Toon posts:

Minecraft game PC (componenten)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Een vriend van mij wilt een paar nieuwe componenten omdat zijn PC raar doet en elke keer uitvalt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt er spellen als Rust ,Minecraft en Titanfall op kunnen spelen (hoeft niet perse op ultra)

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de 300/350 maar om een paar 10tjes doet hij ook niet moeilijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

CPU: AMD Athlon II X2 Processor 3.20 GHz
RAM: 4 GB Kingston (weet niet precies welke)
HDD: Kingston 2 TB
Windows 7 Ultimate (64 bit)
Muis, toetsenbord en monitor heeft hij ook al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, voeding, grafische kaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik gebruik altijd Intel maar voor zo'n goedkoop systeem is het misschien een beetje te duur in vergelijking

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Ik had dit al samengesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 155,30€ 155,30
1ASRock H81M-HDS€ 41,-€ 41,-
1MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING€ 129,94€ 129,94
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,99€ 29,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,23

Is deze post duidelijk genoeg? Ik moet denk ik veel leren om een goede tweaker te worden! :P

Thomas Wolf :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 20:33 ]

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 14:51
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:09:
Aan jullie de eer om een mooie lijst met componenten samen te stellen!
En aan jou de eer om even het DAA beleid door te lezen
DAA beleid

Punt 3. bijvoorbeeld

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
midego schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:21:
[...]

En aan jou de eer om even het DAA beleid door te lezen
DAA beleid

Punt 3. bijvoorbeeld

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Uh.. Ik heb nog nooit een topic dicht zien gaan door een slechte OP? Ben het er wel mee eens dat hij zelf eerst even met een voorstel mag komen

[ Voor 5% gewijzigd door peakrever op 29-03-2014 16:24 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Oh, gesloten kan ie zo worden hoor, is al vaak genoeg gebeurd.

Enfin, volgens mij draait minecraft op zo'n beetje alles wel, een AMD A8 zou wel leuk zijn denk ik.

People as things, that’s where it starts.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:26
Minecraft:

Minimum Requirements:
CPU: Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM: 2GB
GPU (Integrated): Intel HD Graphics or AMD (formerly ATI) Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1
GPU (Discrete): Nvidia GeForce 9600 GT or AMD Radeon HD 2400 with OpenGL 3.1
HDD: At least 200MB for Game Core and Other Files
Java 6 Release 45

Recommended Requirements:
CPU: Intel Core i3 or AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz
RAM: 4GB
GPU: GeForce 2xx Series or AMD Radeon HD 5xxx Series (Excluding Integrated Chipsets) with OpenGL 3.3
HDD: 1GB
Latest release of Java 7 from java.com

Software Requirements:

Minecraft Release 1.6 or newer. Older versions will need to be updated to current versions
Please note that some users experience issues playing Minecraft while using a mismatched version of Java for their operating system (32 or 64 bit), while using certain versions of Java 7, or while multiple versions of Java are installed

Rust:
http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=2229

Verwijderd

Topicstarter
Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:24:
[...]

Uh.. Ik heb nog nooit een topic dicht zien gaan door een slechte OP? Ben het er wel mee eens dat hij zelf eerst even met een voorstel mag komen
Ik had zelf al gezegd dat ik een I5 een goede keuze zou vinden voor de rest zou ik het niet weten omdat ik niet genoeg verstand ervan heb, vandaar deze post.

Een pricewatch heeft ook geen zin met 1 component!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-04 22:36
Een topic aanmaken is leuk als je hulp nodig hebt, maar ik heb het idee dat jij een tweakers forum ziet als je persoonlijke assistent, ik zou wat meer moeite steken in het zelf zoeken naar een leuke configuratie....

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:26
Ik denk dat dit ruimschoots voldoende is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 96,-€ 96,-
1Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost€ 74,51€ 74,51
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 38,38€ 38,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,88

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:25
Kijk eens naar de BBG. Kies het budget gamesysteem, laat behuizing en voeding weg (eventueel intern geheugen, alleen is je OP zo matig dat niet duidelijk is of je vriend al goed en compatible geheugen heeft). En je hebt een systeempje voor <€350.

