwaarden als locals. Totale formaliteiten zijn in max twee middagen te regelen. Als je al langere tijd werkt zijn er wel dingen om op te letten zoals pensioensgaten enzo (en bij koophuis ook gebrek HRA in andere landen), maar ook hier geldt dat je helemaal aan het begin van je carriere niets hebt wat je aan NL bindt en dat je ook geen significante schade zult hebben als je na paar jaar toch terug naar NL te komen. Wel een bult aan ervaringen rijker en aantrekkelijker op het NL arbeidsmarkt. Je hoeft daarvoor ook niet naar andere kant van de wereld. Je zou je verbazen hoe 'anders' dingen zelfs paar km verderop in NRW of Belgisch Limburg kunnen zijn (voorzover daar enig werk te vinden is trouwens...).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik ben voor m'n werk naar Brabant verhuisd. M'n partner is een paar jaar later gevolgd.

Persoonlijk zou ik alleen verhuizen voor een echte goede baan met vooruitzichten en niet voor een 10 in een dozijn uitzendbaandetacheringsjob met gouden ketenen (leaseauto, studiekostenregeling).

En het is enorm persoonlijk of je ergens anders kunt aarden. Ik heb het eens 3-4 maanden in de UK gewoond (stage) en het was niets voor me. Randstad zou ook niets voor me zijn. En dat ivm nieuwe snelwegen de effectieve reisafstand/-tijd naar familie de afgelopen 10 jaar met 25% is afgenomen voelt bevrijdend.

Ik heb ook een neefje die vanuit Brabant in Amsterdam ging wonen en werken. Hij had een meer dan uitstekende uitdagende baan, maar daar zitten ver van alle vrienden en familie vrat hem op. Die leefde echt helemaal op toen het besluit gevallen was terug te keren. Een alternatieve job met ook prima vooruitzichten (maar iets minder technisch aansprekend wellicht) was kort daarop ook gevonden.

Daar staan mensen zoals dion_b tegenover die je met een rugzak in een vliegtuig of auto propt en overal aarden :P

Bottom-line: probeer uit te zoeken wat voor persoon je bent en optimaliseer van daaruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Ik praat niet over een grote detacheerder, ben er inmiddels wel achter gekomen dat je daar gewoon een nummertje bent. Daar ga ik echt geen grote offers voor maken.

Voor de mensen die denken dat het eenvoudig is in de euregio op zoek te gaan naar werk die kan ik teleurstellen, belgisch limburg is praktisch hetzelfde en aken en omgeving zijn niet zo kortbij als je denkt + ik heb nog geen enkele manier gevonden om daar vacatures te zoeken, ik neem aan dat de bedrijven daar zich echt richten op duitse vacaturesites en dus vooral duitstaligen (dichtbij de grens wonen betekend niet dat je goed genoeg duits spreekt om je te kunnen redden tijdens je werk :)).

@dion_b Bedankt voor je uitgebreide mening _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verhuizen zou ik dus nog niet te veel over nadenken... eerst een baan en dan pas misschien verhuizen. (met een beetje geluk met verhuisvergoeding ;))

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:27
Misschien stomme vraag, maar werken voor één van de grote IT Consultancy jongens dan? Dan heb je vaak vrijheid om op diverse vestigingen te kunnen werken (in Eindhoven zit bijv. een kantoor van mijn werkgever), je hebt verschillende projecten en lang niet altijd alleen maar in het zuiden. Ik kom zelf ook uit het oosten, werk voor een klant met 3 vestigingen waaronder 1 in de randstad en dat werkt prima. De ene dag moet je een keer langer reizen, de andere dag werk je dicht bij huis of zelfs vanuit je huis.

De vrijheid is iig veel groter en in overleg met de klant kan vaak veel. Ik weet niet welke opleiding je hebt gevolgd maar misschien kun je eens bij de grotere consultancy organisaties kijken naar een passende functie...

Edit: ik weet ook dat men bij Ciber, een wat kleinere IT organisatie, ook veel vanuit Brabant werkt en diverse werkzaamheden doet. Van consultancy tot beheer/onderhoud bij klanten. Misschien kun je daar ook eens informeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 01-04-2014 14:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Juancho, veel van de grote clubs zijn;
- niet op zoek naar mensen in het zuiden
- of niet op zoek naar iemand richting infrastructuur
- of niet op zoek naar starters

Ik heb in ieder geval veel contact gehad met deze bedrijven en bovenstaande waren de meest voorkomende antwoorden, als ik een programmeer richting had gekozen zat ik waarschijnlijk nu op mijn werk, notabene in limburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:27
1. dat ligt puur aan de projecten, klantlocaties en wijze van vrijheid. Ik werk bij één van de grote jongens en ken genoeg mensen uit het zuiden die daar ook deels op project zitten.

2. Infrastructeer, ik weet niet hoe het met de vacatures daarvoor staat, maar je kan altijd vragen toch? Ga gewoon gesprekken aan, los van of er een vacature is. Je ziet ook vaak genoeg dat er mensen aangenomen worden terwijl er geen officiele vacature open staat.

3. De grote jongens zijn volgens mij altijd wel opzoek naar starters, puur omdat ze een bepaalde doorstroming moeten blijven houden. YP'ers worden bij ons ook aangenomen als er niet direct op korte termijn projecten zijn bijv.

Maargoed, ik weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar ik weet zelf uit ervaring dat er juist bij de grote jongens veel mogelijk is qua reizen, klantlocaties, werken vanuit diverse kantoren of vanuit thuis. Stel jij kunt 2 dagen in de week in je regio werken, 2 dagen naar het westen reizen en 1 dag thuis, prima toch? Zo heb ik het nu ook voor elkaar en bevalt meer dan uitstekend.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zit al 10 jaar in de detachering en ben speciaal daarvoor in het midden van het land gaan wonen, in een klein dorp waar je echt import bent. Ik ben wel vooraf de sfeer gaan proeven en die vond ik open en vriendelijk.
Als je bereid bent in je directe omgeving te investeren, kun je, bij het juiste dorp, prima aarden. Wordt lid van wat verenigingen, lijf tijdens feestdagen (koninginnedag, 5 mei, de jaarmarkt) in het dorp, ga dan met wat vrienden even kijken. Maak gebruik van de plaatselijke horeca en je kan prima vertoeven in eendere.

