Ubuntu ICEauthority probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik draai Ubuntu 12.04.4 LTS en heb sinds gisteren een probleem met inloggen.
Na het inlog venster krijg ik de melding: Could not update ICEauhority file /var/lib/gdm/.ICEauthority.

Wat ik op inernet heb kunnen vinden is dat dit een rechten probleem is, echter gdm is eigenaar van de gdm folder en de ICEautority file.
Oplossingen die ik op internet heb kunnen vinden (rechten weer goed zetten, ICEauthority file verwijderen en opnieuw aanmaken, file verwijderen en dan opnieuw inloggen) werken allemaal niet...
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zijn de rechten van het bestand en de map /var/lib/gdm? Welke rechten heeft hetzelfde bestand in jouw eigen home map? Je zegt 'na het inlogvenster', dat betekend dus dat je die krijgt tijdens het inloggen.

Ik vraag mij ook af waarom je die melding over het bestand in die map krijgt. Nu gebruik ik LightDM, maar ik heb in die map, /var/lib/lightdm, geen .ICEauthority, maar een .Xauthority staan.

Btw, als je 't bestand verwijdert, moet je gewoon opnieuw opstarten. Niet nieuw aanmaken, dat gebeurt vanzelf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Gdm is eigenaar van /var/lib/gdm, rechten staan op 770.
De .ICEauthority heeft als eigenaar gdm met rechten 666.

Mijn home folder heeft momenteel geen .ICEauthority file, een oude hernoemde heeft als eigenar de correcte gebruiker met rechten 600.

Verwijderen en rebooten heb ik ook al geprobreerd en geeft dezelfde foutmelding.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oke, en wat zeggen de logs verder, zoals /var/log/gdm.log? Krijg je ook die melding als je GDM stopt (service gdm stop) en daarna 'startx' uitvoert? LightDM is ook in 12.04 beschikbaar, is er een specifieke reden dat je GDM draait? Volgens mij was 't bij 12.04 al dat LightDM de standaard Display Manager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Gdm.log bestaat niet.
Gdm stoppen en daarna startx geeft errors in /tmp/ en de .Xauthority in de home folder.

Ik draai gdm omdat de installatie ooit met 10.nogwat is begonnen. :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als startx al errors geeft op je .Xauthority en /tmp/ doe je iets verkeerd, of is er iets stuk op je systeem. Je doet toch geen 'sudo startx' he? Probeer anders een herinstallatie van xauth en x11-xserver-utils.

Pagina: 1