Philips PFL8008 + Sony str dn840 = arc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23
Hoi,

Ik ben al een tijd bezig om mijn arc werkend te krijgen tussen mijn Philips tv en mijn sony ontvanger.

Bij de tv heb ik de tv-luidsprekers uit staan en HDMI ARC staat aan.

Bij de ontvanger heb ik de optie "Control for HDMI" op on gezet. Verder heb ik bij input settings het kanaal waar de tv op zit op Watch+Listen gezet.

Tevens heb ik een niet al te goedkope hdmi 1.4a kabel

Op het moment dat ik nu via smart tv een programma terug kijk hoop ik dat het geluid naar de versterker wordt geleid via de arc functie, maar dit gebeurd dus niet.

Is er iemand met een (soortgelijke) sony versterker waar het wel werkt en een tip heft.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
Mich schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:16:
Hoi,

Ik ben al een tijd bezig om mijn arc werkend te krijgen tussen mijn Philips tv en mijn sony ontvanger.

Bij de ontvanger heb ik de optie "Control for HDMI" op on gezet. Verder heb ik bij input settings het kanaal waar de tv op zit op Watch+Listen gezet.

Op het moment dat ik nu via smart tv een programma terug kijk hoop ik dat het geluid naar de versterker wordt geleid via de arc functie, maar dit gebeurd dus niet.

Is er iemand met een (soortgelijke) sony versterker waar het wel werkt en een tip heft.
Weet niet of ik je kan helpen. Ik heb een Philips PFL5038 uit 2013 en een Onkyo TX-NR609 uit 2011. Toen ik de TV kocht heb ik ook geprobeerd om het geluid via HDMI ARC naar de versterker te krijgen, maar niets dan ellende:

- Onkyo laat HDMI aan in standby.
- Als je radio luistert gaat de TV ook aan => TV uit, Onkyo ook uit
- (zie boven) komt omdat de CEC implementatie in de versterker power control en HDMI ARC samen gaan (kun je niet gescheiden uit zetten, Philips' EasyLink maakt het onderscheid ook niet)

Mijn ervaring met HDMI-CEC en ARC dat fabrikanten er een potje van maken, zelfs apparaten van dezelfde fabrikant werken niet goed samen.

Ik zou als ik jouw was gewoon een digital audio COAX kabel trekken naar je versterker. Dat weet je zeker dat het werkt.

In mijn geval zie ik geen lipsync issues als je:

- Chromecast aan bv. HDMI side op de TV hangt en de audio via die coax kabel naar je versterker gaat en bv. Youtube of Netflix vanaf een iPad cast.
- TV kijkt via CI+
- Naar bv. SmartTV apps als Netflix of NPO (Uitzending gemist) of RTL XL kijkt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Mich
Bedankt voor je antwoord.
Een coax of een toslink heb ik nog wel liggen. Hier ga ik het in ieder geval mee proberen na jou post, want dat klinkt niet hoopgevend ;)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Heb je de juiste hdmi ingang gebruikt? Niet alle tv's ondersteunen ARC over elke hdmi aansluiting, mijn tv doet dat bijvoorbeeld alleen via hdmi 2 :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Mich
Peenutzz schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:59:
Heb je de juiste hdmi ingang gebruikt? Niet alle tv's ondersteunen ARC over elke hdmi aansluiting, mijn tv doet dat bijvoorbeeld alleen via hdmi 2 :)
Volgens de manual moeten alle hdmi poorten arc ondersteunen. Op de versterker zit maar 1 hdmi out port waar de tv op zit

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:02
Mich schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:16:
Hoi,

Ik had hetzelfde probleem. Andere HDMI kabel geprobeerd en toen werkte alles!

Had zelf ook een fancy HDMI kabel. Toen plugte ik een officiële in van mn PlayStation en toen werkte alles.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 18:46
en je philips tv updaten, ken veel problemen die verholpen worden. (ben zelf niet echt meer te spreken over de philips tvs van de laatste tijd)

• MartijnDerks
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 17:52
Eventueel proberen Easlink uit te zetten of op Automatisch.
Pagina: 1