Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karimpie99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 19:46
Hallo,

Ik heb vrijdag mijn pc in elkaar gezet. Alles ging goed tot gistermiddag. Het probleem; Als het helemaal stil is in mijn kamer hoor ik zeg maar het geluid al heb je een kabeltje voor een fan, die dan soms ergens tegenaan tikt uit de voeding komen. Het is niet super storend maar wel irritant. Al zet ik m'n pc uit dan stopt het geluid pas als de fan van de voeding stil staat.

Dit had ik vrijdag niet, is dit normaal of is de voeding gewoon stuk? De voeding is een XFX pro 550w.

Ik heb op internet gezocht maar ik kon er niet veel over vinden. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dat heb ik ook gehad, met precies dezelfde voeding. Ik vond het maar vervelend dus heb hem omgeruild voor een seasonic. Bij mij lag het dus echt aan de voeding en begon het na een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:45
XFX voedingen hebben inderdaad vaker last van fan problemen, als je zeker weet dat het de voeding is gewoon RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Het is het plastic laagje op de voeding. Er zit een punt tegen de voeding aan. Dit kan je ook zelf oplossen door de fangrill (dus niet de voeding anders is het bye bye garantie) open te schroeven en met een schroevendraaier tegen het plastic duwen zodat hij iets omlaag gaat.

Maar het kan zijn dat XFX moeilijk gaat doen ook al zit er geen garantie stikker op. XFX is niet zo heel makkelijk qua RMA, dus je moet zorgen dat de schroeven van de fangrll niet beschadigen.

Het beste is gewoon RMA of inruilen tegen een Seasonic.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karimpie99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 19:46
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het volgende gedaan. Ik heb ook Youtube een tip gekregen om met een plastic iets door het grill heen de fan iets naar beneden te duwen. Dit heb ik gedaan en het geluid is nu weg. Als het geluid terugkomt zal ik inderdaad een Seasonic kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet waarom iedereen over Seasonic loopt te schreeuwen. Jullie weten dat deze XFX voedingen door Seasonic worden geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Klopt, het is ook een prima voeding, alleen de gebruikte fan is iets minder stil en relatief vaak met bijgeluiden (ik had het ook met een 650W XXX versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
XFX gebruikt toch vaak dezelfde fans als Seasonic doet, sowieso in de lager geklasseerde modellen, waar je bij beide meestal ADDA 2BB fans vindt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
En toch zijn er verschillen waar te nemen.
Ander fanprofiel of minder goede airflow?
Verpakking die niet robuust genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Mijn vriendin had hetzelfde probleem.
Ze had de XFX 550W voeding onder garantie vervangen maar op den duur begon die ook weer te tikken.
Toen een Seasonic M12II-520 gekocht en nu na ruim een jaar WEER hetzelfde probleem.
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:37:
Weet niet waarom iedereen over Seasonic loopt te schreeuwen. Jullie weten dat deze XFX voedingen door Seasonic worden geproduceerd?
idd ;)

Ik heb de voeding omgedraaid met de fan naar boven en nu ik dit tiep begint het getik weer :(
Als ik de fan stil zet door er iets tegenaan te duwen, dan gaat het getik gewoon door :?
Het komt toch echt uit de voeding, het zijn niet de andere fans.

Edit: Hier een ander topic bij HWI over het probleem. Komt neer op weer een RMA geval, voeding gaat morgen terug.

Ik vermoed dat het een airflow probleem is. De voeding zit helemaal op de bodem van de kast met de fan naar beneden. De kast heeft een stof filter aan de onderkant, direct tegen de voeding, dat dicht zat met stof en dan kan de fan nauwelijks meer lucht aanzuigen. Ik denk dat een verhoogde temperatuur de voeding snel heeft verouderd.

[ Voor 39% gewijzigd door Ploink op 07-01-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat lijkt mij niet, het gebeurt gewoon vaker bij dit type fan en deze voedingen. Jouw vriendin heeft alleen de pech dat ze het nu al een paar keer heeft gehad.

Als je een stille voeding wil, moet je eigenlijk sowieso niet bij Seasonic zijn of XFX, dan kun je beter naar andere fabrikanten kijken, zoals be quiet!.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:30:
Dat lijkt mij niet, het gebeurt gewoon vaker bij dit type fan en deze voedingen.
Het probleem heeft niets met de fan te maken. Het tikken heeft een elektronische oorzaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Ploink op 08-01-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
SeaSonic M12II (S12II) 520 Bronze Clicking Noise + Solution :)

Ik heb 'm net open geschroefd, kijken of ik die weerstanden kan vinden...

/Edit:
Betreffende voeding is ingeruild voor een coolermaster G450M

Van een oudere XFX voeding met dit probleem heb ik de weerstanden opgezocht, een aantal los gesoldeerd en de meesten doorgemeten. Ik heb geen afwijking gevonden. De weerstanden zitten deels op de kleine PCB die in de grote PCB zit gesoldeerd. Dit kleine printje had een beetje witte aanslag, dus toen heb ik deze en de grote print rond de weerstanden schoongemaakt met IPA (Isopropyl alcohol).

Na assemblage heeft het systeem een week gedraaid zonder verdachte geluiden tot de nieuwe voeding arriveerde. Het kan natuurlijk toeval zijn omdat betreffende voeding een jaar of twee op de plank had gelegen, maar misschien heeft het toch geholpen :)

[ Voor 64% gewijzigd door Ploink op 28-01-2016 09:23 ]

Pagina: 1