Toon posts:

welke videokaart kan ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik ben een vrouw, 52 jaar en mijn videokaart heeft het begeven een NVIDIA GeForce GTX 460.
Mijn computer is oud en ik ben arm. Toch wil ik proberen om een kaart te vinden die er in past,
en onder de 100 euro als dat kan. Ik ben een gamer die games als guildwars2, LOTRO & secondlife speelt.
Mijn vereisten zijn niet al te hoog, game hoeft echt niet op hoogste resolutie. Als het maar een beetje redelijk eruit ziet . Ik heb een beetje rondgekeken en gelezen, maar ik raak daar dus alleen maar nog meer van in de war hehehe Misschien kunnen jullie me advies geven?

Motherboard Name : P5QL

Motherboard Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.

BIOS Version : 0306

System BIOS Date : 09/05/08

Video BIOS Date : 07/14/10

CPU Identification : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

CPU Generic Name : x64 Family 6 Model 7 Stepping 10

CPU Vendor : GenuineIntel

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je zou kunnen kijken naar b.v. :
http://www.alternate.nl/G...duct/1033476?tk=7&lk=9377

Deze kaart zou redelijk goed moeten zijn voor GW2, de benchmark toont ook aan dat de 550 al snel zat moet zijn dus een 650OC zou zeker voldoende en een goede vervanger moeten zijn.

En hoe ben je er achter gekomen dat je oude videokaart defect geraakt is?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Verwijderd

Topicstarter
Hij kreeg steeds kuren , dat bijvoorbeeld alleen de primaire kleuren het deden, en steeds vernieuwen van het scherm, oververhitting? Na een paar maanden deed hij het opeens helemaal niet meer, gebruik nu de VGA, dat is de grafische basis op een moederbord toch? De computer herkent de geforce nu helemaal niet meer.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je zou ook eens naar een 2e hands videokaart kunnen kijken, die zijn er genoeg in de prijsklasse < €100,00 en vaak leuke kaartjes voor weinig ;)

Deze bijvoorbeeld
V&A aangeboden: Gigabyte GV-N460OC-1GI

[ Voor 31% gewijzigd door keur0000 op 31-03-2014 13:43 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:41:
Je zou ook eens naar een 2e hands videokaart kunnen kijken, die zijn er genoeg in de prijsklasse < €100,00 en vaak leuke kaartjes voor weinig ;)

Deze bijvoorbeeld
V&A aangeboden: Gigabyte GV-N460OC-1GI
Inderdaad niet slecht, maar wel een risico 2de hands. Als het een slechte is ben ik nog slechter af, toch 8 dagen eten voor mij :|

Verwijderd

Voldoet die onboard kaart dan niet? (je gebruikt deze al een 'aantal maanden') Als je echt zo krap bij kas zit dan zou ik mijn centen niet uitgeven aan een kaart die ik niet echt nodig heb.
Mocht je in de buurt van Nijmegen-Arnhem wonen dan komt er morgen een gratis ATI HD4650 vrij (redelijk oude/simpele kaart maar denk ik beter dan je onboard)
Deze mag je zo op komen halen!

edit: deze dus KLIKKERDEKLIK!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 14:25 ]

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik kan me vergissen, maar een P5QL heeft helemaal geen onboard video. De vraag is dus waar het beeld dan wel vandaan komt? (of het MB-type klopt niet)

Your time as a student is the best time of your life

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:04
PeetR schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:32:
Ik kan me vergissen, maar een P5QL heeft helemaal geen onboard video. De vraag is dus waar het beeld dan wel vandaan komt? (of het MB-type klopt niet)
_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
geen onboard kaart

Verwijderd

Topicstarter
gebruikt hij dan de vga van de geforce??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:23:
Voldoet die onboard kaart dan niet? (je gebruikt deze al een 'aantal maanden') Als je echt zo krap bij kas zit dan zou ik mijn centen niet uitgeven aan een kaart die ik niet echt nodig heb.
Mocht je in de buurt van Nijmegen-Arnhem wonen dan komt er morgen een gratis ATI HD4650 vrij (redelijk oude/simpele kaart maar denk ik beter dan je onboard)
Deze mag je zo op komen halen!

edit: deze dus KLIKKERDEKLIK!!!
En lief, maar ik woon in amsterdam.

Verwijderd

Je zou naar een 250/260 (x) AMD R9 Kunnen kijken...

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik denk dat je een ander moederbord hebt. De GTX 460 heeft alleen DVI connectors en een HDMI connector. Die VGA moet dan idd van het moederbord afkomen (of er zit nog een videokaart in). Kijk eens of je monitor echt direct op het moederbord zit aangesloten?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:35

skoozie

SCSI

De Aasus P5Q-VM, heeft wel onboard video...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Klopt helemaal.... Is het misschien die, aquavita?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Motherboard Name : P5QL

Motherboard Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.

BIOS Version : 0306

System BIOS Date : 09/05/08

Video BIOS Date : 07/14/10

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Ik denk dat een kaart als deze prima aan je eisen voldoet V&A aangeboden: Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 OC
Hij is dan wel 2e hands maar is slechts 2 maand gebruikt en met bon, dus mocht die wel stuk gaan (lijkt me onwaarschijnlijk) heb je gewoon garantie.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

riecardow93 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:40:
Ik denk dat een kaart als deze prima aan je eisen voldoet V&A aangeboden: Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 OC
Hij is dan wel 2e hands maar is slechts 2 maand gebruikt en met bon, dus mocht die wel stuk gaan (lijkt me onwaarschijnlijk) heb je gewoon garantie.
Manman, dit is niks anders dan een 7790. Niet zo heel lang geleden as de 7790 nog 90€. Grootste miskoop die je kan maken 8)7
Pagina: 1