Met Wifi repeater op hotspot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
Als ik naar een hotel, vakantiepark, camping etc. ga kun je daar betaald internet krijgen via een WiFi hostpot.De kosten zijn meestal fors en ik wil het liefste met een tablet, mijn telefoon en die van mijn vrouw gebruik maken van het internet. Dan zou ik dus 3X moeten betalen.

Is het mogelijk om met een WiFi repeater van rond de 20/30 euro dit netwerk op te pakken en dan door te sturen naar een ander SSID waar mijn eigen apparaten dan gebruik van kunnen maken. Dat scheelt mij aardig in de kosten en zoveel data ga ik echt niet gebruiken met mijn telefoon (wat mail, telegram, browsen etc.).

Indien het kan, kan dit dan met elke WiFi repeater of heb je er een speciale voor nodig? Je moet natuurlijk door het inlogscherm heen van die hotspot en het signaal kunnen doorsturen naar een eigen SSID en niet zoals met een standaard repeater dat je je eigen signaal doorstuurt op eigen SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik weet in ieder geval dat de pricewatch: Asus WL-330N3G en de pricewatch: Asus WL-330N het kunnen, want daarmee maak ik vaak gebruik op KPN-hotspots. Het noemen het bij Asus "Hotspot-mode". Een groot deel van de zogenaamde travelrouters zullen hier geen probleem mee hebben.

Sommige laptops kunnen hun wifi verbinding ook delen. Dat kun je doen met Intel's My WiFi Dashboard(als je een intel wifi netwerkkaart hebt) of connectify.

Ik denk niet dat elke wifi-repeater het zomaar kan. Om het te doen moet je namelijk ook NAT moet uitvoeren, anders ziet de betaalde hotspot als nog meerdere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
Mooie dingetjes die Asus. Hoe zit het met de ontvangt? Die portable routers zijn kleiner dan de antennes op mijn gewone router :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Verwacht net iets minder bereik dan een gewone router. Dat is ruim genoeg om je vakantiehuisje/bungalow/kampeerplekje/hotelkamer te voorzien van Wifi. Meestal zijn het ook geen snelheidsmonsters, maar dat zijn meestal de hotspots waar ze aan hangen ook niet. 20Mbit/s is de max, die ik heb gehad ermee.

In het topic dat nokiaan958GB linkte staan nog wat travel-routers. Maar in ieder geval zoek je een travelrouter
Pagina: 1