Wat betreft het advies voor een kamer: mee eens. Daar ben je vaak ook gemakkelijk weer van af, terwijl een huurhuis vaak een minimum duur van een jaar heeft (voor particuliere huur, wat gezien de snelheid waarmee je woonruimte nodig hebt, vermoedelijk je enige optie is).

Voor beide, dorp of stad, geldt dat je zelf actie moet ondernemen. Als je sip in je kamer/huis blijft zitten, zul je onnoemelijk gaan verlangen naar huis. Als je dingen gaat ondernemen, kun je voor het avontuur komen te staan.

Waar je misschien wel rekening mee wil houden, ik weet niet uit wat voor omgeving je komt, maar zo'n avontuur kan je wel degelijk bevreemden van je oorspronkelijke roots. Als je uit een wat bekrompener omgeving komt, kun je zelf een veel bredere blik krijgen en kan de "beperktheid" van anderen je tegen gaan staan: jij gaat een ontwikkeling doormaken terwijl zij, in jouw ogen, stil blijven staan. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan wel zo gebeuren. Je high-school sweetheart zal haar aantrekkelijkheid verliezen.

Maar goed, de kans daarop is niet groot, en afhankelijk van hoe je zelf bent :)

Persoonlijk zeg ik: doen! Zo'n kans krijg je niet snel meer.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb regelmatig spijt dat ik het hoge noorden heb verlaten voor werk :)

Zou er liever destijds wat beter over nagedacht willen hebben, maarja das 25 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:39
Werving is niet toegestaan op GoT.

[ Voor 86% gewijzigd door Krisp op 01-04-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor werk verhuisd naar Cambridge nog geen dag spijt van gehad.
Ook geen kinderen of wederhelft die mee zou moeten en Nederland is dichtbij genoeg om zo af en toe terug te gaan of dat vrienden deze kant op komen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

knoxorr schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:25:
Ik praat niet over een grote detacheerder, ben er inmiddels wel achter gekomen dat je daar gewoon een nummertje bent. Daar ga ik echt geen grote offers voor maken.

Voor de mensen die denken dat het eenvoudig is in de euregio op zoek te gaan naar werk die kan ik teleurstellen, belgisch limburg is praktisch hetzelfde en aken en omgeving zijn niet zo kortbij als je denkt + ik heb nog geen enkele manier gevonden om daar vacatures te zoeken, ik neem aan dat de bedrijven daar zich echt richten op duitse vacaturesites en dus vooral duitstaligen (dichtbij de grens wonen betekend niet dat je goed genoeg duits spreekt om je te kunnen redden tijdens je werk :)).

@dion_b Bedankt voor je uitgebreide mening _/-\o_
Aken is juist dichterbij dan je denkt. Ik heb er 3 jaar gewerkt, en dat ging toch echt prima. Ik heb wel het geluk gehad dat via-via een Duitse werkgever mij belde met een aanbod; ik heb dus niet specifiek naar Duitse vacatures gezocht. Geen idee ook hoe dat zou moeten btw, misschien via monster.de of zo? (tip, de afkorting ICT kennen ze daar niet voor zover ik weet, wel IT)

Let wel, ik had ook bijna geen beheersing van het Duits toen ik er aan begon, op een béétje middelbare school duits na. Maar als je er fulltime in zit zal het je verbazen hoe snel je leert. In het begin ben je iedere dag gesloopt van het intensieve vertalen, maar na nog geen 6 weken was ik al in staat om de telefoon aan te nemen en een klant netjes te woord te staan. Dat had ik in het begin echt niet verwacht zo snel te kunnen. Wees daar dus niet bang voor.

Ook zitten er in Aken diverse grote bedrijven: Philips, Aixtron (Goed, dat is Herzogenrath maar dezelfde reistijd), Continental, en nog wel meer.

Mijn punt is: Schrijf Aken / NRW niet te snel af.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 07:19
Ben je afgestudeerd als Nid'er bij Zuyd toevallig?
Ik woon in België en ben in Nederland op zoek gegaan naar werk. Er zijn genoeg leuke banen met uitdagingen dus ik zou eerst overwegen of het wel de moeite is om naar de randstad te verhuizen. De stap om dan bv naar UK te verhuizen is dan misschien interessanter. Wanneer je terug komt zal men jou vanzelf benaderen.
Eindhoven is ook niet zo ver en biedt veel vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:25

Exirion

Gadgetfetisjist

funk-e schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:15:
Mijn persoonlijke mening is dat het vaak een heel goed idee is om out-of-your-comfort-zone te gaan. Dit zorgt ervoor dat je extra uitgedaagd wordt en dat kan een positieve draai aan je leven en je persoonlijkheid geven. Je hebt tijdens je HBO-studie bij je ouders ingewoond, dus ik neem aan dat jouw studententijd niet echt wild is geweest :P
Helemaal mee eens. Ik woonde ook bij mijn ouders tijdens mijn studie (regio A'dam) en ben bij Philips in Eindhoven terecht gekomen voor heel leuk afstudeerwerk. Toen ik eenmaal op een kamertje in Eindhoven zat moest ik even slikken, maar binnen een week was ik er aan gewend en wilde ik al eigenlijk niet meer terug naar m'n kamer bij pa en ma in huis. Dus wat dat betreft zou ik zeker zeggen: doen.

