Microsoft train simulator add-ons - Pics (groot)

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 11:37
Er zijn nu al aardig wat add-ons in de maak, misschien is het wel leuk om iedereen een beetje op de hoogte te houden van alle add-ons (vooral de nederlandse add-ons :) )

De ice add-on is ook al in de maak :
Afbeeldingslocatie: http://member.newsguy.com/~gfxfctry/MSTS/ICE_07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.train-sim.com/dcforum/User_files/3b20ff501fa1b091.jpg
bron : http://www.train-sim.com/dcforum/DCForumID5/28.html#
edit:
Nog een plaatje toegevoegd, en check die snelheids :)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-12 08:59
Vet goed id, jammer dat er nu nog maar weinig add-ons zijn :( :( maarja komt vanzelf

• Tha_LeX

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• Tha_LeX
Op zaterdag 09 juni 2001 14:12 schreef RiCk het volgende:
Vet goed id, jammer dat er nu nog maar weinig add-ons zijn :( :( maarja komt vanzelf
Ja inderdaad, er zijn al een aantal mensen mee bezig, maar in veel landen is het spel nog niet officeel uit, dus het zal nog wel ff duren

de documentatie van msts is ook erug slecht dus dit vermoeielijkt het maken van add-ons

• Xtuv
  • Laatst online: 16:22
Ik kan niet wachten tot ik met een NS dubbeldekker door de polders heen kan rijden >:)

• RiCk
  • Laatst online: 15-12 08:59
Op zaterdag 09 juni 2001 16:44 schreef Xtuv het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik met een NS dubbeldekker door de polders heen kan rijden >:)
Ik ook niet ... ;)

• Tha_LeX
Op zaterdag 09 juni 2001 16:44 schreef Xtuv het volgende:
Ik ook niet :)
of met de "hondekop" ,
Klik hier voor een mooie 3d animatie van de Material 1954 "Hondekop

• Xtuv
hehe :) leuk.
En je moest eens weten, ik ben absoluut geen treinen freak ofzo :P maar dit spel roeleert gewoon... :)

Verwijderd

Ik hoop dat er heel gauw add-ons komen in de winkel, want het duurt niet of ik heb alle trajecten gereden in MS Train Sim.....:)

Wat betreft die ICE.....alleen een beetje jammer dat de neus wat hoekig is, maar voor de rest natuurlijk super....:D

• Tha_LeX
Op zaterdag 09 juni 2001 17:45 schreef Neobazz het volgende:
Wat betreft die ICE.....alleen een beetje jammer dat de neus wat hoekig is, maar voor de rest natuurlijk super....:D
Die hoekige neus hoorde bij een bepaald type ice :
Afbeeldingslocatie: http://www.dbmuseum.de/bahn/hochgesw/jpg/icenbg.jpg

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:24
die ICE is niet echt mooi kwa modeling, dat dieseltje ga ik is ff checken.
Weet iemand of je dit er zo in kan zetten zonder dat er een bestaande wordt overschreven, heb namelijk ook een nieuwe skin voor de standaard diesel lok, maar wil de oude ook graag houden.

En idd, nederlandse treinen zit ik ook op te wachten :9

nooit gedacht dat zo'n sim titel mij zo kon bekoren en ik bak er nie eens wat van ;)

edit:

zie net dat ze nog niet af zijn :( Maar de vraag over die texture voor die diesel blijft :)

Flickr | Lego collectie

• Xtuv
nooit gedacht dat zo'n sim titel mij zo kon bekoren en ik bak er nie eens wat van
Precies hetzelfde hier :D

• Xtuv
Op zaterdag 09 juni 2001 18:59 schreef Tha_LeX het volgende:

[..]

Die hoekige neus hoorde bij een bepaald type ice :
[afbeelding]
Hadden ze beter die ICE 3 kunnen maken ofzo, ook plaatje van gezien op dat forum zag er stukken beter uit... maarja, da's wel meer werk om te maken zeker ;)

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Wat mij persoonlijk erg koel lijkt:

ICE-3 (die ook in NL rijdt)
Hondekop!
IRM (nieuwe dubbeldekkers)
2200
6400 (allebei diesel goederenlocs)
en een Talent of Lint (zullen wel redelijk snel komen, zijn standaardtreinen). En dan ga ik zelf Enschede-Gronau nabouwen, ga ik daar met een Talent overheen rijden :)

Het worden mooie tijden :) Ff sparen voor een nieuwe HDD voor al die extra scenario's...

