Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:16

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
ik heb een nieuwe pc en ik wil mijn foto's inclusief de Photoshop elements tags en teksten.
ik heb al backup geprobeerd en die in de nieuwe pc weer met "herstellen" "geimporteerd. met map structuur behouden.
Dit heeft als nadeel dat ook de documents en settings folders die je niet wil importeren van de oude pc mee komen.

Gewoon de mappen/folders waar je foto's in staan overpompen veroorzaakt niet meenemen van tags en dergelijke.( je moet gewoon alle foto's opnieuw importeren en dan komen de tags en onderschriften niet terug. )

kan iemand me helpen een nette omzetting te krijgen zonder de niet gewenste mappen uit de oude pc?
Ik heb nu bijna alle varianten al geprobeerd... |:( 8)7
Werkt bijv album exporteren? en dan die importeren op de nieuwe pc? )het word een klein bestandje :album.xml als ik dan de folder structuur (dus alleen waar mijn foto's in staan en niet de andere mappen ) kopieer naar nieuwe pc en daarna dit bestand gebruik op de nieuwe pc om mijn foto archief zonder onnodige rommel weer actief te krijgen?

Edit: methode die nu redelijk gewerkt heb is:
1) herstelmap aanmaken in pictures, catalogidata meteen laten omzetten naar nieuwe versie pse
2) PSE in die map de catalogus van oude pc laten herstellen. (krijg je dus ook de niet gewenste mappen zoals "documents en settings")
3 ) alle gewilde mappen via PSE verplaatsen naar je nieuwe fotoarchiefmap.
4)ongewilde mappen die in herstelmap achterblijven met pse verwijderen. (pse afsluiten)
5) omgezette catalogidata oude archief verplaatsen naar juiste map.(is door installatie nieuwe pse al aangemaakt.)
6) pse opstarten catalogi word herkent en vraagt tags te importeren.
Alle onderschriften zijn nu mee genomen.
één nadeel: alle tags zijn niet meer verbonden aan de foto's.(voor zover ik nu kan zien)
maar dat is nog redelijk snel opnieuw te doen.

Niet geheel wat ik wilde maar second best zegmaar. :+

[ Voor 29% gewijzigd door copykat op 29-03-2014 22:50 . Reden: stapje verder in de oplossing vh vraagstuk ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....