Wat werkgelegenheid betreft zou ik overwegen om meer richting Brabant of de randstad te verhuizen. Zeker in Brabant zijn er relatief veel banen in de techniek te vinden. Voor mij woog zwaar dat hier veel embedded softwareontwikkeling gebeurt. Ik woon nu 12 jaar in Eindhoven en zou niet meer terug naar m'n oude omgeving willen. Een eventuele volgende stap is waarschijnlijk het buitenland, samen met m'n Tilburgse vriendin ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je een baan aangeboden krijgt in een leuke organisatie waar je door kunt groeien : DOEN

Je bent niet voor niks HBO doorgestudeerd, we mogen aannemen dat je carriere belangrijk vindt : dus pak die kans.

En waar hebben we het over : Nederland is zo klein !

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

inXs

known as inXs

Nederland is erg klein, werken in de randstad betekend niet gelijk; 'wonen in Amsterdam/Rotterdam/Den Haag...', je kan ook kijken naar Amersfoort, wellicht Utrecht, Zeist, etc. Genoeg gemeentes die prima liggen tov. de randstad (met het OV in ieder geval).

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Het gaat een beetje offtopic.

Steden anders dan Eindhoven,Tillburg, Den bosch zijn niet in het midden en dus geen optie om het contact met de huidige regio zoveel mogelijk te behouden. Het gaat ook niet om waar wel of geen werk te vinden is in de randstad. Het gaat erom of er mensen zijn die ervaring hebben met een beslissing zoals deze en wat men zou doen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

knoxorr schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:11:
Het gaat een beetje offtopic.

Steden anders dan Eindhoven,Tillburg, Den bosch zijn niet in het midden en dus geen optie om het contact met de huidige regio zoveel mogelijk te behouden.
Dat is ook kort door de bocht. Al ga je in Haarlem wonen (om maar vervoerstechnisch lastigste Randstedelijke stad te noemen tov Limburg), je kunt nog makkelijk zat weekendjes terug gaan naar ouders en/of vrienden. Ik heb nadat ik Leuven verliet nog vaak zat vanuit Nijmegen waar ik heen verhuisde bezocht, en na verhuizing van Nijmegen naar Amsterdam nog vaker daarheen. Dat was zes jaar geleden en nog ben ik er vaak genoeg te vinden (morgen moet ik er voor m'n werk zijn, na afloop gaan we met vrienden een terrasje pakken).

Het is echt niet zo dat als je verhuist je opeens ieder contact met waar je vandaan komt verliest :z

Zoals ik al aangaf, het lijkt misschien als een andere wereld, ver weg daar ten noorden van de rivieren - maar het is allemaal maar een klein hoekje van de grote wereld, je bent zo op en neer gereden/getreind. En als het allemaal niet bevalt kun je prima na afloop wijzer en wel terugverhuizen. Er is niet onomkeerbaars aan ;)
Rukapul schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:22:
[...]

Daar staan mensen zoals dion_b tegenover die je met een rugzak in een vliegtuig of auto propt en overal aarden :P
Zeg dat niet te snel. Er zijn echt plekken waar ik binnen 5 minuten van constateer dat ik er nooit wil wonen, nooit wil verblijven en eigenlijk gelijk weg wil (kleinere plaatsen in Bayern bijvoorbeeld, of Bucuresti - of trouwens de meeste bloemkoolwijken in verstedelijkte plattelandsgemeenten in NL :P). En sowieso blijf ik overal en altijd een buitenstaander, dat is de keerzijde van nergens geaard zijn. Dat is juist wat me trekt aan plekken waar de rest ook linksom of rechtsom niet van daar is. Daar maakt het minder uit of je perfect kunt aarden of niet, de omgeving stelt minder hoge eisen aan je.

Maar goed, ik ben ondertussen ook aan de vrouw en kinderen en zit daarmee veel vaster geketend dan ik misschien zou willen. Het is het refrein van iedere oude(re) man: had ik maar toen ik jonger was meer kansen aangegrepen. Nouja, ik heb er wel een paar aangegrepen, maar dat hadden er veel meer kunnen zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:40

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

dion_b schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 01:18:
Omgekeerd zijn er mensen met wie je denkt hecht te zijn maar waar je als puntje bij paaltje komt nooit meer wat van hoort, of met wie je na korte tijd totaal geen klik meer hebt. 'Opgeruimd staat netjes' moet je dan denken.
Dit. Ik heb een aantal oud-"vrienden" met wie ik via facebook nog wel contact heb, maar als ik dan weer eens in Nederland ben, dan is het niet mogelijk om 1 keer de routine te doorbreken om elkaar weer te zien. Je merkt snel wie je vrienden zijn.

Ik ben zelf binnen Nederland redelijk wat verhuisd en via Zweden in de VS beland, waar ik ook weer verhuisd ben. Je moet voor jezelf kiezen, dat is inmiddels wel mijn stelregel geworden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Ik ben een jongen van het platteland dus de drukte en mentaliteit word een uitdaging...
Waar en hoe heb je dan je studie en vooral je stage gedaan...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ben een jongen van het platteland dus de drukte en mentaliteit word een uitdaging ...
Zo zwart wit moet je het niet zien.

"Het westen" of "de randstad" betekent niet dat je meteen in hartje centrum van bijvoorbeeld rotterdam gaat wonen. Het valt mij op hoe snel je vanuit een drukke stad in een rustig dorpje kan zitten. Als je in delft of den haag werkt kan je prima in schipluiden of pijnacker gaan wonen. En in amsterdam, rij je naar holysloot of zunderdorp. Geloof me, dan zit je op het platteland :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:12:
[...]

Zo zwart wit moet je het niet zien.