• ravw
  • Laatst online: 16:15
Op zaterdag 09 juni 2001 19:43 schreef QyRoZ het volgende:

Hondekop!
2200
en een Talent of Lint (zullen wel redelijk snel komen, zijn standaardtreinen). En dan ga ik zelf Enschede-Gronau nabouwen, ga ik daar met een Talent overheen rijden :)

Het worden mooie tijden :) Ff sparen voor een nieuwe HDD voor al die extra scenario's...
:) sparen hoef ik niet meer heb net een 30 gig 7200 aangeschaft na een HD sterfgeval :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op zaterdag 09 juni 2001 19:45 schreef Blackhole het volgende:

[..]

:) sparen hoef ik niet meer heb net een 30 gig 7200 aangeschaft na een HD sterfgeval :(
Geluk bij een ongeluk dus... ik zit hier nog met een 10 Gig schijfje waar W2k ook nog opstaat, en 2 spelletjes: TrainSim en Emperor... gisteren nog maar 2 meg vrij op mn C-schijf :'( Raar dat TrainSim crashte >:)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 12:59 schreef Tha_LeX het volgende:
[grote afbeelding]
[grote afbeelding]
Jullie leren het ook nooit om thumbnails te maken he?? :P

Verwijderd

Hoe heet die loc uit belgie die ook vaak in nl rijd?! Die vind ik namelijk ook vet cewl.

Volgens mij is het een diesel electro.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Hondekop!
2200

Toevoeging:
ICM (IC III)
1200 ACTS!
600 (bakkie)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Speedy
Vergeet de 200 (Sik) niet!

Damn, dat spel maakt helemaal freaky :)

Ro2, deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.xoom.com/TTPnl/1186hgl2.jpg

Flickr | Lego collectie

• ravw
WAnneer komt dat spel nou eens in de winkels ??
Ik wacht al weer veel telang hier op.
(Ik baal van die screenshots) Ik wil ook rijden ...

Weet iemand hoe lang het nog duurt voordat hij hier is?
want de forums zeggen dat hij rond deze tijd uit moet komen ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Speedy
De 15e als het goed is

Stomme Xoom ..... :r

Flickr | Lego collectie

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 09:29 schreef TAG_Speedy het volgende:
Vergeet de 200 (Sik) niet!

Damn, dat spel maakt helemaal freaky :)

Ro2, deze:

[afbeelding]
Waar staat die belgische 1100 ? Lijkt Hengelo wel... ik hoef geen belgenlocs in het spel hoor! Doe mij maar een 1700 :)

Verwijderd

Iemand trouwens enig idee hoeveel deze add-ons gaan kosten in de winkel of worden ze gratis te downloaden op het internet aangeboden als extra service van Microsoft?

O, ja en heeft iemand al enig idee wanneer de eerste add-on uitkomt voor MS Train Sim?

• Speedy
Op maandag 11 juni 2001 11:05 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Waar staat die belgische 1100 ? Lijkt Hengelo wel... ik hoef geen belgenlocs in het spel hoor! Doe mij maar een 1700 :)
Dat is idd Hengelo (scherp) is een trein die pendelt tussen Belgie en Nederland, horen van die rood/gele wagons met een stuurstand rijtuig achter (lijkt op de ouwe dubbeldukker, maar dan 1 laag)

Flickr | Lego collectie

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 12:10 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Dat is idd Hengelo (scherp) is een trein die pendelt tussen Belgie en Nederland, horen van die rood/gele wagons met een stuurstand rijtuig achter (lijkt op de ouwe dubbeldukker, maar dan 1 laag)
offtopic:
Ken ik wel, van die Benelux dingen zie ik soms op schiphol, a'dam CS en R'dam CS. Hebben ook een stuurstandrijtuig aan de andere kant, zo worden de nieuwe ICR stuurstand rijtuigen ook. Was dat op de open dag in Hengelo in 1999 ofzo ?

