Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

muziek ontvanger van multiple muziekstreams

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 11:17
Mijn vraag is niet gemakkelijk:

Ik zoek een (open source) programma type xbmc, subsonic, etc. dat geen muziek kan streamen maar ontvangen via bluetooth (of denk ik nog beter) of Wifi a la dnla/airplay.

Ik zal mijn plan proberen uit te leggen: Een vriend van mij start een bar op. Nu hadden wij het volgende plan: de meesten horecabedrijven hebben een muziekserver (daar bestaan tientallen, zo niet honderden programma´s van). Nu zoeken wij een programma dat ook muziek kan ontvangen via dnla of airplay protocol via een open wifi.
Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Als cliënten in deze bar komen, kunnen ze inloggen op een apart wifi netwerk en hun favoriete muzieknummer versturen naar de muziekserver. Deze nummers komen dan automatische tijdelijke playlist (wie het eerst komt, wie het eerst maalt) en de server reproduceert dan deze playlist. Nadat het nummer is afgespeeld wordt deze automatisch uit de playlist gewist. Dus eigenlijk geen server maar ontvanger.

Ik heb al op google gekeken, maar tot nu toe kom ik alleen maar muziekservers tegen of een dnla client dat 1 stream kan ontvangen en niet meer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen antwoord op je vraag maar toch my 2 cents: lijkt me geen goed idee (zelfs als het v.w.b. licenties, buma/stemra, ... mag). Binnen no time gaat men er misbruik van maken en 'grappige' teksten uploaden. Of bijv 100x een rickroll. Ook geeft het heel vreemde mixen van muziek, dat kan geen goede sfeer betekenen in de bar.
(Of de bezoekers moeten erg te vertrouwen zijn, maar dan kunnen ze ook 'gewoon' toegang krijgen tot de server a la een thuissituatie).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 11:17
Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn dat wij in de bar de lijst kunnen modereren via webinterface of zo, want je kunt idd niet alle bezoekers vertrouwen. Kwa licenties maak ik mij geen zorgen. Want de bar staat niet in Nederland. Het staat zelfs in een land waar niet zo heel hard op de regels wordt gekeken (lees internetpiraterij viert hoogtij hier). Desalniettemin heeft de bar al een muziekserver en licenties.
We dachten dat deze methode een leuke toevoeging zou zijn.

Ik weet wel dat er muziekservers bestaan, waarbij gasten de afspeellijsten via een webinterface kunnen manipuleren (een moderne jukebox). Met andere woorden, gebruikmaken van de muzieknummers, die al op de server staan. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Achteraf modereren is te laat, een paar keer per maand zou voor mij genoegt zijn om naar de concurrent te gaan. Als ik niet de 30 al een paar jaar was gepasseerd en amper nog in een kroeg kom :X

Vanaf iPhone's music-app uploaden kan helemaal niet. Dan ben je een behoorlijk deel van je publiek al kwijt. Ik zou dan kijken naar publiek aanpassen van Youtube-playlists oid.

In NL zou je de licenties -AFAIK, IANAL, via BUMA/STEMRA kunnen afkopen. Dat geldt in NL ook voor buitenlandse muziek, zoiets geldt ook voor andere landen? Zo niet: eerst dat regelen, eerste hulp bij MP3z vergaren kan elders :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)