"Het westen" of "de randstad" betekent niet dat je meteen in hartje centrum van bijvoorbeeld rotterdam gaat wonen. Het valt mij op hoe snel je vanuit een drukke stad in een rustig dorpje kan zitten. Als je in delft of den haag werkt kan je prima in schipluiden of pijnacker gaan wonen. En in amsterdam, rij je naar holysloot of zunderdorp. Geloof me, dan zit je op het platteland :Y
Mwoah, ik ben laatst nog in Pijnacker geweest, maar zo rustig vind ik het niet. Gekeken naar een huis, maar dat lag toch nog aan een vrij drukke weg.

En dat zeg ik, iemand die al bijna 10 jaar in Rotterdam woont (en het een beetje zat is, al die drukte).

Ik woon nu in Hillegersberg.. als ik een paar meter loop zie ik een weiland en daarna ben je in Berkel. En ik vind het nog te druk :P

Wel moet ik zeggen dat ik Hillegersberg wel veel gezelliger vind ogen dan Pijnacker. De architect die aan al die nieuwbouw heeft gewerkt waar ik langs ben gelopen mogen ze van mij opknopen. Het gemiddelde concentratiekamp ziet er nog vrolijker uit.

Al die donkergrijze panden.. :r

Pijnacker en ook Berkel en Rodenrijs worden helemaal volgebouwd. Straks zijn ze gewoon vergroeid met Rotterdam en is er geen enkel stukje groen meer over. Tot zover dat.

Totaal niet te vergelijken met een dorpje als Lekkerkerk of Berkenwoude :) Soms denk ik er ook weleens aan om gewoon terug te verhuizen naar Krimpen a/d IJssel (waar ik ook ruim 10 jaar heb gewoond). Dat is een gemeente met veel parkjes en groen, waar ook genoeg voorzieningen zijn (meerdere winkelcentra, gezondheidscentrum, etc). Alleen jammer van die klote brug..

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 02-04-2014 09:20 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 15:15
Doen doen doen!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 09:44
inXs schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:04:
Nederland is erg klein, werken in de randstad betekend niet gelijk; 'wonen in Amsterdam/Rotterdam/Den Haag...', je kan ook kijken naar Amersfoort, wellicht Utrecht, Zeist, etc. Genoeg gemeentes die prima liggen tov. de randstad (met het OV in ieder geval).
Helemaal mee eens. Ikzelf woon in de Zuidwesthoek (Friesland) en hoewel het qua OV een ramp is, ben ik met de auto binnen 1,5 uur wel op de meeste grote plaatsen binnen Nederland. Ikzelf heb vrij weinig moeite met autorijden waardoor ik het probleem niet zo zie, maar ik kan mijzelf voorstellen dat er mensen zijn die hier tegenop zien. Ik werk denk ik nu zo'n 5 of 6 jaar in de Randstad, maar er is geen haar op mijn hoofd die denkt aan verhuizen.
Ardana schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:40:
Waar je misschien wel rekening mee wil houden, ik weet niet uit wat voor omgeving je komt, maar zo'n avontuur kan je wel degelijk bevreemden van je oorspronkelijke roots. Als je uit een wat bekrompener omgeving komt, kun je zelf een veel bredere blik krijgen en kan de "beperktheid" van anderen je tegen gaan staan: jij gaat een ontwikkeling doormaken terwijl zij, in jouw ogen, stil blijven staan. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan wel zo gebeuren. Je high-school sweetheart zal haar aantrekkelijkheid verliezen.
Het ligt er inderdaad aan waar je woont. Ik merk in mijn omgeving dat er mensen zijn die onwijs zijn blijven hangen in een bepaalde gedachtengang. Veel van deze oude vrienden spreek ik zo nu en dan maar ik onderhoud er eigenlijk geen actief contact meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Binnen 1,5 uur ergens naartoe kunnen rijden wil niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk in de spits haalt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

merauder schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:05:
[...]

Helemaal mee eens. Ikzelf woon in de Zuidwesthoek (Friesland) en hoewel het qua OV een ramp is, ben ik met de auto binnen 1,5 uur wel op de meeste grote plaatsen binnen Nederland. Ikzelf heb vrij weinig moeite met autorijden waardoor ik het probleem niet zo zie, maar ik kan mijzelf voorstellen dat er mensen zijn die hier tegenop zien. Ik werk denk ik nu zo'n 5 of 6 jaar in de Randstad, maar er is geen haar op mijn hoofd die denkt aan verhuizen.
Het probleem is niet de tijd in de auto an sich (al heb ik persoonlijk absoluut geen 1.5u enkele reis over voor regelmatig woon-werkverkeer), het probleem is dat je door zo'n lange reistijd totaal geen contact buiten werk hebt op de nieuwe locatie.

Collega's gaan biertje pakken na het werk? Je moet sowieso aan de buckler want je moet rijden, stel dat het later wordt dan ben je wel erg laat thuis en laat je het vaak zat schieten.

En dan hebben we het nog niet over het niet doen van al je dagelijkse dingen op locatie. Er ontstaan vriendschappen bij de fietslichten, relaties bij de supermarktkassa. Dat mis je allemaal.

Dat heb ik in m'n studententijd al zien gebeuren:
- studenten die op kamers zaten namen deel aan het studentenleven, leerden onafhankelijk te zijn - maar gingen vaak zat in weekend naar huis en onderhielden daar gewoon nog hun oude contacten.
- studenten die bij mammie en pappie bleven wonen namen vrijwel nooit deel aan studentenleven (en dan heb ik het niet alleen over zuipen e.d. maar ook medezeggenschap, culturele dingen, bestuursactiviteiten etc. etc. etc.) en hun volledige sociale leven bleef onveranderd waar ze wonen.

Als TS gestudeerd heeft zonder op kamers geweest te zijn staat hij al op achterstand, dit is een uitgelezen kans om daar wat aan te doen - maar dan moet hij echt niet 3u per dag in de auto/trein zitten.
[...]