• Tha_LeX
Ik ben nu bezig met het omtoveren van de acela hpp in de hondekop :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nr14.com/ns1.JPG

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 12:42 schreef Tha_LeX het volgende:

(...)
Is dit jouw hondekop geworden? Ik denk dat ie dan nog iet helemaal af is....

• Tha_LeX
Op maandag 11 juni 2001 14:12 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Is dit jouw hondekop geworden? Ik denk dat ie dan nog iet helemaal af is....
Het wil ook nog niet helemaal lukken :(

Verwijderd

Hondekop!
=> die rijd al jaren niet meer in nederland.

2200

ff on topic....ligt misschien aan mij maar ik had meer verwacht, vind het er eerlijk gezegt niet uitzien....vind dat Mickeysoft beter zijn best had moeten doen.

Verwijderd

euh...misschien een stom vraagje, maar wat is de bedoeling vanhet spel? Moet je spoorwegen aanleggen of treinen besturen naar de goede plek?

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 15:29 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

Hondekop!
=> die rijd al jaren niet meer in nederland.
Jawel hoor, de 766 rijdt nog voor Stichting Mat'54 Hondekop-vier en verzorgt nog regelnmatig overbrengingsritten voor Plan U's naar Tilburg (ivm revisie). En in Verkeerspark Assen staat nog een tweetje.

• ravw
Op maandag 11 juni 2001 15:33 schreef Demolition-Man het volgende:
euh...misschien een stom vraagje, maar wat is de bedoeling vanhet spel? Moet je spoorwegen aanleggen of treinen besturen naar de goede plek?
Het is een sim ... :)
Dus het is de bedoeling dat je treinen gaat besturen :)
Je kan het gewoon vergelijken met Flightsim 2000 :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op maandag 11 juni 2001 15:33 schreef Demolition-Man het volgende:
Gewoon treintje reiden, klinkt dom, is leuk :)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 16:30 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Jawel hoor, de 766 rijdt nog voor Stichting Mat'54 Hondekop-vier en verzorgt nog regelnmatig overbrengingsritten voor Plan U's naar Tilburg (ivm revisie). En in Verkeerspark Assen staat nog een tweetje.
ow ok er zijn er dus nog 2 in nederland....d8 dat ze er niet meer waren (na horen zeggen dan)

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 16:37 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

ow ok er zijn er dus nog 2 in nederland....d8 dat ze er niet meer waren (na horen zeggen dan)
Misschien heeft het NSM (spoorwegmuseum) er ook nog 1tje, maar dat zou ik even moeten checken, ik vind het meer een speeltuin voor kinderen de laatste jaren...

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 12:42 schreef Tha_LeX het volgende:

[afbeelding]
ach ja, wat stelt het voor, bmp files die je een andere kleur geeft :?

het is beter als je dan ook echt een ns trein maakt

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 16:30 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Er staat er ook nog een op rangeerterrein Watergraafsmeer (tussen A'dam Muiderpoort en Diemen). Hoewel ik hem gister niet zag staan....misschien stond er een andere trein voor. :?

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 17:46 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Er staat er ook nog een op rangeerterrein Watergraafsmeer (tussen A'dam Muiderpoort en Diemen). Hoewel ik hem gister niet zag staan....misschien stond er een andere trein voor. :?
Weet je zeker dat dat een Hondekop (Mat 54) is? Die zijn al sinds '96 uit dienst, dus dan moet ie er al 5 jaar staan. Ik weet wel dat er een aantal Plan U staat, ook met een lage koppeling, die worden vaak verward.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:04 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat een Hondekop (Mat 54) is? Die zijn al sinds '96 uit dienst, dus dan moet ie er al 5 jaar staan. Ik weet wel dat er een aantal Plan U staat, ook met een lage koppeling, die worden vaak verward.
Ja, hij staat er al heel lang, eigenlijk zolang ik de rit Amsterdam CS-Weesp/Hilversum maak staat hij er al en dat is dus sinds oktober 1998. Maar de laatste keer heb ik hem dus niet gezien, maar dat kan omen omdat ie achter een andere trein stond.

Er stond daar trouwens ook een of andere ouwe diesel, die lijkt op de sprinter, maar dan met een dieselmotor.

