Toon posts:

Welk werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik ben opzoek naar nieuw werkgeheugen. Ik zou graag 16GB willen maar op het moment zie ik dat het werkgeheugen erg duur is.

Welk geheugen raden jullie aan met 8GB en welk met 16 GB?

groetjes,

doggie03

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk op de QVL van je moederbord als je zeker wilt weten dat het werkt met je moederbord.

Verder is het wel handig om te vermelden welk platform je gebruikt. In de regel heeft een AMD meer aan snel geheugen dan een Intel.

Verwijderd

Wat is je budget voor werkgeheugen en waarom wil je precies nieuw werkgeheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is 100,- althans dit is wat ik in gedachte had.
Klopt het dat de prijzen voor werkgeheugen vrij hard schommelt?

Ik was van plan het werkgeheugen te gaan gebruiken op een Gigabyte GA-990FXA-UD3 moederbord.
Ik ben van plan met bestaande componenten die ik heb liggen en een aantal die ik zelf bijkoop een leuke PC te maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een AM3+ heeft wat minder baat bij (erg) snel geheugen, DDR3-1600, misschien DDR3-1866 is dan snel zat. Gigabytes zijn meestal niet zo heel kieskeurig met geheugen betreft, dus ik zou gewoon het goedkoopste pakken dat je kunt vinden.

Verwijderd

Op de 990fxa-ud3 gaat volgens de website 1866 Mhz wel lukken, maar wat kan jouw processor aan, volgens mij hebben processors toch ook een max snelheid ram?

Wat ga je doen met je pc, wil je gamen, dan is 8 GB genoeg. Ga je video editen en virtuele machines draaien, dan heb je voordeel bij 16 GB.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel interessant om te lezen: reviews: De grote Tweakers-geheugentest

Ik draai hier privé op het moment 8 Hyper-V Guest OS'en op een Host met "maar" 16GB ECC Registered RAM. OS op de host is Windows2012R2 en Hyper-V mag 't geheugen dynamisch gebruiken tot 12GB zodat er ALTIJD 4GB over blijft voor de host (2GB voor de host zou ook nog kunnen overigens).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 29-03-2014 23:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zeer goede informatie ik ben weer wat kennis rijker:)
Ik denk dat ik ga voor 8 GB. Op het moment zal er toch alleen maar op gegamed worden en de gebruikelijk dingen.
over een jaar wil ik de pc gaan gebruiken voor virtualisatie en dan schaf ik misschien dan wel extra 8 GB aan.

Bedankt !!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-02 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik verplaats het topic naar CAA.

Verder kan je het beste als je iets plaatst de relevante context geven (in dit geval het systeem waar het om gaat) en wat je wil bereiken. Dan kunnen mensen beter meedenken.

Succes met de aanschaf!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:31

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:14:
Bedankt voor de zeer goede informatie ik ben weer wat kennis rijker:)
Ik denk dat ik ga voor 8 GB. Op het moment zal er toch alleen maar op gegamed worden en de gebruikelijk dingen.
over een jaar wil ik de pc gaan gebruiken voor virtualisatie en dan schaf ik misschien dan wel extra 8 GB aan.

Bedankt !!
Ik mis in je huidige bericht gek genoeg nog steeds de motivatie om te willen upgraden :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1