Eigen glasmodem op OnsNetEindhoven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam040
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 08:59
Beste allemaal,

Momenteel wordt er bij ons in de wijk glasvezel aangelegd.
Echter heb ik weinig zin om het Genexis glasmodem te gaan gebruiken. Ik ben al in het bezit van een Ubiquiti EdgeRouter Pro welke twee SFP poorten heeft, deze wil ik direct op mijn glas gaan aansluiten. In mijn zoektocht op google kwam ik de volgende PDF tegen:
http://www.draytek.nl/fil...iding%20Vigor%202960F.pdf
Hier lijkt het redelijk makkelijk en safe om uit te voeren, echter heb ik al een router en heb ik dus alleen de juiste SFP adapter nodig.
Heeft iemand enig idee welke ik hiervoor die te gebruiken? En weet iemand hoe de VLAN's zijn ingedeeld bij OnsNetEindhoven en/of de provider ON.nl?

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten,
Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
De vraag is hoe jouw toekomstige glasvezel provider jouw abonnement zal provisionen. Weet je met welk protocol dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Waarom zou je dit doe, de GeneXis modems van ON zijn gewoon bridged...
Sowieso is de kans groot dat je de FTU moet openen, en gaat dat mis dan heb je een flink kostenplaatje.

En gewoon nieuwschierig. Hoe kom je aan een EdgeRouter Pro.
Die zijn toch nog niet leverbaar?
Ze zijn het inmiddels wel..

Overigens word alles gewoon via DHCP geprovisioned. Komt niets speciaals bij kijken, of het op VLANs zit durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.

Overigens ziet die draytek handleiding er best doenbaar uit. I'd give it a shot.

[ Voor 35% gewijzigd door ShadowAS1 op 31-03-2014 13:39 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Gedeeltelijk offtopic, want ik ben alleen met GAPS bekend. Hoe wordt provisioning gedaan via DHCP, bijvoorbeeld de LAN opsplitsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet het niet zeker. Ik krijg gewoon een IP adres van ON over het modem. Heb er een pfSense box aan hangen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:27
Je hebt geen keus. Ik ben naar vodafone overgestapt en die gaan het genexis modem vervangen. Ze noemden het zelfs een dummy..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam040
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 08:59
ShadowAS1 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:34:
En gewoon nieuwschierig. Hoe kom je aan een EdgeRouter Pro.
Die zijn toch nog niet leverbaar?
Ze zijn het inmiddels wel..
Ja, beetje voorbarig, die van mij is onderweg... ;)

Heeft niemand hier al ooit geprobeerd via een SFP zijn glasverbinding op een router/switch in te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
ShadowAS1 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:31:
Ik weet het niet zeker. Ik krijg gewoon een IP adres van ON over het modem. Heb er een pfSense box aan hangen.
Maar je gebruikt dus de Genexis Titanium als NTU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Neyluzz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:09:
[...]

Maar je gebruikt dus de Genexis Titanium als NTU?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dan zal de provisioning (gebruikersprofiel op de NTU) nog steeds via bijvoorbeeld GAPS lopen, hierin worden bijvoorbeeld de internetsnelheden, VLAN opsplitsing en je telefoonlijn door beheerd.

Het lijkt me sterk dat je dat zelfstandig op je eigen router met SFP cage kan doen. Tenzij je provider het anders aanpakt dan waarmee ik bekend ben natuurlijk.
Pagina: 1