• Speedy
Sprinters zijn ook diesels

Flickr | Lego collectie

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 19:23 schreef TAG_Speedy het volgende:
Diesels met een stroomafnemer... het zou wel hun klote rijgedrag verklaren. En diesels zijn al helemaal geen sprinters (behalve de Lint en Talent natuurlijk...)

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Op maandag 11 juni 2001 19:12 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Ja, hij staat er al heel lang, eigenlijk zolang ik de rit Amsterdam CS-Weesp/Hilversum maak staat hij er al en dat is dus sinds oktober 1998. Maar de laatste keer heb ik hem dus niet gezien, maar dat kan omen omdat ie achter een andere trein stond.
De wgm staat inderdaad wel altijd vol met allemaal afgedankte rotzooi, ik zal de volgende keer dat ik er langs kom eens goed kijken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Op maandag 11 juni 2001 10:12 schreef TAG_Speedy het volgende:
De 15e als het goed is

Stomme Xoom ..... :r
huh?? dan pas? * DJSmiley dacht dat ie allang uit was.. had m 5 juni al :)

btw: ding is wel allejezus lomp op je hd... is een 2-CD, en vraagt vrolijk 1.2Gb ofzo!
En spelen vanaf cd kent ie niet. (of ik heb niet goed gekeken :? )

• Tha_LeX
Op maandag 11 juni 2001 19:48 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

huh?? dan pas? * DJSmiley dacht dat ie allang uit was.. had m 5 juni al :)

btw: ding is wel allejezus lomp op je hd... is een 2-CD, en vraagt vrolijk 1.2Gb ofzo!
En spelen vanaf cd kent ie niet. (of ik heb niet goed gekeken :? )
Als je hem voledig instaleerd is hij 1,8 gig en dan heb je de cd niet meer nodig :)

• 456
  • Niet online

456

Op maandag 11 juni 2001 19:23 schreef TAG_Speedy het volgende:
Klopt, In engeland heten de Diesels sprinters (denkend aan transport tycoon bv).
Inderdaad. Ik werk oa. voor NS Int (autoslaap) en was derhalve op wgm hemelvaart donderdag. Er stonden toen meen 1x hondekop 2tje (inderdaad een mat54!). Deze is echter de dag erop naar Venlo vertrokken, en staat derhalve niet meer op wgm.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:41 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

De wgm staat inderdaad wel altijd vol met allemaal afgedankte rotzooi, ik zal de volgende keer dat ik er langs kom eens goed kijken.
Hij staat aardig vooraan, dus niet helemaal op het achterste spoor van de Watergraafsmeer, maar vrijwel op het eerste spoor. Kijk maar eens ja.

Trouwus ik vind dat op de Watergraafsmeer vaak vette treinen staan ipv afgedankte troep. Er staat altijd wel een ICE-3 tegenwoordig, vaak ook een of meerdere Thalys, Duitse EuroCity-wagons (soms ook Zwitserse) en een aantal nachttrein-wagons. En natuurlijk ook de gewone NS-treinen.

Sterker nog, toen de ICE-3 nog niet reed in Nederland heeft hij al een hele tijd in een 'hoekje' gestaan van de Watergraafsmeer. Vond ik wel vet, kon ik hem elke keer nog ff snel bewonderen als ik met de sneltrein langsreed.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 20:51 schreef 456 het volgende:

Inderdaad. Ik werk oa. voor NS Int (autoslaap) en was derhalve op wgm hemelvaart donderdag. Er stonden toen meen 1x hondekop 2tje (inderdaad een mat54!). Deze is echter de dag erop naar Venlo vertrokken, en staat derhalve niet meer op wgm.
Aha, dit haf ik nog niet gelezen, nou weet ik waar ie gebleven was.....waarom is ie eigenlijk naar Venlo vertrokken, die hondekop?

