Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een probleem.
Als ik mijn computer opstart is er kans dat deze weer uitvalt. Soms na enkele minuten, soms gelijk, en laatst duurde het 34 minuten voordat het probleem voorkwam. Kortom, het kan zomaar gebeuren. Een week geleden had ik dit probleem eens per dag of helemaal niet.

Als ik in logboeken > systeem kijk staan er twee 'fouten' die elke keer het probleem veroorzaken:

ID 7000: De driverLINX Port I/O Driver-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het laden van het stuurprogramma wordt geblokkeerd.
--------

ID 1060: Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1060 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heet gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\SystemRoot\SysWow64\Drivers\DLPortIO.sys

------

Mijn beide schermen gaan dan zwart, en er gebeuren steeds andere dingen. De ene keer gaan mijn videokaartfans harder draaien (en restart alles automatisch), de andere keer blijft alles normaal draaien en gaan m'n schermen ook zwart (geen input), en moet ik alles handmatig restarten (resetknop).

Nadat ik zelf dus restart/het automatisch gaat kan ik normaal weer in Windows, geen probleem daarmee. Na enkele minuten herhaalt dit probleem zich. Ik snap niet waarom de fans van de videokaart hard gaan draaien, temperaturen zijn normaal. Het kan niet aan de videokaart liggen denk ik, nogmaals alle temperaturen zijn in orde, goede koeling en airflow, alles is onder de 40 graden, normaal dus.

Ik heb mijn drivers normaal geïnstalleerd (goede versie, 64 bit en OS), en alles is recent. Verder heb ik niet aan Windows gezeten (DLL bestanden wijzigen), of andere dingen die het systeem instabiel kunnen maken.

Hier mijn hardwarespecificaties:

I7 3770K
4X4GB 1600MHz RAM
Asus P8Z77-M PRO
Geforce Asus GTX GD2-2GD5)
Cooler master Silent Pro M2 720W
Optische drive (DVD RW)
1X 830 Series 128GB
1X 1TB, 1X 2TB Seagate en 1X 1.5TB Samsung HDD
Windows 8 pro 64 Bit staat op de SSD

Sinds een maand is er een herinstallatie gedaan, het kan dus zeker niet aan 'ouderdom' van het systeem liggen of dergelijke. Hardware is in orde en is goed geïnstalleerd (Draait al 1.5 jaar zonder problemen, ik maak om de 3 maanden altijd schoon). Stof zit ook nergens, en laatst geen hardwarewijzigingen toegevoegd en/of weggehaald.

Kan iemand mij helpen? De PC is praktisch onbruikbaar en ik type dit nu vanaf een laptop. Ik kan geen dumps vinden in C:\Windows\Minidump omdat daar niets staat. Ik heb op google gezocht, microsoft site zelf maar word er niet veel wijzer van.

Ik heb nog geen backups of herstelpunten aangemaakt dus dit is helaas ook geen optie, ik heb niet genoeg opslagruimte om dit te doen. Hopelijk is iemand bereid om mij te helpen. Mochten er onduidelijkheden/vragen zijn zeg dit dan, ik zou namelijk willen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begin maar eens je memory te testen dan...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Al gedaan, geen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarmee heb je getest?

Check ook deze FAQ voor jouw probleem: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sidenote:
Unfortunately, there is no DriverLINX package (DLPortIO.sys + DLPortIO.dll) for x86-64 (AMD64, Intel64) Windows versions. I didn’t find it at least. Scientific Software Tools, Inc. (http://www.sstnet.com) discontinued the package support.
Bron: http://real.kiev.ua/tag/dlportio/?langswitch_lang=en

Gebruik je toevallig AVReal?

In ieder geval: er is waarschijnlijk een 32-bit driver geforceerd op een 64-bit installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb het geheugen getest met Memtest86, 36 uur laten draaien geen fouten gevonden.
Ik weet niet eens wat AVreal is, en heb ook niets gedownload (DLPortIO.sys).

Met driversweeper heb ik alle drivers verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, een foute driver kan het dus absoluut niet zijn.

