Snel geheugen voor APU A6-3410MX (Radeon HD 6520G)

Pagina: 1
Acties:

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:13
Ik wil graag een HP Pavilion dv6 met A6-3410MX APU van een familielid van een sneller geheugen voorzien om iets betere game-prestaties te kunnen krijgen. Allereerst, heeft dat zin? Het systeem hoeft geen BF4 te kunnen draaien, maar een betere prestatie van bijvoorbeeld GTA IV is wel prettig. Framerate van GTA IV op low ongeveer 25, BF3 op low 18 (practisch een diashow). Het zou prettig zijn om BF3 op 25-30FPS te kunnen krijgen. Is dat haalbaar?

Ik heb inmiddels CPU-Z gedraaid om te meten welk geheugen er nu in zit. Dit lijkt een 4GB geheugen van 1333MHz (2x670MHz?) te zijn. De resultaten kun je in het onderstaande plaatje vinden.

Budget is ongeveer is ongeveer €80, minder is beter als het kan, maar meer is okay als het moet. Ik zat zelf naar minimaal 8GB (2x 4GB) om eventueel naar een toekomstige laptop door te verhuizen.

Ik zat zelf naar deze te kijken:

Crucial Ballistix Sport 2x4GB met 1866MHz. 1866MHz lijkt me sowieso een no-brainer.

Dus, wat is verstandig?

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/sbhpiv.jpg

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft 99% zeker geen zin, een OEM (HP) moederbord gaat geen ondersteuning hebben voor hogere geheugen snelheden.

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 30-03-2014 13:45 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is ook een heel zwakke cpu met zwakke igp.
Dit is geen game computer maar een office/internet computer. Ook al zou sneller geheugen wat uitmaken, spelen die je noemt blijven onspeelbaar.

• Bark_At_The_Cat
wagenveld schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:44:
Heeft 99% zeker geen zin, een OEM (HP) moederbord gaat geen ondersteuning hebben voor hogere geheugen snelheden.
Dus welke geheugenupgrade dan ook die niet precies 1333 is gaat niet werken? Valt er dan niet een custom bios te flashen?
Reepje schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:56:
Het is ook een heel zwakke cpu met zwakke igp.
Dit is geen game computer maar een office/internet computer. Ook al zou sneller geheugen wat uitmaken, spelen die je noemt blijven onspeelbaar.
Soms moet je werken met wat je hebt hè.

GTA IV lijkt trouwens nog wel aardig speelbaar.

-------------------
Tja als het niet werkt dan werkt het niet. Dan moeten we kijken of we niet het gehele systeem moeten upgraden op termijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 30-03-2014 14:02 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02 13:04

two

Dat lijkt jou zo ja, maar als jij GTA IV wilt spelen met deze PC, lijkt het eerder op een stopmotion video.

GTA IV is ontiegelijk slecht geoptimaliseerd voor de PC, dit gaat gewoon niet lopen.

Signature

• Bark_At_The_Cat
mimang schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:00:
Dat lijkt jou zo ja, maar als jij GTA IV wilt spelen met deze PC, lijkt het eerder op een stopmotion video.

GTA IV is ontiegelijk slecht geoptimaliseerd voor de PC, dit gaat gewoon niet lopen.
Wat een reactie 8)7

Ik zit letterlijk naast hem en hij is momenteel GTA IV aan het doen. Roep maar wat je wil.

• Reepje
  • Niet online
Je hoeft niet kwaad te worden.
Als jij graag 80 euro voor snel geheugen wil uitgeven moet je dat gewoon doen.

Kijk eens in het boekje van de computer of er sneller geheugen wordt ondersteund.

Als je dan toch bezig bent, kijk of er een betere processor in kan. Daar schiet je namelijk wel wat mee op. Het is alleen onwaarschijnlijk dat dit kan.

• Bark_At_The_Cat
Reepje schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:06:
Je hoeft niet kwaad te worden.
Als jij graag 80 euro voor snel geheugen wil uitgeven moet je dat gewoon doen.

Kijk eens in het boekje van de computer of er sneller geheugen wordt ondersteund.

Als je dan toch bezig bent, kijk of er een betere processor in kan. Daar schiet je namelijk wel wat mee op. Het is alleen onwaarschijnlijk dat dit kan.
Ho ho, ik werd niet kwaad. ;) Ik moest er wel om lachen. Dikgedrukt jou, alsof ik iets verkeerds deed door te zeggen dat GTA IV wel speelbaar was op het huidige systeem. Dat wás al door mij vastgesteld, de vraag was of snel geheugen zou helpen nóg betere prestaties te krijgen. Het antwoord was: nee.