Het ligt er inderdaad aan waar je woont. Ik merk in mijn omgeving dat er mensen zijn die onwijs zijn blijven hangen in een bepaalde gedachtengang. Veel van deze oude vrienden spreek ik zo nu en dan maar ik onderhoud er eigenlijk geen actief contact meer mee.
Exact. Dat is wat TS niet zou moeten willen worden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
Fiber schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:24:
[...]

Waar en hoe heb je dan je studie en vooral je stage gedaan...?
Ik heb een goede studie gevonden/kunnen doen in een limburgse stad terwijl ik zelf in een dorpje woonde. 2.5 uur reistijd (heen+terug) met het OV terwijl het met de auto 15-20 min rijden was(Yey OV in limburg), dat viel wel te doen aangezien je echt geen 8 uur per dag naar school gaat. Los van het feit dat een stad hier toch wel anders is als in de randstad hoefde ik er alleen maar doorheen te lopen/OV'en om bij de school te komen :)
merauder schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:05:

Lucky you, even snel gechecked via de routeplanner is het 2 uur met de auto naar bijvoorbeeld rotterdam. In de spits wil ik het niet eens weten.. Daarnaast moet je ook een werkgever hebben die je een hele goede mobiliteitsregeling biedt anders gaat je loon op in reizen naar je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Ardana schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:40:
Waar je misschien wel rekening mee wil houden, ik weet niet uit wat voor omgeving je komt, maar zo'n avontuur kan je wel degelijk bevreemden van je oorspronkelijke roots. Als je uit een wat bekrompener omgeving komt, kun je zelf een veel bredere blik krijgen en kan de "beperktheid" van anderen je tegen gaan staan: jij gaat een ontwikkeling doormaken terwijl zij, in jouw ogen, stil blijven staan. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan wel zo gebeuren.
De vraag is wiens probleem dat is. Het is een beetje jammer om je eigen ontwikkeling af te remmen om compatible te blijven met je omgeving. Ik merk dat ook met oud-collega's die klagend op hun plek zijn blijven zitten terwijl je zelf de stap hebt genomen om van omgeving te wisselen en nieuwe uitdagingen op te zoeken. Je ontwikkelen doet soms even pijn, maar uiteindelijk schiet je er niks mee op om vast te houden aan het oude vertrouwde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Verhuizen naar omgeving randstand is een erg goed idee als je in de IT wil gaan werken. Veel werk aanbod te vinden daar. Als je de mogelijkheid hebt, zeker doen. Let er wel op waar je gaat wonen. Ik zelf ben naar de randstad verhuist en het is hier druk, chaotisch, lelijk en "cultuurrijk".

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 02-04-2014 16:40 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
CultuurRIJK heb ik gemerkt toen ik iemand de weg vroeg, men kon geen nederlands en geen engels. Als alleenstaande starter zul je waarschijnlijk niet de keuze hebben om een een mooie buurt te wonen dus de keuze voor een mooie woonwijk zal niet helemaal je eigen keuze zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
knoxorr schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:51:
CultuurRIJK heb ik gemerkt toen ik iemand de weg vroeg, men kon geen nederlands en geen engels. Als alleenstaande starter zul je waarschijnlijk niet de keuze hebben om een een mooie buurt te wonen dus de keuze voor een mooie woonwijk zal niet helemaal je eigen keuze zijn :)
Dit dus. Ik zit hier ook in een kut buurt, maar ik ben wel 10 minuten verwijderd van A'dam.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

knoxorr schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:51:
Kom ik weer:

Zo'n 'mooie woonwijk' is recept voor sociaal isolement als je niet al een goede sociale kring in de buurt hebt. Collega van me heeft dat meegemaakt. Hij woonde tot paar jaar terug bij ouders in Nijmegen. Voor z'n werk moest hij naar Amsterdam. Hij besloot om halverwege te blijven hangen en een mooie appartement in Leidsche Rijn (bij Utrecht) te huren. Fantastische huizen, fantastische bovenmodaal verdienende buren - maar totaal geen aanspraak, geen wat dan ook. Er gebeurt niets in de buurt behalve slapen, omdat vrijwel iedereen die daar woont al prima baan heeft (moet wel gezien huurprijs) zijn ze tikje ouder en hebben ze eigen sociale kring. Hij voelt zich geisoleerd en doodongelukkig. Nu is hij aan het twijfelen tussen appartement bij ouders in de buurt in Nijmegen danwel in de Randstad te blijven, maar dan ook echt in een stad.

Laat die 'mooie woonwijk' maar totdat je zelf ook ouder bent, settled bent, het kunt betalen maar ook sociaal voorzien bent en dus net zoals de rest van de mensen in zo'n wijk bent. Of steek een grote dikke middelvinger op naar het "huisje-boompje-beestje-brainwashing" en blijf gewoon in een stadsappartement zitten, 3 hoog achter, zelfs al ben je aan de kinderen en kun je in principe een eengezinswoning in zo'n 'mooie woonwijk' betalen. Maar goed, die keuze, die luxepositie komt later.

