Ik wil graag een HP Pavilion dv6 met A6-3410MX APU van een familielid van een sneller geheugen voorzien om iets betere game-prestaties te kunnen krijgen. Allereerst, heeft dat zin? Het systeem hoeft geen BF4 te kunnen draaien, maar een betere prestatie van bijvoorbeeld GTA IV is wel prettig. Framerate van GTA IV op low ongeveer 25, BF3 op low 18 (practisch een diashow). Het zou prettig zijn om BF3 op 25-30FPS te kunnen krijgen. Is dat haalbaar?
Ik heb inmiddels CPU-Z gedraaid om te meten welk geheugen er nu in zit. Dit lijkt een 4GB geheugen van 1333MHz (2x670MHz?) te zijn. De resultaten kun je in het onderstaande plaatje vinden.
Budget is ongeveer is ongeveer €80, minder is beter als het kan, maar meer is okay als het moet. Ik zat zelf naar minimaal 8GB (2x 4GB) om eventueel naar een toekomstige laptop door te verhuizen.
Ik zat zelf naar deze te kijken:
Crucial Ballistix Sport 2x4GB met 1866MHz. 1866MHz lijkt me sowieso een no-brainer.
Dus, wat is verstandig?
Ik heb inmiddels CPU-Z gedraaid om te meten welk geheugen er nu in zit. Dit lijkt een 4GB geheugen van 1333MHz (2x670MHz?) te zijn. De resultaten kun je in het onderstaande plaatje vinden.
Budget is ongeveer is ongeveer €80, minder is beter als het kan, maar meer is okay als het moet. Ik zat zelf naar minimaal 8GB (2x 4GB) om eventueel naar een toekomstige laptop door te verhuizen.
Ik zat zelf naar deze te kijken:
Crucial Ballistix Sport 2x4GB met 1866MHz. 1866MHz lijkt me sowieso een no-brainer.
Dus, wat is verstandig?