Ik denk dat ik al overtuigd was dat het niet een goed plan was hoor. ;) Getuigt ook:
Bark_At_The_Cat schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:58:
-------------------
Tja als het niet werkt dan werkt het niet. Dan moeten we kijken of we niet het gehele systeem moeten upgraden op termijn.
Dat terzijde, ik denk dat een nieuwe APU wel iets teveel van het goede is. Zo heel veel is deze PC momenteel niet meer waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 30-03-2014 14:18 ]

• Reepje
  • Niet online
Je moet maar zo denken, zelden is een laptop geschikt voor games, zelfs de zogenaamde game laptops stellen niet veel voor (vind ik dan, ik dek me maar alvast in).
Als je dan met een dergelijk simpel ding verwacht er wel op te kunnen gamen door er iets sneller geheugen in te doen...het zou mooi zijn, maar helaas.

Daarnaast moet je bedenken, als het allemaal al sneller zou gaan, heeft het ook meer stroom nodig: dat kan de voeding in problemen kan brengen. En de boel wordt warmer, wat de algehele koeling niet aankan.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02 13:04

two

Bark_At_The_Cat schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:12:
[...]

Ho ho, ik werd niet kwaad. ;) Ik moest er wel om lachen. Dikgedrukt jou, alsof ik iets verkeerds deed door te zeggen dat GTA IV wel speelbaar was op het huidige systeem. Dat wás al door mij vastgesteld, de vraag was of snel geheugen zou helpen nóg betere prestaties te krijgen. Het antwoord was: nee.

Ik denk dat ik al overtuigd was dat het niet een goed plan was hoor. ;) Getuigt ook:
[...]

Dat terzijde, ik denk dat een nieuwe APU wel iets teveel van het goede is. Zo heel veel is deze PC momenteel niet meer waard.
Je gaat BF3 niet met 30 FPS redden, je verwacht een stijging van 50% door alleen het geheugen te vervangen. Deze laptop is prima voor internet, maar niet voor een game die veel vraagt als BF3.

Signature

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:12

auto660

1991 240 GL Brick

Met het volgende heb ik zo'n beetje 80% meer performance uit mijn a6-3400m kunnen krijgen wat resulteerde in veel vloeiendere games. Deze cpu serie heeft namelijk een unlocked multiplier en zijn veel te laag geclocked. Standaard draait die van mij op 1.4Ghz maar 2.8Ghz gaat zonder enige moeite, zie hiervoor mijn blogpost die ik hier speciaal voor heb geschreven:
auto660's eigen tweakblog!: AMD's cadeautje

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• rickboy333
  • Laatst online: 14-01 23:04
Klopt als je hem klokt naar 2.8 GHz heb je al een veel vloerende game. Dan kan je BF3 gewoon normaal afspelen op low of misschien mid. Updaten heeft weinig zit als je nog 32 Bit OS gebruikt. 32 bit ondersteund maar max 4 GB. De beste update lijkt me een SSD als je die nog niet hebt.

Met een ''overklok'' en een SSD kan jouw PC weer wat games aan. Ram upgraden naar 6 of 8 GB kan je doen als ik jou was zou ik er 6 GB inzetten als dat veel scheelt en als het kan veel laptops hebben 3x geheugensloten dus 3x2 hoef je maar een ram bankje te kopen check dit wel even. Als je er maar 2 hebt ik vervangen voor 8gb wel te doen. Als je over de 4gb gaat moet je wel zeker weten dat je geen 32 bit OS hebt maar 64 Bit. Anders heb je er letterlijk 0 aan.

TIME TO UPGRADE !!!

• Bark_At_The_Cat
Dank allen. Ik heb zoeven gekeken, en de opties die gesuggereerd werden leken mij té veel investering in deze laptop. Bovendien, overklokken ga ik niet aan beginnen gezien het niet mijn eigen laptop is. Dan heb ik er zelf geen controle over, en ik ben bang dat de laptop dan enorme warmteproblemen krijgt. Hij is nu al niet de koelste. Maar ik zal het 'm iig voorleggen.

Conclusie, voor meer performance is een nieuwe laptop met nieuwe dedicated kaart/game-pctje gewoon de beste optie.

Thanks y'all.

[ Voor 19% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 30-03-2014 15:33 ]

Pagina: 1