Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Speakers advies voor Marantz SR6005

Pagina: 1
Acties:

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk op advies van een collega + veel googlen een tweedehands Marantz SR6005 receiver op de kop weten te tikken.

Nu wil ik hier graag speakers bij zoeken, maar ik heb zelf eigenlijk geen bal verstand van audio, en mijn collega wist mij ook niet echt verder te helpen.

Wat ik wel weet:
- Ik wil graag een 4.1 of 5.1 set speakers hebben (niet noodzakelijk als set gekocht)
- De front speakers mogen niet hoger dan 26cm zijn, tenzij het niet uitmaakt als je speakers op hun kant legt?
- Alles bij elkaar wil ik max € 650,- uitgeven (bij voorkeur minder)

Ik heb weinig verstand van geluid. Op het moment gebruik ik gewoon de speakers in mijn TV, maar dat geluid vind ik wat te "plat". Mijn Logitech 5.1 PC setje ben ik echter al tevreden mee. Ik wil mijn sound set voor mijn TV echter wel optimaal hebben voor films, gamen en TV kijken.

Ik heb geen idee welk merk/model speakers goed samengaat met deze receiver. Kunnen jullie mij hierin adviseren?

Een combinatie waar ik naar zit te kijken is zoiets:
http://tweakers.net/price...;327876;296449/categorie/

Graag hoor ik jullie feedback.

Alvast bedankt

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Die boston acoustics die je zelf al aandraagt matchen goed met de marantz versterker en klinken daarnaast ook nog eens als een van de beste in die prijs-klasse, maar de a25 past wel niet binnen de 26 centimeter eis die je stelt.

Met de subwoofer heb ik persoonlijk geen ervaring, maar het is bij de keuze van een subwoofer ook mogelijk om van het merk van de overige speakers af te wijken. Kijk eens naar merken als Klipsch, Rel of BK.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij speakers met beperkte hoogte wilt, heb je simpelweg kleine speakers en dat ga je met name bij de laagweergave merken. Ik zou in jouw specifieke geval zeker een sub adviseren. Dan kom je dus op 5.1 uit.

Je zegt zelf "niet noodzakelijk als set gekocht", maar eigenlijk wil je wel een matchende set hebben. Die zijn op elkaar afgestemd qua geluid enzo. vergis je overigens niet in de centerspeaker. Dat ding is bij films zo'n beetje de belangrijkste speaker van de set, want die geeft de stemmen weer.

Voor 650 koop je uiteraard geen echte high end, maar dr kan zeker wel iets fatsoenlijks mee gekocht worden. Een setje BA's kan uiteraard - maar wat let je om op de 2e hands markt te gaan kijken? :)

Vanwaar overigens de harde eis van 26 cm? Vind het maar een apart getal namelijk - en een erg laag getal ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Bedankt voor de reacties.

De 26cm is omdat het anders niet op de boekenplank boven mijn TV past. Ik heb de TV in een wandmeubel staan, en er direct boven is een boekenplank waar de speakers het beste terecht kunnen. Deze plank is echter maar net iets meer dan 26 cm hoog :)

Zou het uitmaken als je boxjes op de zijkant legt? In dat geval is er namelijk een stuk meer mogelijk.

2e hands vind ik ook prima (zo heb ik mijn receiver uiteindelijk ook gekocht), maar zoals ik al zei: ik weet niet goed waar te beginnen.
Ik ga ook eens naar Klipsch, Rel en BK kijken.

Nogmaals bedankt voor het advies zover.

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 10:15
Voor dat geld is er zeker tweede hands veel leuks te koop.
Kijk bijvoorbeeld naar de Monitor Audio Radius (HD) of de KEF eitjes (even zoeken naar de juiste versie van de set, zijn niet allemaal even goed, vooral de subwoofer verschilt per uitvoering, de eitjes zelf zijn eigenlijk altijd wel ok).
De Boston Acoustics SoundWare S 5.1 vind ik ook een mooie set en wordt goed getest.

Succes!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11 09:02

Canon23

>>MY<< world

SpcCwb schreef op zondag 30 maart 2014 @ 01:24:

De Boston Acoustics SoundWare S 5.1 vind ik ook een mooie set en wordt goed getest.

Succes!
Ik heb zelf de soundware genomen, omdat er geen ruimte meer was voor vloerstaanders.

Ik had het de jamo s426 surround set met een BK gemini2 sub, nu dus de soundware S5.1

Grote pluspunt van de soundware de eenheid van het geluid doordat je 5 indentieke speakers hebt. Dit merk je bij film en muziek (tot zover je dat met multichannel wilt spelen) in de ruimtelijkheid van het geluid.

Voor de rest was de jamo set superieur aan de soundware. Voor de rest ben ik tevreden en het is voor mij nu niet anders...

Imo geld hoe groter hoe beter voor films iig :)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En ja, je kan ze prima op hun kant leggen, dat is geen probleem.

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

DigitalGerard schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:56:
De 26cm is omdat het anders niet op de boekenplank boven mijn TV past. Ik heb de TV in een wandmeubel staan, en er direct boven is een boekenplank waar de speakers het beste terecht kunnen. Deze plank is echter maar net iets meer dan 26 cm hoog :)

Zou het uitmaken als je boxjes op de zijkant legt? In dat geval is er namelijk een stuk meer mogelijk.
En hoe diep is de plank waar de speakers op komen te staan precies? Speakers zet je namelijk niet strak tegen de wand, zeker niet als je iets kiest met een reflexpoort aan de achterzijde zoals de Boston Acoustics A25. Als de plank niet heel diep is heb je naast een maximale hoogte ook nog eens maximale diepte te pakken.

Speakers op de zijkant twijfel ik over. Aan de ene kant zijn veelal center speakers niets meer dan een gekantelde versie van een gewone speaker met wat aanpassingen en bij sommige merken is de center gelijk aan de andere. Op dat punt - buiten esthetisch - zie ik geen problemen. Maar aan de andere kant zit je wel met het afstralen van de units, bij XTZ bijvoorbeeld is de tweeter te draaien als je de speaker als center gaat gebruiken. Maar dan heb je het wel weer over een ribbon-tweeter...

Puur voor films, games en series maakt het minder uit als je voor heel kleine speakers (als de SoundWare) neemt met een subwoofer om het midden aan te vullen. Dat klinkt over het algemeen behoorlijk vet. Voor muziek luisteren zou ik dat instant afraden doordat de subwoofer als middentoner gaat dienen. Als purist zou ik sowieso alles afraden met een crossover boven de 100 Hz aangezien je dan de subwoofer kan plaatsen in de ruimte en het afstellen en plaatsen (nog) lastiger wordt. Mijn keuze zou over het algemeen eerder iets van een BA A23 of een Monitor Audio Radius HD zijn dan die SoundWare.

Tevens schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1