Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke GPU voor aanschaf laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als dit in het laptop topic had moeten staan maar omdat het voornamelijk over de gpu gaat plaats ik het even hier.

Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop. En hier kom ik zelf ook wel uit qua hardware en dergelijke. maar waar het mij even om gaat is de GPU. Met welke gpu zou ik het beste "bang for a buck" krijgen. Ik verwacht uiteraard geen high end game laptop aan te kunnen schaffen met een budget van zo'n 600 euro maar wil wel graag de beste kaart voor mijn geld.

Ik speel regelmatig een spelletje lol en cod ghost. De laptop hoeft trouwens geen desktopvervanger te worden want die heb ik 1 staan die prima is met een r9 290.

Nu kom ik verschillende GPU's tegen en vergelijk deze ook altijd op gpuboss. Maar er zijn er zoveel en veel liggen er redelijk kort op elkaar. De laptops die binnen mijn budget passen zijn vaak uitgerust met de volgende gpu's

Intel HD grapichs 4000/4200/4400/4600
Nvidia GT 710m/720m/740m/820m
AMD Radeon 8570m/8670m/8750m

Mijn gevoel zegt me dat ik het best af ben met een Nvidia 7 serie gpu maar is dit ook zo?

Graag zou ik jullie menig willen weten om mijn zoektocht wat makkelijker te maken.

Mvg,

Daniel

PS ik ben uiteraard in de i5/i7 reeks aan het zoeken. 15,6 inch

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
De 710 en 720 gaan meer om het stickertje op de laptop dan om de GPU zelf. Ze zijn vaak vergelijkbaar met de IGPs van Intel zelf.

Voor LOL voldoet eigenlijk alle genoemde kaarten hier wel, maar verwacht dat je wel wat moet inleveren op grafische pracht. Aangezien LOL meer draait om gameplay dan grafisch geweld zal dat sowieso weinig problemen opleveren.

De 740M is een prima kaartje voor wat COD op niet al te hoge settings, maar een laptop met een 740 gaat toch al gauw over de 600 euro heen.

Van de AMD kaarten weet ik persoonlijk niet bijster veel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu lol op een i3 350m met intel graphics. Dan draai ik ongeveer 30 fps. Maar het gaat idd meer om de gameplay.
Als ik echt snoeihard wil gamen dan slinger ik mijn stroomvreter wel aan haha.

Maar goed, de nvidia 7 serie is wel gewoon een redelijk kaartje dan? En de intel hd 4 serie?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://tweakers.net/categ...zjEbIcYZ0mKDy1dQ0PR5hrrT8
Hier staan de modellen die wel wat gpu kracht hebben in jouw prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:29:
Top,ik ga eens kijken

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 23:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ook dit heeft te maken met aankoopadvies, ondanks dat het om de grafische chip van een laptop gaat.

Daarom verplaats ik het topic naar LAA.

Verwijderd

Voor het spelen van COD:Ghosts heb je om op medium te spelen minimaal wel een GT740M nodig: http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig ook een site waar ik mobiele gpu's kan vergelijken?

Verwijderd

Wil je een beetje lekker kunnen gamen en een beetje voor uit kunnen, heb je gewoon minimaal een GT750M nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:57:
Wil je een beetje lekker kunnen gamen en een beetje voor uit kunnen, heb je gewoon minimaal een GT750M nodig.
Dat begrijp ik...Laat ik het anders zeggen , ik doe nu wel eens een potje LoL op mijn laptop en daar zit maar een i3 350m in met intel graphics... Dus ik denk dat bv een gt710 1gb aanzienlijk beter zal presteren?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:23:
[...]

Dat begrijp ik...Laat ik het anders zeggen , ik doe nu wel eens een potje LoL op mijn laptop en daar zit maar een i3 350m in met intel graphics... Dus ik denk dat bv een gt710 1gb aanzienlijk beter zal presteren?
Misschien iets, maar de 710 is ook een erg zwakke kaart, amper sneller, of zelfs slomer dan de huidige Intel HD (4000+) of Iris graphics.

