Touch sensor voor scratch pc case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Hey mensen,

Ik wil een scratch pc case bouwen (zie eventueel topic bij case mod) en het lijkt me wel vet om een touch knop te integreren in de case ipv de 'normale' druk knop. Denk bijvoorbeeld aan de PS3 power button..de knop moet dan ook vrijwel niet opvallen op/aan de case.

Vriend Google heeft me een beetje op weg geholpen maar omdat ik geen achtergrond heb in electronica vroeg ik me af of er wellicht nog mede-Tweakers zijn met ideeën.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb laatst voor 1,50 een touchbutton van eBay geplukt. Zoek daar eens op touch button arduino en je komt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
Als je wat ervaring hebt met elektronica en een arduino/microcontrollers kan je hiernaar kijken:
http://playground.arduino...ain.CapSense#.UzkC6xIwJhs

De kast is al geaard, dus dat gebruik je als een plaat, papier er overheen als isolatie, daarover aluminiumfolie als tweede plaat en daarover weer een plastic/papieren laagje om het te verbergen. Ik heb er geen ervaring mee, maar denk dat dat zou moeten werken. Dan heb je het in ieder geval zelf gedaan.

Owh, en volgens mij is het gewoon de bedoeling dat je de power pin van je moederbord naar de GND trekt, wat waarschijnlijk al kan met de simpelste NPN transistor. Google daar alleen nog wel goed op, op vraag door, ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Bedankt, wellicht kan ik hier wel iets mee.

Ik bedacht me vanmiddag ineens dat je de 'power pins' ook kan kortsluiten om te pc op te starten (...toch?). Is het ook mogelijk om de pins via kabeltjes aan het oppervlakte te laten komen en daar kort te sluiten door je vinger er op te drukken? Of begint dat een beetje tricky te worden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat kan, maar daar creëer je niet de ervaring van de PS3 power button mee. In plaats van dat je oppervlakte aan de elektrode aanbrengt zul je daarvoor kracht moeten uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik heb een elektronica hobby setje gekocht. Een kijken hoe ver ik kom de komende weken.

Mochten mensen nog tips hebben zijn ze natuurlijk altijd welkom ;) .

Edit: ik kom ook veel circuits tegen met kleine chips (juiste term..?). Bijvoorbeeld een QT110 of deze. Als ik verder zoek vind ik een aantal groothandels die deze chips verkopen, en die dingen hebben een prima prijs..kleine euro oid. Alleen de verzendkosten zijn achterlijk hoog, 20eu soms wel. Weet iemand waar ik deze chips betaalbaar kan bestellen? (Bij voorkeur omgeving Groningen)

[ Voor 59% gewijzigd door Sumerechny op 09-04-2014 20:00 ]

Pagina: 1