• Speedy
Op maandag 11 juni 2001 19:39 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Diesels met een stroomafnemer... het zou wel hun klote rijgedrag verklaren. En diesels zijn al helemaal geen sprinters (behalve de Lint en Talent natuurlijk...)
OMG, had ff de verkeerde trein voor mijn neus, excuus

Flickr | Lego collectie

• 456
  • Niet online

456

Op maandag 11 juni 2001 20:54 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Aha, dit haf ik nog niet gelezen, nou weet ik waar ie gebleven was.....waarom is ie eigenlijk naar Venlo vertrokken, die hondekop?
Omdat het eigendom is van een of andere museum, en ze hem nu gaan opslaan in een loods aldaar.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 11:09 schreef Neobazz het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoeveel deze add-ons gaan kosten in de winkel of worden ze gratis te downloaden op het internet aangeboden als extra service van Microsoft?
Ligt er net aan... Ik denk dat de meeste add-ons gratis zijn (en niet van Microsoft afkomstig).

Verwijderd

de graphics lijken een beetje op die van Midtown Madness... of ligt het aan mij?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 23:01 schreef Terr het volgende:
de graphics lijken een beetje op die van Midtown Madness... of ligt het aan mij?
Gek he?? Als ze allebei van M$ zijn! :)

Verwijderd

ff een vraagje hoor..
dit lijkt me wel een kewle game..
maar ik zit een beetje krap bij kas...
moet me studie zelf betalen namenlijk..
weet iemand waar ik em kan downen..
post ff een URL please..
ben niet zo goed met FTP weet je...

Verwijderd

FOEI!!

Warez requests zijn niet toegestaan op GoT!! Ik zou die post maar ff removen voordat je een waarschuwing krijgt van een modje! :)

Letterlijk uit de FAQ!

Neen. Warez en cracks worden geweerd omdat we geen gezeik willen met een of andere Harrie (bij deze excuses aan iedereen die Harrie heet) van de BSA/BUMA/whatever die het nodig vindt om ons een boete of iets dergelijks te geven omdat wij links hebben staan naar illegale shit.
Daar zijn wij net zo blij mee als de meeste automobilisten met flitspalen.
Laat dat dus!!!
Er zijn zat sites op het Internet (er zijn naar schatting 2 miljard websites, lijkt me sterk dat je tussen die overige 1.999.999.999 sites niks van je gading vindt) waar je naar hartelust de meest illegale shit kunt halen die er te krijgen is.

Verwijderd

Zeg, gaaf game, dat wel... Maar waarom neemt M$ niet de rotmoeite er even een handleiding bij te drukken? Alleen een reference card en quickstart-guide, de rest mag je elektronisch lezen na installatie. Waarom geen FS2000-achtig boekwerk erbij?

• Speedy
Zit er voor 150 piek geen boek bij???! Lekker is dat weer zeg :r

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 08:57 schreef TAG_Speedy het volgende:
Zit er voor 150 piek geen boek bij???! Lekker is dat weer zeg :r
Dan kan je waarschijnlijk wel los kopen voor f100,- :)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 01:29 schreef ApollyS het volgende:
ff een vraagje hoor..
dit lijkt me wel een kewle game..
maar ik zit een beetje krap bij kas...
moet me studie zelf betalen namenlijk..
weet iemand waar ik em kan downen..
post ff een URL please..
ben niet zo goed met FTP weet je...
Ik heb nog wel 2 cd's iggen met MSTS erop.....voor een leuk prijsje mag je ze van me overnemen.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 23:16 schreef eXistence het volgende:

[..]

Gek he?? Als ze allebei van M$ zijn! :)
Daar zit wat in :)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 10:58 schreef Terr het volgende:

[..]

Daar zit wat in :)
Daar zit helemaal niks in (vooral geen handleiding... grapje.). MS distribueert/verkoopt die spelen alleen maar: andere bedrijfjes maken ze voor ze: MS vignet erop en klaar is kees. Je dacht toch niet dat MS FS and MS TS, Midtown Madness, Links LS enz. enz. door dezelfde mensen gemaakt zijn...?

