Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win] Text replacement

Pagina: 1
Acties:

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Beste Tweakers,

Ik zoek een tool die text automatisch voor mij vervangt wanneer ik aan het typen ben.
Dus wanneer ik bijvoorbeeld: "g typ, moet deze vervangen worden door ğ. En wanneer ik "s typ moet deze vervangen worden door ş. Dit scheelt een hoop geklooi met de alt + numtoetsen voor mij.
Enig idee welk (gratis) programma ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt *O*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gezocht en gevonden?
Eigen inzet is een eerste voorwaarde voor hulp. We zijn geen helpdesk en dat willen we ook graag zo houden. Want anders worden onze antwoorden ook van het niveau helpdesk, en daar wordt niemand beter van :)

Having said that: dat zit in Word gewoon ingebouwd :)
alt-shift-dubbele punt en dan een E er na typen zou bijvoorbeeld een E met een trema moeten geven :)
Alleen werkt dta niet overal - maar ook niet alle programma's gebruiken de zelfde karakterset :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kyumia
Texter had ik gevonden, maar die werkt niet met de karakters die ik nodig heb, en daarnaast nog betaalde alternatieven. Verder dan dat ben ik niet gekomen. En het gaat niet alleen om Word, als ik gewoon op internet zit heb ik die karakters ook nodig. ë, é, ï, ü enzovoort is geen probleem. Het gaat mij vooral om deze:
İ ı Ş ş Ğ ğ . Bij deze heb ik geen 'shortcut' op het toetsenbord zitten en met zo'n programma lijkt me dat het op die manier mogelijk is.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:17
Toetsenbord op Turks zetten, en eventueel het schermtoetsenbord aanzetten zodat je kunt zien wat de indeling is.

• Kyumia
Dat is idd een optie, maar net dan zijn alt-codes typen sneller dan continue van keyboard switchen ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Kyumia schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:38:
Dat is idd een optie, maar net dan zijn alt-codes typen sneller dan continue van keyboard switchen ;)
Als je meer dan 1 keyboard heb ingesteld kun je in windows met CTRL+LSHIFT wisselen.

TheS4ndm4n#1919

• Kyumia
Zoiets bedoel ik:
http://www.lexilogos.com/clavier/turkce.htm

Alleen dan in applicatieform zodat ik gewoon overal kan typen.

@RocketKoen
Klopt, maar als je bijvoorbeeld in 1 zin 5x de letter ğ hebt, betekent het dat je voor die ene zin 10x van toetsenbord moet switchen. Dat vind ik een beetje omslachtig. Daarom zoek ik naar iets makkelijkers.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

AutoHotkey heb ik wel voor soortgelijke dingen gebruikt.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.turkishlanguage.co.uk/pics/smallqwerty.jpg

Lijkt toch prima? Turkish-Q heet ie, qwerty layout met de extra karakter toetsen ernaast waar een normale qwerty [];',. heeft. Dus tenzij je ook veel van die tekens gebruikt hoef je denk ik niet constant te switchen toch? Kan me niet voorstellen dat 76 miljoen mensen heel de dag door van toetsenbord layout zitten te wisselen :P

• Kyumia
Klopt, mijn fout, zie het ook nu pas. Hier in Turkije hebben ze een totaal andere layout op hun toetsenbord dan de QWERTY versie:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-9EsGfopsG8s/UWTJ2fUIqfI/AAAAAAAATns/KAZ_rjcx4k4/s1600/Keyboard_TurkishF.svg.png

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hele hippe site (:+) maar volgens mij kan dit programma wel wat jij wilt, zelf een keyboard maken: http://cnt.lakefolks.com

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Kyumia
Voor de mensen die ook op zoek zijn naar iets zoals beschreven staat in OT: PhraseExpress is de oplossing. :) Bedankt allen voor jullie reactie d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Kyumia op 30-03-2014 00:32 ]

Pagina: 1