Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

TV geluid op hifi (optical -> analoog?)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.140 views

• BraveWorld
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik wil het geluid van deze tv pricewatch: Samsung UE40F6510S Wit horen via de boxen van deze hifi http://nl.yamaha.com/nl/p...ms/mcr-730__g/?mode=model

De Tv heeft geen analoge RCA outputs, en de hifi heeft geen digital audio input. Nu heb ik het geluid via een Scart --> Tulp kabel afgetapt (http://www.radiocentrum.c.../SCART_NAAR_3_X_TULP.html) en dat leek te werken, echter... alleen tv-geluid wordt doorgegeven, en niet het geluid in de Smart modus. Dus het geluid van Netflix, Uitzendinggemist, Youtube, internet, etc.. via de SmartTV gaat niet via de boxen. :-(

Dit zal vast een feature zijn ipv een failure, maar wel een bummer. Heb voor de zekerheid de TV firmware ge-update naar de laatste versie. Maakt niets uit.

De hoofdtelefoonuitgang gebruiken lijkt me niet handig. Naast de mindere kwaliteit blijf je stekkertjes in/uit pluggen.

Kom ik op het omzetten van de digitale audio uitgangen naar analoog. De TV heeft optisch digitaal out (toslink), en een HDMI ARC (analog return channel). Een converter voor die eerste lijkt beter verkrijgbaar/goedkoper, correct me if I'm wrong.

Tja, kom ik in NL op zoiets: www.allekabels.nl/optisch...f-coaxiaal-naar-tulp.html. Eigenlijk duurder dan ik wil. En ik wil de voeding liefst via een vrije USB aansluiting en niet mbv weer een losse adapter. Op Ebay is wel een woud aan producten te vinden, maar bomen en bos. Ik zoek geen super kwaliteit, liefst cheap-ass. Als 't maar werkt.

Dus hier de vraag: ben ik op de goede weg, en welke converter adviseer jij?

Dit is geen signature...

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:49

garriej

Ik las ondertieten.

Je tv heeft wel een ARC(audio return channel) op de HDMI zitten, heb je dat al geprobeerd want ik zie dat je hifi wel een hdmi aansluiting heeft. Laat maar je post niet goed gelezen, sorry! 8)7

garriej wijzigde deze reactie 31-03-2014 15:15 (16%)

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• BraveWorld
  • Niet online
Volgens mij is die HDMI op de hifi alleen een output (voor het afspelen van dvd's wat we trouwens toch niet doen). Ik zie geen optie hdmi/arc of iets dergelijks verschijnen als ik een input selecteer op de hifi (of het moet zo zijn dat die optie alleen verschijnt als een hdmi kabel is aangesloten). Ik zou het wel willen testen, maar daar zal vast een ARC geschikte hdmi-kabel voor nodig zijn. Heb ik momenteel niet liggen hier.

Dit is geen signature...

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste is idd een losse DAC.
Allekabels is dat dat betreft redelijk aan de prijs. Maar kijk even in China: http://www.dx.com/s/dac
Ben je voor 20 USD (=14 euro) de man :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BraveWorld
  • Niet online
Dealextreme is inderdaad ook een optie. Dacht dat het duurder was daar, maar $20 wordt interessant. Is qua levering betrouwbaarder in mijn ogen dan Ebay.

Zit nog te overwegen het onderste uit de kan te halen met deze voor $13,69:
www.dx.com/p/ourspop-m704...-plug-273349#.Uzt8921J-yE
Deze heeft een US plug, maar ik zou dan een verloopje maken om 'm uit een vrije USB van de TV te voeden. Maarrr.. dat zou een gokje worden. USB kan 500mA leveren, en ik weet niet wat deze converter aan stroom trekt. De bijbehorende adapter van 2A doet het ergste vermoeden, maar als ie een factor 4 overgedimensioneerd is zou het kunnen. Iemand een idee wat zo'n convertertje aan stroom zou trekken?
Bovendien vind ik het onzin om dat ding continu powered te laten terwijl de tv uit staat.

Eventueel toch nog voor de cheap-ass, met EU-plug, op Ebay gaan:
http://www.ebay.com/itm/U...&var=&hash=item43c45c06a2

Dit is geen signature...

• haarbalpasta
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12:34
Benieuwd wat de uitkomst hier is.
Heb zelf een converter aangeschaft die gevoed wordt via USB. Aansluiten op de tv en hiermee van Digital de sporen omzetten naar analog en zo naar m'n Bose soundset. Erg benieuwd!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Niet echt een reden om een topic uit april 2014 te kicken...

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True