Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke TFS voor prive project met vriendin

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil samen met een vriendin gaan programmeren. .NET en we gebruiken visual studio.

Ik wil een TFS omgeving creeren en vroeg me af wat de beste mogelijkheden zijn:

- Visual Studio Online. Gratis voor <6 gebruikers. Klinkt goed
- GitHub
- Team Foundation server zelf gaan draaien op een servertje.
- ?

Wat raden jullie aan? Zal gewoon simpel project worden.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vind TFS persoonlijk voor een simpel project complete overkill.

Zou zelf gewoon kijken naar het hosten van een Git repository ergens (kan ook bij 1 van jullie thuis zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 31-03-2014 09:32 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb goede ervaringen met bitbucket. Is ook gratis voor teams voor minder dan 6 man

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

GitHub is betalend voor prive gebruik.

Bitbucket is gratis voor prive gebruik.

Visual Studio Online kan alleen prive.

Visual Studio Online heeft wel gratis build minuten :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tennisbal
Snake schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:19:
GitHub is betalend voor prive gebruik.

Bitbucket is gratis voor prive gebruik.

Visual Studio Online kan alleen prive.

Visual Studio Online heeft wel gratis build minuten :)
Wat houden die gratis build minuten in bij vs? Kan ik na een uur niet meer coden?

En github is toch gratis zolang ik het project openbaar houd?

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Tennisbal schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:35:
[...]

Wat houden die gratis build minuten in bij vs? Kan ik na een uur niet meer coden?

En github is toch gratis zolang ik het project openbaar houd?
Github is gratis voor openbare projecten ja. Bitbucket ook voor privé projecten in kleine teams.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor privé doeleinden gebruik ik gewoon TFS online met een Git Repository, dat werkt IMHO prima.

Maar alternatieven als Github of Bitbucket werken natuurlijk ook prima.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:13
Woy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:38:
Voor privé doeleinden gebruik ik gewoon TFS online met een Git Repository, dat werkt IMHO prima.
Idem. Ben er nog steeds meer dan tevreden mee.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik gebruik zelf met veel plezier bitbucket.

https://niels.nu

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tennisbal schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Je kan TFS online dan ook als build-server gebruiken. Het lokaal coden heeft er niks mee te maken, maar voor het online builden gebruik je Compute minuten, en daar krijg je er een aantal gratis van. Je hoeft er geen gebruik van te maken, want je kan ook prima nog lokaal een build server opzetten, of gewoon alleen zelf lokaal builden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 17:18
Als het maar met z'n 2e is, dan zou zelfs de meest simpele git server al voldoende moeten zijn lijkt me zo ?
ik heb wel met grotere projecten te maken gehad, waar zelfs gewoon een simpele git bak draaide en het voldoende was.

Onderschat niet hoe handig git eigenlijk is :-)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:02
Waarom zelf doen als je ook gratis online diensten hebben die git kunnen leveren? Visual Studio Online, Bitbucket, Github kunnen het allemaal leveren, met een beter uptime garantie en back-up dan je zelf kan met 1 server.

• InZane
Xantios schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:18:
Als het maar met z'n 2e is, dan zou zelfs de meest simpele git server al voldoende moeten zijn lijkt me zo ?
ik heb wel met grotere projecten te maken gehad, waar zelfs gewoon een simpele git bak draaide en het voldoende was.

Onderschat niet hoe handig git eigenlijk is :-)
Ja leuk, een eigen Git bak. Dan zijn er genoeg zaken waar je rekening mee moet houden. Wat nou als je huis bijvoorbeeld tot aan de grond toe afbrandt? Dan mag ik hopen dat je een off-site backup hebt.
Ik zou op deze kleine schaal lekker kiezen voor een online oplossing zoals TFS Visual Studio Online of Bitbucket.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
InZane schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:14:
[...]

