Toon posts:

Videos streamen vanaf NAS lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ondervind wat problemen met mijn synology ds214play.

Deze staat op het netwerk en via mijn windows en mac computers kan ik deze benaderen door bij de een de schijven te 'mappen' en bij de ander te connecten naar de server via mijn synology adres of via mijn interne ip adres (192.128.2.5:5005)

In windows kan ik de videos probleemloos streamen. Op mijn macs lukt dat niet. Ik zie alle bestanden en mappen maar kan deze niet streamen. Als ik de videos open in VLC dan lijkt het erop dat deze eerst in zijn geheel gedownload worden, eer VLC ze afspeelt. Op mijn thuis netwerk lukt dit prima via smb://, buiten het netwerk moeten de bestanden gebufferd worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de bestanden op de NAS gewoon gestreamed worden, zonder dat ik niet in de DSM hoef te gaan om ze af te spelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

D.

edit: clarificatie intern/extern netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaganza87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10-2022
Is er een zogenoemde media of DLNA functie aanwezig op de synology NAS?

Ik gebruik zelf een vrij simple Seagate NAS waarbij ik met de media server functie bestanden direct kan streamen vanaf het interne en zowel een extern network.

*edit*

Ook hoef ik de folders vanaf mijn NAS niet voorhandig te mounten of op windows systemen te 'mappen' zoals je aangeeft. deze verschijnen bij mij automatisch onder 'gedeeld'.

[ Voor 28% gewijzigd door vaganza87 op 02-04-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vaganza87 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:37:
Is er een zogenoemde media of DLNA functie aanwezig op de synology NAS?

Ik gebruik zelf een vrij simple Seagate NAS waarbij ik met de media server functie bestanden direct kan streamen vanaf het interne en zowel een extern network.

*edit*

Ook hoef ik de folders vanaf mijn NAS niet voorhandig te mounten of op windows systemen te 'mappen' zoals je aangeeft. deze verschijnen bij mij automatisch onder 'gedeeld'.
Ik heb naar deze functie gezocht, maar kon niks vinden, hoewel ik denk dat dit standaard aan staat. Ik kan n.l. wel prima vanaf de DSM streamen, alleen wil ik geen videos in safari zien, maar gewoon in VLC.

Als ik op m'n MP of MBP connect via samba (smb://ds214play) dan kan ik prima streamen. Buiten mijn thuis netwerk kan dit natuurlijk niet en moet ik via http conncten. In dit geval kan ik alle bestanden zien, maar niet direct streamen.

Meerdere mensen hebben dit probleem lees ik, alleen nergens kan ik een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 17:38
In je eerste post zeg je dat je niet kan streamen naar je Mac (OSX) wel naar windows. In je tweede post zeg je dat het prima werkt alleen buitenshuis niet.

Wat wil je nou precies?

Er zit nog al een verschil in je video's binnen je netwerk(LAN) bereiken en buiten je netwerk (dus via internet) bereiken. (Via het internet, heb je te maken met je upload snelheid en portforwarding, welk protocol je gebruikt etc).

[ Voor 45% gewijzigd door KiefDelicious op 02-04-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KiefDelicious schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:21:
In je eerste post zeg je dat je niet kan streamen naar je Mac (OSX) wel naar windows. In je tweede post zeg je dat het prima werkt alleen buitenshuis niet.

Wat wil je nou precies?

Er zit nog al een verschil in je video's binnen je netwerk bereiken en buiten je netwerk (dus via internet) bereiken. (Via het internet, heb je te makne met je upload snelheid en portforwarding, welk protocol je gebruitk etc).
Zoals ik al zei, via de samba protocol (intern netwerk dus) gaat streaming zonder enig probleem. Via HTTP niet.

Wat ik "precies wil" is het kunnen streamen van mijn videos van buiten mijn netwerk. Dat is duidelijk toch? Mijn up- en download is 100mbit. Maar daar heeft het sowieso helemaal niks mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:24:
[...]

Zoals ik al zei, via de samba protocol (intern netwerk dus) gaat streaming zonder enig probleem. Via HTTP niet.

Wat ik "precies wil" is het kunnen streamen van mijn videos van buiten mijn netwerk. Dat is duidelijk toch? Mijn up- en download is 100mbit. Maar daar heeft het sowieso helemaal niks mee te maken...
Samba buiten je netwerk gaat alleen lukken via VPN. Ik zou eens kijken naar PLEX, er is daar een package voor de synology (weet niet of die ook al voor jouw versie is).

Anders kan je streamen via ftp :P Heb ik in het verleden gedaan met XBMC als client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik wist niet dat je kon streamen via FTP. Enig idee of dit dan ook gewoon in finder werkt?

De plex package werkt helaas niet op de ds214play.

Ik kan in principe wel een VPN instellen. Geen idee hoe, maar daar hebben we google voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:29:
Hmm, ik wist niet dat je kon streamen via FTP. Enig idee of dit dan ook gewoon in finder werkt?

De plex package werkt helaas niet op de ds214play.

Ik kan in principe wel een VPN instellen. Geen idee hoe, maar daar hebben we google voor ;)
Ik weet niet of dit ook in Finder werkt, kwestie van proberen. het verbaasde mij toentertijd ook dat ik in XBMC een ftp bron kon opgeven en gewoon direct kon streamen (50Mbit Up). Werkte als een trein.

VPN is ook een package voor, en idd staan genoeg handleidingen op google.

EDIT:
Je kan ook webdav nog proberen, geen idee hoe goed de ondersteuning voor MAC is voor dit protocol

[ Voor 13% gewijzigd door KiefDelicious op 02-04-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-10 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:24:
[...]

Wat ik "precies wil" is het kunnen streamen van mijn videos van buiten mijn netwerk. Dat is duidelijk toch?
Ik had je eerlijk gezegd ook verkeerd begrepen >:)

De makkelijkste oplossing is inderdaad om een VPN te maken, hiervoor zit standaard functionaliteit in DSM. Is redelijk makkelijk en overzichtelijk, en zeker met google moet je eruit kunnen komen.

Nog een opmerking over het moeten 'mounten' van je mappen, hiervoor zou ik (voor interne gebruikers) gedeelde mappen aanmaken. Dan kun je ze gewoon benaderen (voor windows) vanuit je netwerk locaties en (voor Mac) vanuit je Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KiefDelicious schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:32:
[...]
EDIT:
Je kan ook webdav nog proberen, geen idee hoe goed de ondersteuning voor MAC is voor dit protocol
Dat is dus http, wat ik al heb gedaan :)
Flans schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:40:
[...]
Dan kun je ze gewoon benaderen (voor windows) vanuit je netwerk locaties en (voor Mac) vanuit je Finder.
Logisch toch... Intern doe je dat over een smb protocol, extern kan dat via http (webdav) of ftp. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik in xbmc een ftp source kan toevoegen.

edit:
Met xmbc gaat streamen via ftp moeiteloos. Met vpn gaat te veel bandbreedte verloren, dus het moet maar zo.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 10:37 ]

Pagina: 1