Ik zou toch minstens voor een 740m gaan. Maar het is jouw keuze natuurlijk. Als jij genoeg hebt aan die 710 dan moet je dat doen, maar je zult dan helaas niet de settings wat hoger kunnen zetten en in de toekomst geen spellen er mee kunnen spelen.

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:48:
[...]

Misschien iets, maar de 710 is ook een erg zwakke kaart, amper sneller, of zelfs slomer dan de huidige Intel HD (4000+) of Iris graphics.

Ik zou toch minstens voor een 740m gaan. Maar het is jouw keuze natuurlijk. Als jij genoeg hebt aan die 710 dan moet je dat doen, maar je zult dan helaas niet de settings wat hoger kunnen zetten en in de toekomst geen spellen er mee kunnen spelen.
Ok duidelijk.

Ik ga nog even verder zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
En de GT 820m 1gb? In vergelijk met de i3 350m intel grapichs natuurlijk.

En om het bovenstaande wat kracht bij te zetten...

http://www.mediamarkt.nl/...3,1095078.html?langId=-11

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 12:58 ]

• Jornv
Een 740m is met jouw budget best te doen, waarom zou je met iets dat behoorlijk minder is? Een 820 is ook niet veel soeps, want het is een rebrand van een 720 en dat was ook al niet zo best. Al de low end kaartjes van nvidia zijn gebaseerd op de oude fermi architectuur en aangezien kepler een grote vooruitgang is zou ik dus daarvoor kiezen. Dat betekent een 640m/730m/825m of hoger. En dat kan gewoon. Verder is het geen probleem om dat met een core i3 te combineren. Een core i5 bied lang niet zoveel meerwaarde bij gamen als een betere gpu.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:33:
Een 740m is met jouw budget best te doen, waarom zou je met iets dat behoorlijk minder is? Een 820 is ook niet veel soeps, want het is een rebrand van een 720 en dat was ook al niet zo best. Al de low end kaartjes van nvidia zijn gebaseerd op de oude fermi architectuur en aangezien kepler een grote vooruitgang is zou ik dus daarvoor kiezen. Dat betekent een 640m/730m/825m of hoger. En dat kan gewoon. Verder is het geen probleem om dat met een core i3 te combineren. Een core i5 bied lang niet zoveel meerwaarde bij gamen als een betere gpu.
Ok,heel duidelijk.

Dus ik kan beter een fatsoenlijk i3 met 1 van de bovengenoemde kaarten pakken....dan een vroege i5 met een wat mindere kaart?

Welke i3 zou ten opzichte van mijn huidige 350m een flinke vooruitgang zijn?

• Jornv
Elke i3 van de 3de of 4de generatie.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb even rond gekeken voor laptops tot 600 euro met een 740m....maar alles wat ik tegen kom is duurder.... zoek ik verkeerd?

Iemand tips?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vanaf 740M kan je er een beetje redelijk mee gamen. Aan een 710M heb je compleet niets aangezien deze langzamer is dan de Intel chip in de CPU. Wil je een spelletje kunnen spelen zorg er dan voor dat je een 740M of hoger hebt. Mogelijk moet je het budget dan vehogen. Een 710/720//820 heeft totaal geen nut tegenover de onboard chip.

Als je met het budget niet uitkomt neem dat een 4e generatie Intel CPU met HD4600 chip.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 07-04-2014 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus de prestaties van de hd4*** chip zijn zelfs beter dan de 710/720/820? Das wel goed om te weten.

Zover ik heb kunnen lezen maken de hd 4000/4200/4400/4600 onderling geen wereld van verschil toch?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 4600 is zeker een flink stuk sneller dan de 4000. In sommige gevallen zelfs 2x zo snel. Mocht een snelle losse GPU niet te halen zijn qua budget neem dan de 4600.

• Jornv
Jornv schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:29:
Zoek hier in de pricewatch
Pagina: 1