Ja leuk, een eigen Git bak. Dan zijn er genoeg zaken waar je rekening mee moet houden. Wat nou als je huis bijvoorbeeld tot aan de grond toe afbrandt? Dan mag ik hopen dat je een off-site backup hebt.
Ik zou op deze kleine schaal lekker kiezen voor een online oplossing zoals TFS Visual Studio Online of Bitbucket.
Git is een DCVS, het maakt dus helemaal niet uit of je huis affikt, de online server ontploft of anders.
Je hebt immers dan nog de vriendin die de repo heeft.
Dat zijn de voordelen van Git en Mercurial :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Caelorum
Moeten ze wel alle branches telkens binnen hengelen. Daarnaast is een voordeel van 1 van die online diensten dat je er dus geen server voor hoeft te draaien (is goedkoper), het minder onderhoud vergt (dus minder tijd kost) en iedereen altijd kan zijn repo kan pushen en pullen met die server (uptime is ongetwijfeld hoger dan een willekeurige server in een datacentrum/thuis). Dat je daarnaast dus ook met anderen kan lopen syncen buiten die 'centrale' repo om is erg mooi natuurlijk :), maar een DCVS wil niet meteen zeggen dat je een 'centrale' repo (en alle voordelen daarvan) niet *ook* mag gebruiken.

• Tennisbal
Dank voor de ideeën. Is het mogelijk ook een 3e developer toe te voegen die javascript gaat bouwen in een andere tool?

Ik en die vriendin willen in visual studio 2013 gaan coden en die js developer dan in eclips oid op de mac.
en dat dan met zo'n versietool?

Zal wel niet mogelijk zijn?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TFS bestaat voor Eclipse, maar in that case zou ik toch voor Git gaan (Git kan ook op TFS!)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• InZane
DJMaze schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:46:
[...]

Git is een DCVS, het maakt dus helemaal niet uit of je huis affikt, de online server ontploft of anders.
Dat Git en Mercurial decentraal zijn hoef je mij niet te vertellen, maar er vanuit gaan dat iemand de complete repo op zijn/haar machine heeft staan lijkt me een beetje een gevaarlijke aanname.
Snake schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:28:
TFS bestaat voor Eclipse, maar in that case zou ik toch voor Git gaan (Git kan ook op TFS!)
Ik ook :)

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 31-03-2014 14:36 ]

• Caelorum
Ik zou sowieso voor Git gaat. Gewoon omdat meer tools git ondersteunen dan TFVS (wat de standaard van TFS is). Zit je dus alleen nog met of je het zelf doet of een online dienst neemt. Mocht je overigens voor git gaat dan is wellicht SourceTree ook nog wel interessant om naar te kijken (en https://www.atlassian.com/git/workflows#!workflow-overview) .

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 31-03-2014 14:40 ]

• Hydra
DJMaze schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:46:
[...]

Tenzij je vriendin in t zelfde huis woont. Schijnt wel eens voor te komen ;)

• Tennisbal
Ik heb trouwens een MSDN account, heb ik dan nog veel voordelen met visual studio online?

vriendin is trouwens niet mijn vriendin :-)

Verwijderd

Tennisbal schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:50:
Nee, daarom is het ook nog een project :P

• Hydra
De vraag is of je haar gaat forken natuurlijk...
[b]Waltor schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:55:[/b
Nee, daarom is het ook nog een project :P
Hij doet het wel veilig in ieder geval...

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 31-03-2014 16:07 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb trouwens een MSDN account, heb ik dan nog veel voordelen met visual studio online?
Volgens mij heb je wel wat extra benefits zoals extra build minutes, maar dat is ook afhankelijk van de MSDN account.

Ik snap overigens niet waarom je er nog zo lang over doet om te beslissen. Als je gewoon TFS online met een Git repository gebruikt kun je altijd nog over stappen op een andere Git host.

Verwijderd

Je zou een VPS'je kunnen fixen met Gitlab.

• Tennisbal
Woy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Volgens mij heb je wel wat extra benefits zoals extra build minutes, maar dat is ook afhankelijk van de MSDN account.

Ik snap overigens niet waarom je er nog zo lang over doet om te beslissen. Als je gewoon TFS online met een Git repository gebruikt kun je altijd nog over stappen op een andere Git host.
Zondag pas besloten samen te coden, dus zolang lijkt me dat niet? :-) Wil gewoon even alle opties op een rijtje hebben en werk vandaag gewoon dus geen tijd om uit te proberen
Pagina: 1