Neem ook even het DAA beleid door en zorgt ervoor dat je OP aan de eisen voldoet. Dan zal je beter advies krijgen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een i5 heeft een knap belabberde ingebakken videokaart, dus je hebt dan een losse videokaart nodig, waardoor je in rap tempo het budget zal overschrijden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 85,20€ 85,20
1Gigabyte GA-F2A88XM-DS2€ 46,20€ 46,20
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 30,04€ 30,04
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 66,70€ 66,70
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 91,04€ 91,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,17

Leuke, overklokbare, quadcore met behoorlijk goede videokaart.
Prima mobo.
Een leuk kastje.
8GB erg snel geheugen, iets wat een must is voor de APU
Een prima 300w voedinkje
Een 240GB SSD, groot genoeg voor Windows, Rust en Minecraft, waardoor die ook lekker snel zullen opstarten.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit lijstje gemaakt, hij heeft nog een kast en werkgeheugen en heeft geen SSD nodig (vind hij onzin)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 155,30€ 155,30
1MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING€ 129,94€ 129,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,23

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:40
Dat moederbord is PCI-e 2.0, de videokaart PCI-e 3.0.
Maakt dat uit?

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:25
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 69,90€ 69,90
1MSI A78M-E45€ 45,99€ 45,99
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 146,40€ 146,40
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,91€ 36,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,20

Processor in dit systeem past beter bij jouw budget. Hierdoor meer budget voor de videokaart. Verder ga ik er maar vanuit dat je compatible geheugen hebt aangezien je hier (nog steeds) geen duidelijkheid over geeft... Anders gewoon dit er bij prikken.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:23
PCI-E 2 en PCI-E 3 maakt niks uit. Alleen voor high end kaarten.

Eigenlijk is een i3 of atholon genoeg. Bij de Athlon weet ik niet zeker of 300 W genoeg is omdat hij new niet zijn toppen haalt. 350 W zou een wat betere keus zijn voor AMD. Intel is 300W genoeg.

Een SSD is de beste upgrade ooit. Zelfs een pentium 2 gaat er sneller van lopen. Ik denk dat (als ie alleen minecraft speelt) je met een SSD, nieuwe videokaart nieuwe voeding en evt 6 GB/8GB RAM je gewoon een goed systeem hebt om minecraft te kunnen spelen.

Nogmaals wat zijn de componenten die hij nu al heeft ? Als hij al een core 2 quad heeft bijvoorbeeld is een nieuwe processor niet nodig. Ook belangrijk als je meer dan 4Gb werkgeheugen neemt moet je een 64 bit OS hebben. Als 32 bit gaat gebruiken heb je niks aan meer dan 4 GB en zou ik er gewoon 4GB inzetten.

Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost
be quiet! System Power 7 300W
Crucial M500 2,5" 120GB

Deze 3/4 dingen en je hebt een goede upgrade. Kijk wat het ramgeheugen en het OS is. Dan kan je kijken of je 4 GB of 6/8GB geheugen neemt. Ik zou vooral die SSD erbij zetten (let op of je een 2.5 bracket hebt in de kast anders moet je die er bijbestellen) en die voeding vervangen want zo te horen is de voeding aan het overlijden als de PC zomaar uitvalt. Je zou nog zelfs een betere videokaart kunnen kopen zoals de XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition

TIME TO UPGRADE !!!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Even op een rijtje, de dingen die erg handig zouden zijn als je deze vermeld:

Welke kast heb je? als je het niet op tweakers kan vinden moet je even kijken of het een ATX, Micro-ATX etc. is.
Welk geheugen, processor, voeding, moederbord en grafische kaart heb je precies?
Welk specifieke OS staat er op de computer (x64/x86)

Verwijderd

Ik begin wat te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de OP.
Hij opent in een week of 3 eenzelfde aantal Topics over het samenstellen van een nieuwe PC, zonder daarbij zelf enige moeite te nemen en zonder zich aan het DAA beleid te houden.
Wellicht ben ik een botte honde..., het niveau van dit over het algemeen prima informatieve forum gaat er niet mee vooruit.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:39:
Hij opent in een week of 3 eenzelfde aantal Topics over het samenstellen van een nieuwe PC, zonder daarbij zelf enige moeite te nemen en zonder zich aan het DAA beleid te houden.
Wellicht ben ik een botte honde..., het niveau van dit over het algemeen prima informatieve forum gaat er niet mee vooruit.
Ach wat maakt het uit. Zooitje is het zowiezo (hier op tweakers en bij de topic starter). Moet je zien hoe slecht de openingspost is. Daar wordt die wel op gewezen, maar desondanks vliegen de adviezen je in dit topic om de oren (je zou verwachten dat men even afwacht op een duidelijke openingspost zodat goed advies gegeven kan worden. Helaas gebeurd dit ook bij andere zeer slechte openingspost).
Zolang dat gebeurd en er van moderatie geen sprake is, blijft het een zooitje, en verzand de boel nog wel eens in een dooie boel .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:39:
Het spijt me als je het vervelend vind maar dit forum is toch om eventuele vragen te stellen, mijn forum's staan niet vol met spelfouten/typefouten, veel vrienden van me (en ikzelf) zijn van plan of hebben een game pc gebouwd en hebben hier weleens vragen over, ik ben de enige die zich erin wil verdiepen en heb daarom een account op dit forum gemaakt.