Vooral in Rotterdam en Den Haag kun je voor zeer schappelijke prijzen stedelijk wonen (Utrecht en Amsterdam is dat lastiger, je zit dan in woestenijen als Overvecht/Kanaleneiland cq Slotervaart/Noord/Bijlmer als je betaalbaar moet wonen, niet in de stad zelf). En ja, je ziet daar wat meer baarden, wat meer sluiers, wat meer dreadlocks en allerhande andere dingen die de boer niet kent dan in een dorp, maar goed, zij zijn ook gewoon mensen als jij en ik die een baan hebben, moe naar huis willen en dan willen genieten van het leven. Na paar jaar kijk je er niet meer van op, eerder van het tegendeel - als ik weer eens naar Nijmegen ga heb ik (zelfs in Wolfskuil en Willemskwartier) het idee in een of ander Arisch reservaat terechtgekomen te zijn 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
DrivinUCrazy schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:49:
Binnen 1,5 uur ergens naartoe kunnen rijden wil niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk in de spits haalt. ;)
Dit klopt inderdaad. Ik zit zelf gelukkig in de bevoorrechte positie dat ik bij een bedrijf zit waarin het nieuwe werken al behoorlijk is doorgevoerd. Dit betekend veel thuiswerken en flexibel zijn in aankomst/vertrektijden waardoor de rij met 5 auto's voor het stoplicht de enige file is waar ik structureel in sta.
dion_b schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:14:
Het probleem is niet de tijd in de auto an sich (al heb ik persoonlijk absoluut geen 1.5u enkele reis over voor regelmatig woon-werkverkeer), het probleem is dat je door zo'n lange reistijd totaal geen contact buiten werk hebt op de nieuwe locatie.

Collega's gaan biertje pakken na het werk? Je moet sowieso aan de buckler want je moet rijden, stel dat het later wordt dan ben je wel erg laat thuis en laat je het vaak zat schieten.

En dan hebben we het nog niet over het niet doen van al je dagelijkse dingen op locatie. Er ontstaan vriendschappen bij de fietslichten, relaties bij de supermarktkassa. Dat mis je allemaal.
Ik ben persoonlijk heel erg van de 'collega's zijn om mee te werken'. Niet dat ik niet open sta voor vriendschappen met collega's, maar bij een werkgever ben ik in eerste instantie aangenomen om mijn taken te volbrengen. Daarna is er ruimte voor vertier e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:38:
[...]
Zo'n 'mooie woonwijk' is recept voor sociaal isolement als je niet al een goede sociale kring in de buurt hebt. Collega van me heeft dat meegemaakt. Hij woonde tot paar jaar terug bij ouders in Nijmegen. Voor z'n werk moest hij naar Amsterdam. Hij besloot om halverwege te blijven hangen en een mooie appartement in Leidsche Rijn (bij Utrecht) te huren. Fantastische huizen, fantastische bovenmodaal verdienende buren - maar totaal geen aanspraak, geen wat dan ook. Er gebeurt niets in de buurt behalve slapen, omdat vrijwel iedereen die daar woont al prima baan heeft (moet wel gezien huurprijs) zijn ze tikje ouder en hebben ze eigen sociale kring. Hij voelt zich geisoleerd en doodongelukkig. Nu is hij aan het twijfelen tussen appartement bij ouders in de buurt in Nijmegen danwel in de Randstad te blijven, maar dan ook echt in een stad.
Ik ben nog steeds van mening dat dit meer aan de persoon zelf ligt dan aan zijn omgeving.

Bovendien houdt niets hem tegen om vanuit Leidsche Rijn naar het centrum te gaan en daar contacten te leggen.

Ik ben zelf ook geen sociaal wonder, maar ik maak weleens vaker een praatje met mensen die in de buurt wonen, vooral als ik mijn hond uit laat. Daarnaast ga ik naar een fitness in de buurt, waardoor ik alweer meer mensen van gezicht ken.

En het is natuurlijk ook hoe je jezelf voelt onder een bepaalde situatie. Ik hoef niet per se te socializen met mijn buurt.. het gebeurt echter vanzelf, zodra je vaker buiten komt. Ik heb bijvoorbeeld veel groen in de buurt, dus ga weleens vaker met mijn vriendin en / of hond naar buiten en dan kom je iedereen weer tegen.

Zit je vooral binnen.. ja, dan gebeurt er niets :P

Maar dan nog: er zijn genoeg uitgaansgelegenheden in Utrecht waar ik als Rotterdammer jaloers op ben. Het is dat ik mijn vriendin niet mee krijg, anders zouden we verhuizen.

Ik durf nu iig al te voorspellen dat jouw collega zich in een stad net zo ongelukkig voelt. Er gebeurt dan misschien wel meer in de buurt, maar iedereen is alsnog vooral met zichzelf bezig. En de mensen die zich met jou bezighouden, zijn niet de mensen waar je zelf mee wilt omgaan vaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 03-04-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:38

Metalfreak

Hoije woh!

dion_b schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:14:
[...]

Ik woon slechts op 20 minuten van mijn werk, maar dat biertje na het werk heb ik nog nooit ergens meegemaakt in mijn 10 jarige werkleven. Iedereen wil toch gewoon naar huis na het werk is mijn ervaring. Ik zie mijn directe collega's ook echt niet als vrienden, zie ze al 8 uur per dag, vind ik meer dan genoeg ;) Daarbij zal ik daar evengoed met de auto moeten komen, aangezien ik kan kiezen tussen 20 a 25 minuten met de auto of 1,5 uur met OV/wandeltocht.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:35:
[...]
Ik woon slechts op 20 minuten van mijn werk, maar dat biertje na het werk heb ik nog nooit ergens meegemaakt in mijn 10 jarige werkleven. Iedereen wil toch gewoon naar huis na het werk is mijn ervaring.
Ik anders wel.

Hangt wel een beetje van het soort bedrijf af (lees: de gemiddelde leeftijd :D ). Bij mijn huidige werk komt het nauwelijks voor (hoewel we weleens "overwerken", dat wil zeggen 1 uurtje iets fixen en voor de rest gezellig samen eten), maar op mijn vorige baan bleven we (vooral op vrijdag) wel vaker hangen in de lounge met een biertje erbij.

Moet er wel bij zeggen dat ik op mijn vorige baan ook vaak later naar huis ging. "work hard, party hard" was daar het motto. Zat er ook weleens in het weekend. En naar de kroeg gingen we ook.

Mijn huidige werk is meer een clubje IT nerds die vooral van eten houden haha. Je wil niet weten hoe vaak ik al naar de Shabu etc ben geweest.

