Scanner/printer combi

Pagina: 1
Acties:

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer/scanner.

Ik ben zelf al begonnen met een lijst via pricewatch, maar hou toch nog wel veel mogelijkheden over.

http://tweakers.net/categ...3X6lkIw3_4o9n9Su7RhIR41pf

Wensen scanner:
Scannen van foto's, die niet meer afgedrukt worden
Scannen van brieven.
Nooit grote hoeveelheden, meestal maar 1 of 2 per keer.
Wel een makkelijk softwarepakket. Waarmee je kunt snijden en kunt draaien.

Wensen printer
Kleur
Geen foto kwaliteit

Kopiëren
Voor het af en toe kopiëren van een brief of id kaart.

Wat zijn nog meer belangrijke punten waar ik op zou moeten letten?

Ik kwam zelf op dit type uit:
pricewatch: Epson Workforce WF-2510WF

In verhouding tot de andere erg snel en toch betaalbaar.

Maar hoe zit het met de inkt. Ik heb nu een brother, waar ik nooit kleuren mee print en toch elke maand zeurt om nieuwe cartridges. Zonder een volle unit wil hij niet printen. Dit iwl ik wel heel graag voor komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Zomaar iemand op 31-03-2014 01:27 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Niemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Pas je filters eens aan. Filteren op usb 1.1 heeft geen zin maar zo sluit je wel een hoop printers uit omdat je nu zoekt op printers waarbij in de specificaties usb 1.1 staat aangegeven terwijl iedere printer met usb alle usb standaarden aan kan.

Zelfde geld voor het filter scannen naar pc. Ook dat doet iedere printer ongeveer maar als het niet in de specs staat dan komt die printer dus niet terug in de resultaten.

Verder voldoet zo ongeveer iedere MFP aan jouw eisen. Als je niet zoveel print dan zou ik je een laserprinter aanraden. Geen gezeur met cardridges die uitdrogen onder andere.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor de tips!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39
Ikzelf heb een Epson Workforce 295F (oid, even uit mijn hoofd gedaan, zit op werk). Hij gaat goed om met inkt alleen heb ik het probleem dat als ik een week niet geprint heb, de koppen gereinigd moeten worden. Nu moet ik eerlijk toegeven dat mijn woning bovengemiddeld stoffig is maar ik vind elke week koppen reinigen wel een beetje teveel van het goede.

Misschien geen antwoord op je vragen maar ik wilde het wel even melden. Misschien dat andere Epson eigenaren het probleem herkennen.

Prima.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat gezeur om die nieuwe cartridges komt doordat het een inkjet is. Die koppen raken verstopt omdat de inkt uitdroogt. met een laser heb je dat probleem niet. Sowieso is laser bij weinig printen de beste keuze. Ik heb twee jaar geleden zelf een Samsung kleurenlaser aangeschaft en die draait nog steeds op de toners die toen meeegeleverd zijn. Ik print misschien een paar keer per maand.

Als ik jou was zou ik voor twee losse apparaten gaan, een scanner en een kleurenlaser
Neemt iets meer ruimte in beslag, maar:
1) Je kunt apparaten kopen die specifiek bij je wensen passen
2) Een combi van twee apparaten is vaak goedkoper dan een all in one
3) Combi's zijn meestal inkjet printers. Die hebben het voordeel van fotokwaliteit, maar het nadeel van snel uitdrogen bij incidenteel gebruik. laser combi's zijn er wel, maar in kleus vaak meteen een heel stuk duurder
4) Combi's hebben vaak een mindere scankwaliteit dan een losse scanner.

Als je een beetje standaard Samsung kleurenlaser (met netwerk / wifi) pakt, kom je uit op pricewatch: Samsung CLP-365W Da's rond de 160 euro. Beetje scanner heb je al vanaf 5 tientjes: http://tweakers.net/categ...XlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hrUA

Kom je alles bij elkaar op 210 - 250 euro uit, en dan heb je

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-02 11:55
Dan kun je IMHO net zo goed voor de All-In-One variant van de Samsung gaan, bespaart ruimte en stroomverbruik en je bent voor hetzelfde geld klaar ongeveer.

pricewatch: Samsung CLX-3305
pricewatch: Samsung CLX-3305W All-in-One Color

Verder ben ik het met TheEagle eens dat laser superieur is. Laser is scherper qua text en fonts, sneller, hoeft niet te drogen, papier bobbeld niet. Prints verkleuren minder snel, eigenlijk alleen maar voordelen.

HD4Life @ Full-HD

• Zomaar iemand
  • Niet online
Laser is absoluut niet superieur, maar is wel heel sterk in zijn doeleindes.
Foto's worden nog altijd beter uitgeprint door een inktjet. Maar ja die gaat ze toch niet uitprinten, daar hebben we de Hema voor.

Het is een printer/scanner voor mijn moeder. Dus liever geen 2 apparaten.

Maar gezien jullie adviezen zou dit dan ook een prima optie zijn, niet heel snel maar wel een laserprinter en scanner ineen.:
pricewatch: Brother DCP-1510

Ik zal eens overleggen of mijn moeder ook kleuren wil printen, want dan zou dit een optie kunnen zijn:
pricewatch: Dell C1765nf

Het grote nadeel van die laserprinters is wel dat ze zo enorm groot,lomp en lelijk zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Zomaar iemand op 02-04-2014 15:47 ]

Pagina: 1