[8.1] Desktop Wallpaper vastleggen voor alle gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
We hebben hier een aantal win81 convertibels in het gebouw die door veel mensen worden gebruikt.
Helaas kunnen sommige collega's/leerlingen hun creativiteit niet de baas en leuken de systeempjes op met de meest... ehm interessante desktop wallpapers.

Je snapt het al... graag zou ik dit een beetje willen voorkomen. Nu draaien de machientjes een basis versie van win8.1 dus kan ik geen group policies gebruiken en zit ik vast aan aanpassingen maken in het registry... op zich geen probleem... Klein bestandje gemaakt en deze wil ik toepassen op de apparaatjes... inhoud..

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization]
"ForceStartBackground"=dword:00000002

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]
"NoChangingWallPaper"=dword:00000001

Bovenste is voor het METRO startmenu, werkt prima voor zowel admin als andere gebruiksaccount.

De onderste regel lijkt alleen te werken voor het admin account waarop ik op dat moment ben ingelogd en niet op het gewone gebruikers account (wat in ieder apparaat hetzelfde is). Je begrijpt het al, ik wil deze restricties juist op het gewone user-account toepassen (mag ook op admin). Als gewoon user account mag ik echter geen aanpassingen maken in de registry.

Zelf ben ik niet vaardig met de registry en ik heb al het nodige zoekwerk verricht, maar ik ben nu wel vastgelopen. Heeft iemand een pointer voor mij zodat ik verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:06
Ik weet het niet zeker hoor maar als je die policy toevoegt onder HKEY_LOCAL_MACHINE zou het voor alle gebruikers moeten werken.

Dus in plaats van
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]

dit
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]

Let wel dat je waarschijnlijk op alle gebruikers inclusief admin gebruikers niet meer de desktop kan
gebruiken tenzij je deze policy weer verwijderd.

Daarnaast is het natuurlijk wel een beetje de vraag waarom er 8.1 basis op staat allemaal leuk en aardig maar als jullie daar toch al een machine hebben die GP's (aanname) uitdeelt zou het dan geen optie zijn om ze naar PRO te upgraden en dan via het domein de Group Policies uit te delen?

[ Voor 20% gewijzigd door Starke op 31-03-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens mij zijn er meer keys die je wallpaper keus vergrendelen. Het is dus niet zo vreemd dat je nog steeds je wallpaper kan wijzigen, je hebt niet de juiste keys ingesteld. Als 't goed is kan je wel lokaal een gpedit.msc draaien om zo policies voor de huidige gebruiker toe te passen. Werkt alleen onder admin rechten. Als 't bij de unprivileged user niet 100% werkt, kan je 't altijd nog via admin doen en de keys exporteren en importeren bij de gebruiker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Current user is altijd voor de betreffende user waaronder je bent ingelogd. Veel keys kun je ook in local machine kwijt (en gelden dan voor iedereen op die machine) en anders kun je wellicht via een login script de registery keys inschieten voor de gebruikers?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 31-03-2014 15:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 09:49
HKEY_USERS\.DEFAULT is de (template) key collection voor nieuwe user accounts ; de info welke hier staat wordt automatisch meegenomen naar nieuwe useraccounts welke je op de machine aanmaakt, dit is dus de plek waar je dit zou moeten wijzigen.
Voor bestaande useraccounts zou je dit voor iedere user onder HKEY_USERS\<SID van user> moeten wijzigen. Als de SID niet automatisch gemount wordt dan zal je de NTUSER.DAT van het betreffende account moeten wijzigen om dit voor elkaar te krijgen.

Je zou eventueel nog onder HKEY_USERS\.DEFALT\SOFTWARE\POLICIES de betreffende settings kunnen proberen door te voeren, dit is de key welke uitgelezen wordt voor GPO's en lokale policies (ik weet niet of de home versies deze keys uitlezen ; ik vermoed van wel), als een setting in een policy is ingesteld dan wordt de optie voor de user om deze zelf te wijzigen namelijk geblokkeerd.