• 456
  • Niet online

456

Op donderdag 14 juni 2001 12:18 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Daar zit helemaal niks in (vooral geen handleiding... grapje.). MS distribueert/verkoopt die spelen alleen maar: andere bedrijfjes maken ze voor ze: MS vignet erop en klaar is kees. Je dacht toch niet dat MS FS and MS TS, Midtown Madness, Links LS enz. enz. door dezelfde mensen gemaakt zijn...?
Dan ben ik benieuwd welk bedrijf windows 95 ooit heeft bedacht ;)

Verwijderd

Op Thursday 14 June 2001 13:18 schreef 456 het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd welk bedrijf windows 95 ooit heeft bedacht ;)
Als we kijken naar de stabiliteit van Windows 95 etc. dan zal dat wel een bedrijf zijn geweest uit een Derde Wereld land met een Derde Wereld bedrijfsvoering :D

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als we nou ff allemaal kappen met dat zielige geflame tegen Microsoft, en gewoon weer ontopic gaan?

Verwijderd

Hoe zit het nou met die handleiding? In een review las ik dit:

'If all that sounds a bit daunting, an extensive manual with illustrations and definitions clarifies things"

Zit er in de nederlandse versie echt alleen maar een quick key kaart of zo?

• Tha_LeX
MSTS is uit in nederland, nu nog hopen dat de NS add-ons snel komen >:)

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 14:10 schreef Tha_LeX het volgende:
MSTS is uit in nederland, nu nog hopen dat de NS add-ons snel komen >:)
yes sir! Ik hem hem gekocht :) bevalt me goed alleen die editor tools zijn wel een beetje moeilijk ;(

• ravw
Op vrijdag 15 juni 2001 19:48 schreef xmvl33 het volgende:

[..]

yes sir! Ik hem hem gekocht :) bevalt me goed alleen die editor tools zijn wel een beetje moeilijk ;(
Moeilijk .. moet je ff kijken . wat ik gevonden heb op een andere site ...

CREATING A NEW LOCOMOTIVE

Creating a new locomotive is a little more work. Here are the steps:

1) Create a new folder under
\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\TRAINSET
with whatever name you want.

2) Copy all the files from another folder of a similar type of locomotive
into your new folder.

3) In your new folder rename the files that end with .eng, .s and .sd to
a new name, otherwise Train Simulator doesn't recognize it as a new
locomotive. Make all the prefix parts of the name the same, i.e.:

myloco.eng
myloco.s
myloco.sd

4) Load the .eng file into WordPad.
a) Look for the line that starts with "Name" and give your locomotive
a unique name; this is the name that will show up in the list of
available locomotives
b) Look for the line that starts with "WagonShape" and change the file name
here to the name of your .s file, as you named it in step 3)
c) Look for the line that starts with "Engine" and change where it says
"GP38" to the name you used for your .s and .sd files
d) Look for the line that starts with "Wagon" and change where it says
e) Save the file.

5) Load the .sd file into WordPad.
a) Look for the line that starts with "shape" and change the file name
here to match the name of your .s file, as you named it in step 3)
b) Save the file.

6) Edit the .tga and .bmp files as desired to create your new locomotive
image.

7) Convert the image files to .ace files. You should use the original names of
the .ace files that you copied from the other folder. To convert, use the
"makeace.exe" program that is in the
Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\UTILS
directory as follows:

makeace myloco.bmp us2gp38col1.ace
makeace myloco.tga us2gp38col2.ace

Note: These are just examples, use the correct names for your .tga, .bmp
and .ace files.

Your new locomotive is now ready to use. Use the consist editor
portion of the activity editor to include it in a consist and start
running.

Dus zo moeilijk is het niet om ff een trein te maken :)

Ik ga het vandeweek ook ff proberen of het lukt ..

• 456
  • Niet online

456

Op zaterdag 16 juni 2001 02:20 schreef Blackhole het volgende:

[..]

Moeilijk .. moet je ff kijken . wat ik gevonden heb op een andere site ...

CREATING A NEW LOCOMOTIVE

Creating a new locomotive is a little more work. Here are the steps:

1) Create a new folder under
\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\TRAINSET
with whatever name you want.

2) Copy all the files from another folder of a similar type of locomotive
into your new folder.

3) In your new folder rename the files that end with .eng, .s and .sd to
a new name, otherwise Train Simulator doesn't recognize it as a new
locomotive. Make all the prefix parts of the name the same, i.e.:

myloco.eng
myloco.s
myloco.sd

4) Load the .eng file into WordPad.
a) Look for the line that starts with "Name" and give your locomotive
a unique name; this is the name that will show up in the list of
available locomotives
b) Look for the line that starts with "WagonShape" and change the file name
here to the name of your .s file, as you named it in step 3)
c) Look for the line that starts with "Engine" and change where it says
d) Look for the line that starts with "Wagon" and change where it says
e) Save the file.

