Marantz SR5200 rechter kanaal werkt nauwelijks.....?

Pagina: 1
Acties:

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:36
Na lange tijd op google hebben gezocht en veel audio winkels hebben bezocht, mijn vraag toch maar eens op tweakers zetten.

Ik heb een Marantz SR5200 Surround Receiver, tijdje geleden op marktplaats gekocht, Ik was met surround battlefield aan het spelen totdat het geluid van de twee front speakers wegviel.

Ze kraakten nog wat maar geven geen echt geluid meer weer, na een lange tijd de versterker niet meer gebruikt te hebben deden bijde kanalen het weer, waarbij alleen het rechterkanaal ernstig stoorde en kraakte na wat prutsen deed het rechterkanaal helemaal niks meer.

Als ik mijn speakers B&W v202 / v201 op links en rechts achter aansluit en de receiver op 6 channel stereo zet is er niks aan de hand, de sub gaat daarbij ook aan.

Kan ik hieruit concluderen dat het rechterkanaal gewoon stuk is en de versterker vervangen moet worden of is hier nog iets aan te doen? 8)7

Ik kom er niet meer uit en hoop dat er misschien iemand op tweakers meer ervaring heeft met dit soort problemen.... :(

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij zulke klachten zijn meestal de potmeters, schakelaars of connectors niet meer lekker. Voor de potmeters helpt het tijdelijk om ze in te spuiten met contactspray, maar na een tijdje zijn ze dan helemaal kapot.

Ik zou de versterker naar een bevriende techneut brengen. Het valt namelijk nog prima te repareren.

[ Voor 66% gewijzigd door TBTL op 30-03-2014 15:47 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50
Zonder glazen bol blijft het gissen natuurlijk, wat TBTl zegt klopt wel alleen dit gaat om een surround versterker. Door de vele elektronica en digitale nabewerking die erin zit kan het heel goed in een IC/chip liggen die waarschijnlijk niet meer te krijgen is. (gaat heel snel met die dingen)

Werkt het kanaal wel als je hem analoog aansluit en '' analoog direct'' inschakelt. Je kan daarnaast ook nog de 7 Chanel input proberen. Als dat wel werkt zijn de eindtrappen nog goed en licht het probleem ervoor.

Ben zelf erg voor reparatie alleen aan zo'n versterker zou ik beslist niet meer uitgeven dan 50 euro. De waarde van deze versterker ligt namelijk tussen de 50 en 100 euro. (ligt dus ook waarvoor je hem gekocht hebt)

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:36
Ik heb hem inderdaad voor 100 euro gekocht als ik nog voor 100 euro aan reparaties kwijt ben kan ik bijna een nieuwe versterker gaan kopen, het kanaal werkt op geen enkele manier meer dus niet analoog en ook niet digitaal...

• EddyDiks
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-05-2024
Er zit een IC in CS4391 (smd) welke vervangen dient te worden. Is geen dure reparatie maar je moet wel enige ervaring hebben met het solderen van zo'n IC.
Vervangen door een verbeterde versie CS4392 (4392KEP Utsource.net).