Hallo allen,
door een verandering in werksituatie ben ik genoodzaakt een nieuwe werk-pc aan te schaffen. Het primaire doel van deze pc is het analyseren van microCT scans en hierop berwerkingen uitvoeren. Ter indicatie: een gemiddelde scan is ongeveer 9GB groot, en ik dien er vaak meerdere tegelijkertijd in te laden (geheel in het interne geheugen). De voornaamst gebruikte software is Amira en ImageJ.
Naast deze taak zal de pc ook gebruikt worden voor:
- SPSS
- Solidworks
- Matlab
- Illustrator, Photoshop, Indesign
- Office
Wat reeds aanwezig is:
2x Kingston HyperX Blu 16GB - PC3-12800 - DIMM DDR3, 1600MHz, 1.5V, CL10, 2x8GB (in totaal 32 GB)
De wensen:
- klein (de pc zal eens in de zoveel tijd verplaatst moeten worden)
- stil
- moet 4 DDR3 geheugenmodules aankunnen
- monitor moet geschikt zijn voor CT analyse (dus geen TN panel)
- optische schijf niet noodzakelijk
- grote SSD voor inlezen meerdere GB's aan scans
- mogelijkheid tot aansturen van hoge resolutie scherm (2440x ....)
- minimale ondersteuning van 2 schermen, maar liefst 3 of 4
Een maximale prijs heb ik niet, maar minder is beter. De specifieke vragen over mijn zelf samengestelde systeem zijn dan ook:
- bestaat er een kleinere/meer geschikte kast?
- is het moederbord wel geschikt?
- heeft een i5 cpu echt een meerwaarde tov een i3?
- is de gekozen i5 CPU geschikt, of bestaat er een met een betere prijs/kwaliteit verhouding
- Wat is wijsheid betreft de monitor, de Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart of de Dell Ultrasharp U2713H Zwart. De eerste is aanzienlijk goedkoper, maar op internet lees je veel verhalen over blacklightbleeding.
Let op, in het bovenstaande overzicht staan beide monitoren. Ik kan er echter slechts 1 aanschaffen.
Bij voorbaat dank voor het advies.
door een verandering in werksituatie ben ik genoodzaakt een nieuwe werk-pc aan te schaffen. Het primaire doel van deze pc is het analyseren van microCT scans en hierop berwerkingen uitvoeren. Ter indicatie: een gemiddelde scan is ongeveer 9GB groot, en ik dien er vaak meerdere tegelijkertijd in te laden (geheel in het interne geheugen). De voornaamst gebruikte software is Amira en ImageJ.
Naast deze taak zal de pc ook gebruikt worden voor:
- SPSS
- Solidworks
- Matlab
- Illustrator, Photoshop, Indesign
- Office
Wat reeds aanwezig is:
2x Kingston HyperX Blu 16GB - PC3-12800 - DIMM DDR3, 1600MHz, 1.5V, CL10, 2x8GB (in totaal 32 GB)
De wensen:
- klein (de pc zal eens in de zoveel tijd verplaatst moeten worden)
- stil
- moet 4 DDR3 geheugenmodules aankunnen
- monitor moet geschikt zijn voor CT analyse (dus geen TN panel)
- optische schijf niet noodzakelijk
- grote SSD voor inlezen meerdere GB's aan scans
- mogelijkheid tot aansturen van hoge resolutie scherm (2440x ....)
- minimale ondersteuning van 2 schermen, maar liefst 3 of 4
Een maximale prijs heb ik niet, maar minder is beter. De specifieke vragen over mijn zelf samengestelde systeem zijn dan ook:
- bestaat er een kleinere/meer geschikte kast?
- is het moederbord wel geschikt?
- heeft een i5 cpu echt een meerwaarde tov een i3?
- is de gekozen i5 CPU geschikt, of bestaat er een met een betere prijs/kwaliteit verhouding
- Wat is wijsheid betreft de monitor, de Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart of de Dell Ultrasharp U2713H Zwart. De eerste is aanzienlijk goedkoper, maar op internet lees je veel verhalen over blacklightbleeding.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570S Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 60,46 | € 60,46 |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Wit | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 462,05 | € 462,05 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713H Zwart | € 596,51 | € 596,51 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB | € 187,01 | € 187,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.544,03 | |
Let op, in het bovenstaande overzicht staan beide monitoren. Ik kan er echter slechts 1 aanschaffen.
Bij voorbaat dank voor het advies.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.