5) Load the .sd file into WordPad.
a) Look for the line that starts with "shape" and change the file name
here to match the name of your .s file, as you named it in step 3)
b) Save the file.

6) Edit the .tga and .bmp files as desired to create your new locomotive
image.

7) Convert the image files to .ace files. You should use the original names of
the .ace files that you copied from the other folder. To convert, use the
"makeace.exe" program that is in the
Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\UTILS
directory as follows:

makeace myloco.bmp us2gp38col1.ace
makeace myloco.tga us2gp38col2.ace

Note: These are just examples, use the correct names for your .tga, .bmp
and .ace files.

Your new locomotive is now ready to use. Use the consist editor
portion of the activity editor to include it in a consist and start
running.

Dus zo moeilijk is het niet om ff een trein te maken :)

Ik ga het vandeweek ook ff proberen of het lukt ..
Laat het ons weten, schreeuw het van de daken, screenshot ons dood met je ontwikkelingstraject ;)

• Tha_LeX
De ice is uit !!!!!!!!
je kan hem downen op :
http://www.3dtrains.com/

:)

• ravw
Op zaterdag 16 juni 2001 11:19 schreef 456 het volgende:

[..]

Laat het ons weten, schreeuw het van de daken, screenshot ons dood met je ontwikkelingstraject ;)
Ik zal ens ff kijken.wat ik kan doen voor jullie ..

Ik zelf heb wel al de DASH9CSX Rijden.
(heb ik van het net afgeplukt)
Dat is de DASH9 maar dan in het blauw :)
ziet er welgoed uit hoor.
Als je meer wil weten kijk dan ff op .

http://www.microsoftsoftware.nl/trainsimulator/
en ga naar links toe daar staan er wel een paar tussen.

Ik hoop dat jullie nu ook aan de gang kunnen.

PS voor de mensen die wat fotos willen kijken van treinen .. (realfoto's)

Hier is de Amtrak
http://lib2.clark.cc.oh.us/amtrak/

Voor de mensen die de ICE willen hebben als trein . zie ander forum hij is gold
http://www.3dtrains.com moet je gewoon op het plaatje drukken en hij is ongeveer 1.5 MB groot

• Speedy
Op zaterdag 16 juni 2001 11:46 schreef Blackhole het volgende:
Ik zelf heb wel al de DASH9CSX Rijden.
(heb ik van het net afgeplukt)
Dat is de DASH9 maar dan in het blauw :)
ziet er welgoed uit hoor.
Blijft de orginele Dash9 nog in het spel of overscrhijft zo'n customskin de oranje, heb een mooie rooie gevonden, maar wil ook graag de orginele houden.

Flickr | Lego collectie

• Xtuv
ik ga die ICE maar eens downloaden, die gaat wel hard volgens mij :)

• ravw
Op zaterdag 16 juni 2001 19:47 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Blijft de orginele Dash9 nog in het spel of overscrhijft zo'n customskin de oranje, heb een mooie rooie gevonden, maar wil ook graag de orginele houden.
Als je die dir een andere naar geeft dan blijf je die oude houden hoor noem hem dan gewooon DASH9CSX.
Maar lees gewoon ff heel goed wat je moet doen in die readme file die er bij zit

• Speedy
Ja gedaan, heb een directory aangemaakt met DASH9-Red (tis een rooie lok) maar ik kan em niet in het menu weer vinden, wel de oude DASH9 en de custom ICE (vet model, jammer van de vervangede textures na een wagon of 5)

:?

Flickr | Lego collectie

• ravw
Op zondag 17 juni 2001 10:44 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ja gedaan, heb een directory aangemaakt met DASH9-Red (tis een rooie lok) maar ik kan em niet in het menu weer vinden, wel de oude DASH9 en de custom ICE (vet model, jammer van de vervangede textures na een wagon of 5)

:?
De DASH9CSX is geen rode loc hoor maar een blauwe loc.

