Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 09:43
Ik ben van plan om voor de leuk een raspberry pi mining case te gaan maken.

Bestaande uit:
Een raspberry Pi (Micro usb 5V)
Een powered USB Hub (USB 5V)
Een aantal ASIC miners. (USB 5Watt per stuk)
Een 120mm fan voor de koeling (5V)
Wat verlichting (12v led strip of losse leds)

Kan ik dit allemaal op een voeding uit een computer aansluiten?
Zo ja: kan ik de voeding uit de behuizing halen en in de case plaatsen (wel op een veilige manier) zodat je de elektronica ziet en de voeding word gekoeld door dezelfde fan die de ASIC miners koelt?

Dit is het ontwerp van de case:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/24zx9c6.jpg

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Het lijkt mij dat dit nog geen 200w gebruikt, maar dan moet je natuurlijk wel een voeding hebben die genoeg levert op de 5v lijn, en anders moet je die 12v lijn gaan omvormen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
ik heb een 300W voeding...
400w/5v=80A max ?

Of zit ik nou helemaal verkeerd?!

Edit:
Op de sticker van de voeding staat:
+5V 30.0A (Orange)
+5Vsb 2.0A (Purple)
-5V 0.3A (White)

[ Voor 39% gewijzigd door djwesz11 op 31-03-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
De meeste voedingen leveren tegenwoordig het meeste vermogen op 12V, bijvoorbeeld 20A, op 5V dan misschien maar 10A, wat nog maar 50W is. Het staat meestal wel op een label op de zijkant van de voeding.

Edit: dan heb je dus 150W op 5V, of dit genoeg is kan ik helaas niet beoordelen.

Verder, wat in de voeding zit is (meestal) één printplaat met daarop oa. een aantal spoelen en condensators. De behuizing zit er omheen omdat er op een aantal van die componenten 230V of meer staat. Als dit echter in een andere behuizing weet te bouwen waarbij het onmogelijk wordt om die componenten weer aan te raken ben je volgens mij veilig. Let wel op dat grote condensators nog lang spanning kunnen vasthouden en dus GEVAARLIJK kunnen zijn als je de iets wat er geleidend mee verbonden is aanraakt.

[ Voor 59% gewijzigd door TheMazzter op 31-03-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
TheMazzter schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:45:
De meeste voedingen leveren tegenwoordig het meeste vermogen op 12V, bijvoorbeeld 20A, op 5V dan misschien maar 10A, wat nog maar 50W is. Het staat meestal wel op een label op de zijkant van de voeding.

Edit: dan heb je dus 150W op 5V, of dit genoeg is kan ik helaas niet beoordelen.

Verder, wat in de voeding zit is (meestal) één printplaat met daarop oa. een aantal spoelen en condensators. De behuizing zit er omheen omdat er op een aantal van die componenten 230V of meer staat. Als dit echter in een andere behuizing weet te bouwen waarbij het onmogelijk wordt om die componenten weer aan te raken ben je volgens mij veilig. Let wel op dat grote condensators nog lang spanning kunnen vasthouden en dus GEVAARLIJK kunnen zijn als je de iets wat er geleidend mee verbonden is aanraakt.
Ik ga het precies op dezelfde manier monteren zoals het zat maar dan in de case.
Met de bijbehorende aarde op het frame uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
Kan ik de fan die op de voeding aangesloten zit loshalen zonder dat er storingen in de voeding komen?
Dan kan ik namelijk een 120/140mm fan op de molex aansluiten.

Pagina: 1