PS:
Programmeren en bier gaat niet zo goed samen. Dan kijk je maandagochtend naar de code en dan denk je echt "wtf was I thinking" :D

[ Voor 27% gewijzigd door Lethalis op 03-04-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Ik woon slechts op 20 minuten van mijn werk, maar dat biertje na het werk heb ik nog nooit ergens meegemaakt in mijn 10 jarige werkleven. Iedereen wil toch gewoon naar huis na het werk is mijn ervaring. Ik zie mijn directe collega's ook echt niet als vrienden, zie ze al 8 uur per dag, vind ik meer dan genoeg ;) Daarbij zal ik daar evengoed met de auto moeten komen, aangezien ik kan kiezen tussen 20 a 25 minuten met de auto of 1,5 uur met OV/wandeltocht.
Het biertje na werktijd is toch echt een kwestie van bedrijfscultuur. Via het uitzendbureau ben ik een keer bij een bedrijf beland wat geen collega's van elkaar waren, maar meer een vriendenclub. Er werd keurig werk afgeleverd, daar niet van, maar de vrijdagmiddag ging echt nergens meer over :)

Ik vind het belangrijk, een bepaalde afstand tot het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 07:48
dion_b schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:38:
[...]

Vooral in Rotterdam en Den Haag kun je voor zeer schappelijke prijzen stedelijk wonen (Utrecht en Amsterdam is dat lastiger, je zit dan in woestenijen als Overvecht/Kanaleneiland cq Slotervaart/Noord/Bijlmer als je betaalbaar moet wonen, niet in de stad zelf). En ja, je ziet daar wat meer baarden, wat meer sluiers, wat meer dreadlocks en allerhande andere dingen die de boer niet kent dan in een dorp, maar goed, zij zijn ook gewoon mensen als jij en ik die een baan hebben, moe naar huis willen en dan willen genieten van het leven. Na paar jaar kijk je er niet meer van op, eerder van het tegendeel - als ik weer eens naar Nijmegen ga heb ik (zelfs in Wolfskuil en Willemskwartier) het idee in een of ander Arisch reservaat terechtgekomen te zijn 8)7
Woon zelf in de Bijlmer. Voordeel is dat er relatief veel it banen zijn op kwartier fietsen. Overdag heb je eigenlijk meer last van kantoorlui in pak dan wat anders. Verder veel sport faciliteiten in de omgeving, van fitness tot golf, waardoor je niet in isolement hoeft te raken. En de trein richting Limburg stopt er ook voor als je heimwee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

20 minuten met de auto is iets anders dan 20 minuten met de fiets of in de bus - iets met Bob ;)
MisterBlue schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:52:
[...]

Woon zelf in de Bijlmer. Voordeel is dat er relatief veel it banen zijn op kwartier fietsen. Overdag heb je eigenlijk meer last van kantoorlui in pak dan wat anders. Verder veel sport faciliteiten in de omgeving, van fitness tot golf, waardoor je niet in isolement hoeft te raken. En de trein richting Limburg stopt er ook voor als je heimwee hebt.
Moet bekennen dat ik zelf momenteel ook overweeg om naar de Bijlmer te verhuizen, maar dan om practische redenen die wat verder van TS af staan - we wonen nu met twee volwassenen en een koter in Oost, wat niet ruim is maar te doen is. Er is kans dat m'n dochter (uit eerdere relatie) die bijna aan het puberen is volgend jaar hier komt wonen. Dat is zoals we nu wonen niet te doen, en hoewel we het misschien kunnen betalen willen we simpelweg niet betalen wat je in Oost in de vrije sector moet neertellen voor een 5-kamer woning. Waar dat wel betaalbaar is, is precies de trio Bijlmer-Nieuw West-Noord. En met die keuze is het erg eenvoudig. No way Nieuw West, no way Noord. Goede vrienden van me wonen op de Bijlmerdreef, dus wat dat betreft ook prima.

En al die horrorverhalen - tegenwoordig zie je gewoon 's avonds in het donker single white females zorgeloos rondwandelen. Daar durf ik m'n kinderen prima los te laten :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
dion_b schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:14:
En al die horrorverhalen - tegenwoordig zie je gewoon 's avonds in het donker single white females zorgeloos rondwandelen. Daar durf ik m'n kinderen prima los te laten :)
Dat hou je altijd. Ik heb jaren in een buurt gewoond die bekend staat als 'slecht', oftewel allemaal tokkies die op zaterdagmiddag met een krat bier voor het huis zitten. Enige hinder die ik daarvan heb gehad is een aantal zondagen een enorme kater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik vind de Bijlmer nog bestwel duur zelfs. Voor hetzelfde geld woon je in Rotterdam in een betere buurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:51:
[...]
Maar dan nog: er zijn genoeg uitgaansgelegenheden in Utrecht waar ik als Rotterdammer jaloers op ben. Het is dat ik mijn vriendin niet mee krijg, anders zouden we verhuizen.
Meen je dit serieus? :) Utrecht is leuk als je student bent (of een oudere met een studentikoze instelling :P) maar ik vind het uitgaansleven en de algehele sfeer in Utrecht toch behoorlijk kneuterig. Leuk, gezellig, maar kneuterig, niet de uitstraling van een wereldstad. Ik vind het leuk om er te komen maar zou er niet kunnen aarden na inmiddels al bijna tien jaar in Rotterdam te hebben gewoond. Dan is een logischer stap nog eerder Brussel, ook een stad waar veel mensen een erg negatief beeld van hebben maar waar het wel echt gebeurt qua uitgaan (op niveau) en cultureel leven. Op een gegeven moment wil je toch wat meer dan bruine- en studentenkroegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lethalis schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:46:
Ik vind de Bijlmer nog bestwel duur zelfs. Voor hetzelfde geld woon je in Rotterdam in een betere buurt :D
Eens. Ik mis sowieso Rotterdam en zou dolgraag bijv op Noordereiland of anders ergens in Spangen of Oude/Nieuwe Westen willen wonen. Maar no way ga ik op meer dan halfuur reistijd (op de fiets!) van mijn werk wonen, zeker niet als m'n vriendin ondertussen ook al in hartje A'dam werk heeft. Heb betere dingen te doen met het niet-slapende, niet-werkende deel van m'n leven dan het in een of ander vervoersmiddel door te brengen. En dan is Bijlmer voor A'damse begrippen goed te doen - en nog belangrijker, het is in vergelijking met de andere delen van A'dam die even "goedkoop" (lees: nog marginaal betaalbaar) zijn een werkelijk paradijs. Bijlmer heeft itt Nieuw-West en Noord een ziel (nouja, zeg maar gerust soul.
ATS schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:06:
[...]

