Hallo iedereen,
Sinds kort heb ik Windows 8.1 x64 op mijn pc draaien. Vanaf de Sapphire HD6950 loopt er een hdmi-kabel naar mijn receiver, een Sony STR-DH520, die op zijn beurt via een hdmi-kabel het beeld doorgeeft naar mijn scherm, een 24” Acer.
Omdat ik zat was van het werken op 1 scherm heb ik besloten om een tweede scherm (17” NEC) toe te voegen via dvi. De eerste paar dagen werkte het prima, ook wat betreft het geluid, maar sinds gisteren heb ik last van een paar problemen:
Alvast bedankt!
Sinds kort heb ik Windows 8.1 x64 op mijn pc draaien. Vanaf de Sapphire HD6950 loopt er een hdmi-kabel naar mijn receiver, een Sony STR-DH520, die op zijn beurt via een hdmi-kabel het beeld doorgeeft naar mijn scherm, een 24” Acer.
Omdat ik zat was van het werken op 1 scherm heb ik besloten om een tweede scherm (17” NEC) toe te voegen via dvi. De eerste paar dagen werkte het prima, ook wat betreft het geluid, maar sinds gisteren heb ik last van een paar problemen:
- Bij het opstarten van de pc wordt de bios post weergegeven op beide schermen, hierna alleen op de 17” (komt soms voor, 1 van de 4 keer dat de pc wordt opgestart). Via rechtermuisknop > schermresolutie wordt alleen de 17” getoond als beschikbaar scherm. De 24” wordt wel geïdentificeerd maar het is onmogelijk om “bureaublad uitbreiden” te selecteren. Ook niet via windows + P.
- Het geluid werkt niet meer zodra beide schermen zijn aangesloten en alleen de 17” beschikbaar is (lijkt me logisch, aangezien het geluid via hdmi naar de receiver gaat en de 24” niet herkend wordt).
- Als ik op de receiver een andere input selecteer (Xbox 360) terwijl de pc aanstaat dan gebeurd er nog iets anders: de 24” geeft het beeld weer van de Xbox en de 17” begint te knipperen (eventueel kan ik ter verduidelijking een filmpje maken van dit fenomeen). Als de receiver weer op pc-stand wordt gezet dan flikkeren beide schermen om en om, dit stopt op het moment dat ik de dvi-kabel uit de videokaart haal. Dan wordt het beeld alleen weergegeven op de 24” maar er is dan helemaal geen geluid.
Alvast bedankt!