OpenSuse 12.3 Netwerk maximaal 10MB/s na update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb deze week alle updates geïnstalleerd op mijn OpenSuse 12.3 server. Na deze update moest ik mijn server een herstart geven sindsdien is mijn maximum snelheid zowel naar als vanaf de server 10MB/s, terwijl ik voor de update en reboot makkelijk 90MB/s haalde.

Dit geld voor zowel datatransfer via Samba als FTP.

En de onderstaande settings in de config file /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 verhielp het probleem niet.
ETHTOOL_OPTS="speed 1000 duplex full autoneg off"
ETHTOOL_OPTS="speed 1000 duplex full autoneg on"

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is alles wel met 1 GB verbonden? Dus je computer ziet ook de NIC als 1 GB, die draait ook als 1 GB en de kabel kan het ook aan, evenals de switches/routers waar het langs gaat? Hoe zeker ben je dat het aan je server ligt, en niet je client die is verandert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:12:
Is alles wel met 1 GB verbonden? Dus je computer ziet ook de NIC als 1 GB, die draait ook als 1 GB en de kabel kan het ook aan, evenals de switches/routers waar het langs gaat? Hoe zeker ben je dat het aan je server ligt, en niet je client die is verandert?
Ja de NIC is 1GB, en de kabels/switches/router en de client kunnen allemaal 1GB aan als verbinding.

Maar zo te zien heb ik het al gevonden, één UTP kabel was iets mee ik zag op de switch een oranje (100mbit) lampje knipperen ipv groen (gbit). Deze even vervangen en het is opgelost, het is soms zo simpel dat je er overheen kijkt :p