Ach ja... ieder zijn meug. Ik zou van m'n leven niet in Rotterdam willen wonen. Maargoed, ik ben ook inderdaad het type dat liever in een oude kroeg dan in een hippe loungebar komt. Die "internationale allure" kan me gestolen worden persoonlijk.
Jij kent Rotterdam overduidelijk voor geen meter. Die oude kroegen heb je volop, of je nu langs de (Nieuwe) Binnenweg loopt of de Oostzeedijk (biercafe's met open haard :D ), of in de buurt van Zwaanshals gaat kijken. Of bij Delfshaven. Of.. of.. of...

Als je inderdaad nooit verder gekeken hebt dan de Weena en Kop van Zuid kun je de indruk krijgen dat het een woestenij is (klopt: was mooier toen er nog herten liepen), maar als getogen Rotterdammer die ondertussen 6 jaar in A'dam woont kan ik je melden dat je in R'dam in geen velden of wegen zoveel 'hippe loungebars' of "internationale allure" (lees: kille yuppenzooi) hebt als in A'dam. En dan nog is A'dam prima te doen omdat zelfs daar een straatje verderop alle bullshit verdwenen is en je gewoon rustige gezelligheid vindt. Zelfs middenin de Walletjes, als je tenminste weet waar te zoeken.

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 04-04-2014 10:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:44:
[...]

Meen je dit serieus? :) Utrecht is leuk als je student bent (of een oudere met een studentikoze instelling :P) maar ik vind het uitgaansleven en de algehele sfeer in Utrecht toch behoorlijk kneuterig. Leuk, gezellig, maar kneuterig, niet de uitstraling van een wereldstad. Ik vind het leuk om er te komen maar zou er niet kunnen aarden na inmiddels al bijna tien jaar in Rotterdam te hebben gewoond. Dan is een logischer stap nog eerder Brussel, ook een stad waar veel mensen een erg negatief beeld van hebben maar waar het wel echt gebeurt qua uitgaan (op niveau) en cultureel leven. Op een gegeven moment wil je toch wat meer dan bruine- en studentenkroegen :)
Ach ja... ieder zijn meug. Ik zou van m'n leven niet in Rotterdam willen wonen. Maargoed, ik ben ook inderdaad het type dat liever in een oude kroeg dan in een hippe loungebar komt. Die "internationale allure" kan me gestolen worden persoonlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:44:
[...]

Meen je dit serieus? :) Utrecht is leuk als je student bent (of een oudere met een studentikoze instelling :P) maar ik vind het uitgaansleven en de algehele sfeer in Utrecht toch behoorlijk kneuterig. Leuk, gezellig, maar kneuterig, niet de uitstraling van een wereldstad. Ik vind het leuk om er te komen maar zou er niet kunnen aarden na inmiddels al bijna tien jaar in Rotterdam te hebben gewoond.
1 ding dat Rotterdam mist, of waar het iig niet erg lekker mee gaat, zijn poppodia.

Het liefste ga ik naar een kroeg waar een live bandje speelt. Bij voorkeur ook nog eens een rock, jazz of blues bandje.

Elke keer als er een tent in Rotterdam is die aan die eisen voldoet, sluit hij zijn deuren na een tijdje of komen er geen bands meer en maken ze er een eettent van (vanwege de enorm strenge geluidseisen vaak).

Om die reden ga ik ook weleens uit in Den Haag. Heb verder niks met die stad, maar daar kun je iig cafe's met live bandjes vinden :P

Tsja, de hippe loungebars zijn niet echt aan mij besteed en zaken als de Ski hut kom ik het liefst niet eens in de buurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:32:
[...]

1 ding dat Rotterdam mist, of waar het iig niet erg lekker mee gaat, zijn poppodia.
Daar heb je 100% gelijk in en dat is inderdaad een groot manco van Rotterdam. Overigens niet voor mij persoonlijk, want house/techno is er genoeg, terwijl je ook prima naar de Doelen kunt als je een keer naar iets écht moois wilt luisteren.
Om die reden ga ik ook weleens uit in Den Haag. Heb verder niks met die stad, maar daar kun je iig cafe's met live bandjes vinden :P
Den Haag is mooi, maar qua uitgaan saai naar mijn idee. Wel is de boulevard in Scheveningen natuurlijk geweldig, gewoon omdat het zo heerlijk ordinair is. Je kunt mij met grote regelmaat bij de Simonis vinden, aan de Visafslagweg natuurlijk!
Tsja, de hippe loungebars zijn niet echt aan mij besteed en zaken als de Ski hut kom ik het liefst niet eens in de buurt :D
Eens. Hippe loungebars met hun plastic wit-en-oranje porno-interieurs zijn behoorlijk 2005. De Skihut, daar hebben we het niet eens over, hoewel het natuurlijk wel een klassieker is waar je minstens één keer in je leven geweest moet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duits bijspijkeren en lekker in Aachen gaan werken
Pagina: 1