Dat Opstartproblemen troubleshooter topic heeft ook niets geholpen, dat is volgens mij alleen als je PC niet opstart bij een nieuwe build, Deze is al 1.5 jaar oud, en geeft nu plots problemen.

Ik heb net 4 uur lang erop kunnen werken (nadat ik met Ccleaner het register heb opgeschoond). Ik ga nu even naar beneden, kom terug en alles is weer zwart, fans staan weer hard. Resetknop ingedrukt, kom weer in Windows. Na 3 seconden weer alles zwart, ik word er nu wel erg moe van.. Nu kom ik niet eens normaal in Windows (ik kan nu wachtwoord invoeren, en na letterlijk 1 seconde fitst ie al weer weg)...

Ben ten einde raad wat moet ik nu doen? Ik heb alle mogelijke oplossingen (die ik weet) geprobeerd, maar geen van allen werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Processorkoeler op 30-03-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een setup opeens problemen geeft dat is eigenlijk bijna altijd :P. Zoals ook in de FAQ staat kun je de geheugen modules een voor een gaan testen. Verder kun je ook eens een andere voeding proberen als je die hebt en als je die niet hebt het systeem draaien zonder grafische kaart (scheelt ook al in de belasting).

Doe ook gewoon even een schone install. Als je dat nu eerst doet :). Het testen van geheugen zeker elke module afzonderlijk en vervolgens allerlei combinaties neemt veel tijd in beslag.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik weet bijna 100% zeker dat het niet aan het geheugen zou liggen, hoe kom je daar eigenlijk bij?
Anders zou ik toch al veel eerder problemen ermee hebben gehad?

Heb helaas geen andere voeding, dat wordt hem dus niet. Systeem gebruikt op 100% load misschien 500W en die voeding is 720W, aan de voeding ligt het sowieso niet.

Schone install kan niet ChicaneBT, zoals ik al gezegd heb staan er veel programma's en andere bestanden op de PC die er niet 123 af kunnen, ik moet dan alles backuppen en daar heb ik geen ruimte voor.

Een maand geleden heb ik nog alles opnieuw geïnstalleerd, en nu heb ik plots problemen.
Ik wilde net een virusscan doen, alleen MBAM (Malwarebytes anti malware) start nu ook al niet meer op, en tijdens een herinstallatie krijg ik daar ook al fouten mee..

[ Voor 7% gewijzigd door Processorkoeler op 30-03-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Het kan wel aan je geheugen liggen, tuurlijk kan dat... het kan zelfs een klein stofje zijn dat op de connectors van je geheugen zit... hoezo zou dat niet kunnen dan?

Ik zou toch even kijken of je een complete image van je harde schijf kan trekken, of een andere harde schijf tevoorschijn halen (van een oude pc ergens op zolder?) en het met een schone installatie te proberen. Je kan wel blijven zeggen dat er teveel programma's op staan die er niet 123 afkunnen etc. maar nu heb je helemaal niks.

offtopic: ikzelf raad ook registerycleaners ten zeerste af, die veroorzaken juist problemen dan dat deze ze oplossen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dan moet ik toch echt naar de winkel om een HDD te kopen, en dat is wel de laatste optie die ik zou willen.. Daarom maak ik ook dit topic aan, anders zou je voor elk klein probleempje wel een nieuwe installatie kunnen doen.

Weet niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
nouja, ikzelf heb een ander beeld bij 'klein probleempje'...

als je wil kijken of het softwarematig is of hardwarematig, is dit een best simpele oplossing. Je mag ook je HDD bekijken, je geheugen één voor één testen, kijken of je videokaart los zit of uberhaupt nog goed zn werk doet, en er dan achterkomen dat er iets in windows scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Start 'm van een Live CD/DVD/USB en kijk of het probleem zich dan ook voordoet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Download b.v. Ubuntu, brand de iso op een cd / dvd en laat je pc met ubuntu opstarten vanaf deze live-cd. Zo kan je testen of het in Ubuntu ook gebeurt. Zo ja, dan kan het inderdaad aan je hardware liggen. Anders moet je gaan graven in je Windows installatie om het probleem op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Goed idee, ik zal het zo snel mogelijk proberen. Bedankt!
Pagina: 1