Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

Ik heb een vreemd probleem, maar misschien is het wel bekend?

Gisteren tijdens het bewerken van foto's in Photomatix kwam ik er achter dat ontzettend veel effecten een hele sterke rode/roze waas over de foto's gaven. Foto's van mijn Sony 35mm 1.8 hebben dit niet. Ik heb de RAW foto's naar mijn zus gestuurd, en ook daar een rode waas. Na de foto's geopend te hebben in Photoshop zag ik bij cameraraw dat de temperatuur op +11 - +27 ongv. (afhankelijk van de foto). Anyway, er zit dus inderdaad wat meer paars in.

Is dit Tamron eigen? Of moet ik de lens retourneren? Als ik de foto's los bekijk, Dan zijn ze prima van kwaliteit. In ieder geval láng niet zo roze/rood als de effect-thumbnails in Photomatix.

Meer mensen hier last van?

edit: gevonden!!

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/UzRXSH55QR/97a4759d76a36d9bd52b72c4114a2bc6.JPG

Links hoe het programma ze ziet. Rechts 1 foto normaal geopend. Vreemd toch??

[ Voor 11% gewijzigd door NeFoRcE op 31-03-2014 22:49 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Voorbeeldje?

Bedoel je niet CA (Chromatic Abberation) ? Dat is namelijk een veelvoorkomend issue bij superzooms zoals de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik heb zo geen printscreen bij de hand. Ik zal vanavond even 1 uploaden. Maar het ziet eruit alsof je bij en afbeelding in photoshop de kleurtoon/verzadiging aanpast en dan kiest voor; 'vullen met kleur'. CA is het in ieder geval niet...

Edit: zie TS voor de foto.

[ Voor 5% gewijzigd door NeFoRcE op 31-03-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
*schaamteloze bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Kan je een raw plaatsen die die roze gloed zou moeten hebben?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hier is een rarbestand met 2 RAW files. Voor Photomatix moet je 2 RAW bestanden gebruiken. De files zijn compleet verschillend qua subject, maar misschien doet het programma daar niet moeilijk over. Anyway, hier is de link:

https://www.dropbox.com/s/5gy4srxs7qfcp6e/RawExample.rar

*edit*

3 foto's openen als HDR in fotoshop geeft geen enkel probleem.

Echter, als ik de foto's open in Luminance HDR, krijg ik wederom de nadruk op paars te zien.

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/Wre8wtsNC7/144d337a65183a11e7ef1bd1886b4401.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door NeFoRcE op 01-04-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
*bump*

Lijkt erop dat het programma misschien de lens niet herkent? In een ander HDR programma ging het wel goed. 50/50 dus nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDR-software die de lens moet herkennen om goed met files om te gaan lijkt me tamelijk prut geprogrammeerd. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Als ik jouw "voorbeeldbestanden" open in Irfanview doen ze het gewoon goed..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 18:41
Ik heb jouw foto's even bekeken in de stand-alone-versie van Photomatix en in Photoshop Elements, maar ik zie geen paarse gloed. Ze zien er normaal uit. Heb je ze al eens omgezet naar DNG en daarna geïmporteerd in Photomatix? Of Photomatix opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Lijkt me eerder op een verkeerd beeldscherm profiel. Of eerder dat het programma je beeldscherm profiel niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Als ik het naar DNG omzet is het wel goed. Potver wat ziet het er dan supervet uit in dat programma zeg! Jeetje mina! Ik las tevens op DPreview dat de camera niet in de supportlijst voorkomt van dat programma. Dat zal het probleem dan zijn. Dan is er gelukkig niets mis met de lens of beeldschermprofiel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 18:41
Mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14

Cheezus

Luiaard

Als de lens zelf zo'n paarse gloed zou geven zou dit ook al moeten opvallen als je gewoon met het blote oog door de lens kijkt..
Pagina: 1