Dus je moet ff verder kijken er staat ook nog ergens een blauwe loc

PS dit is die link die je moet hebben voor DASH9CSX (het is die blauwe loc die er op staat ..)
http://www.3dtrainstuff.com/

IK heb gelijk ook een vraagje als e mensen zijn die Route s vinden om te DL .. wil ik het graag weten .
En als er mensen zijn die bezig zijn om er zelf een temaken.

Ik zou graag de route willen zien,
1 Rotterdam @ Denhaag
2 Rotterdam @ Utrecht
3 Utrecht @ Groningen
4 Hoek van holland @ Rotterdam :)
(vooral die laatste :)

Verwijderd

Ik heb die editors eens bekeken, maar ik wacht denk ik wel gewoon ff op de downloads die er zullen komen 8-)

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:50

Copyman

Dode muis

Wij willen Nederlandse banen en treinen!! :o

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• 456
  • Niet online

456

Het begint allemaal wat losser te komen. Enigszins de eerste nederlandse trein:

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s990868/thalys.jpg

Kijk voor het downloaden (freeware uiteraard) op www.trainsim.com

• Entity
  • Laatst online: 15:07

Entity

9000rpm

Cool, die ga ik gelijk uitproberen, als het spel tenminste wil meewerken...

• ravw
Op dinsdag 26 juni 2001 19:19 schreef 456 het volgende:

[afbeelding]

Kan iemand ffeen directe link geven naar deze trein want ik kan hem niet tepakken krijgen op deze site

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 19:19 schreef 456 het volgende:

[afbeelding]

kijk es naar t serie nr. |:(

• 456
  • Niet online

456

Op dinsdag 26 juni 2001 20:28 schreef diavolo het volgende:

[..]

kijk es naar t serie nr. |:(
Valt me bij meer treinen op: De ene kant is gewoon een spiegel tov de andere kant ;)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 20:04 schreef Blackhole het volgende:

[..]

Kan iemand ffeen directe link geven naar deze trein want ik kan hem niet tepakken krijgen op deze site
kijk even hier www.microsoftsoftware.nl/trainsimulator/ :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 20:04 schreef Blackhole het volgende:

[..]

Op zich niet zo raar als het niet www.trainsim.com is, maar www.trainsimu.com/ ;)

De directe link: http://www.trainsimu.com/home/download.php?op=mydown&did=406

En screenhots:
1
2
3
4

Verwijderd

Weet iemand misschien waar ik em kan downloaden?? Zou erg mooi zijn!!!!!!! Thnx.
dracer79@hotmail.com als je daar dan ff heen kunt mailen.

Verwijderd

wie kan dit oplossen??
als ik m opstart krijg n zwart beeld te zien en m'n pc hangt dan gelijk
bedankt

• 456
  • Niet online

456

Op woensdag 27 juni 2001 18:52 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Op zich niet zo raar als het niet www.trainsim.com is, maar www.trainsimu.com/ ;)

De directe link: http://www.trainsimu.com/home/download.php?op=mydown&did=406

En screenhots:
1
2
3
4
Klopt.
Het is:
http://www.train-sim.com/

Excuus!
;)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 21:42 schreef Shibby het volgende:
Weet iemand misschien waar ik em kan downloaden?? Zou erg mooi zijn!!!!!!! Thnx.
dracer79@hotmail.com als je daar dan ff heen kunt mailen.
Is dit een warez-request, of kun je niet lezen? :?

Verwijderd

Kan iemand naar mij die editorsoftware(niet de de simulator hoor, die koop ik natuurlijk!)
sturen kan ik ook lekker treintjes maken.
Superflappie@hotmail.com

• ravw
Op zaterdag 11 augustus 2001 11:20 schreef Superflappie het volgende:
Kan iemand naar mij die editorsoftware(niet de de simulator hoor, die koop ik natuurlijk!)
sturen kan ik ook lekker treintjes maken.
Superflappie@hotmail.com
??? ik vraag me af hoe je dat wil doen want allees zit in MSTS hoor .

Dus als je hem koopt dan heb je alles in 1 ..
Dus ren naar de winkel en koop het spel .. :)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag

Van welke sites downloaden jullie allemaal je treinen
Pagina: 1