Ontopic: Ik ga zo eventjes zijn PC schoonmaken en dan kijk ik wel wat voor componenten hij nu heeft! (En ik zal deze in de openingspost bijvoegen!)

• rickboy333
Reepje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:55:
[...]

Ach wat maakt het uit. Zooitje is het zowiezo (hier op tweakers en bij de topic starter). Moet je zien hoe slecht de openingspost is. Daar wordt die wel op gewezen, maar desondanks vliegen de adviezen je in dit topic om de oren (je zou verwachten dat men even afwacht op een duidelijke openingspost zodat goed advies gegeven kan worden. Helaas gebeurd dit ook bij andere zeer slechte openingspost).
Zolang dat gebeurd en er van moderatie geen sprake is, blijft het een zooitje, en verzand de boel nog wel eens in een dooie boel .
Dit topic word niet gesloten omdat deze tweaker nieuw is. GoT wil niet afgebeeld worden als een ''noob'' onvriendelijk forum. Daarom word er soms een oogje dicht geknepen, als jij of ik precies hetzelfde topic zou openen zou het direct worden gesloten.

Daarnaast als je wat reacties doorleest kom je toch nog wel wat te weten. Hij heeft ook zelf een onderzoek gedaan in post 10. Aangezien deze Tweaker nog redelijk noob is wil ik hem bij deze nog wel helpen en is het een les voor de volgende keer. Hij zou nog zijn eigen opening post nog kunnen aanpassen wat veel mensen denk ik wel op prijs stellen. Daarnaast moet een moderator hem dit uitleggen. Ik ga niet de moderator uithangen, daar heb ik A geen zin in en B het mag niet volgens de Tweakers policy. (de moderator uithangen) Toevallig weet ik dat een paar mods ook redelijk bezig zijn met wat andere dingen zoals Bolletje wat de meeste wel weten waar hij mee bezig is (afstuderen)

@ Mr.Gamer Als je de openings post (jouw eerste bericht) aanpast aan het DAA beleid willen mensen je met alle liefde en plezier helpen en verdwijnen negatieven commands als sneeuw voor de zon B)

TIME TO UPGRADE !!!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Voor minecraft heb je echt geen i5 nodig. Ik speel het met alles op hoogst en render distance 24 op 60 fps met mij GeForce 7300LE (7 jaar oud en 512mb) en 1gb RAM. Echter kan ik op mijn laptop van +/- 2 jaar oud alleen maar met ALLES op low spelen met een i5 en op de geïntegreerde graphics.
Dus neem in ieder geval NIET een i5 om op die IGP te spelen.

Een i5 (als processor dan) is dus overkill. ;)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-04 19:26

Thomg

Aww yiss

Minecraft zonder mods?

De pc uit 2001 draait dat zonder problemen ( Kuch Athlon 1800+ & 7800 AGP ).

• peakrever
'Vanilla' Minecraft is inderdaad niet zwaar, maar zodra je Feed The Beast oid gaat spelen met 100+ mods, wordt het opeens wel zwaar en is een snellere cpu wél handig.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:10:
'Vanilla' Minecraft is inderdaad niet zwaar, maar zodra je Feed The Beast oid gaat spelen met 100+ mods, wordt het opeens wel zwaar en is een snellere cpu wél handig.
Dat handlet mijn pc nieteens *kuch*, baggeroptimalisatie.

Ik heb TS geen woord horen reppen over modded minecraft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Minecraft maar als voorbeeldspel gegeven! Hij wilt ook nog spellen als Titanfall kunnen spelen maar dit hoeft echt niet op ultra (hij is niet zo'n grapicshoertje). Een I5 voor alleen minecraft is inderdaad Multitrippleoverkill maar voor andere spellen enzo is het wel handig. Daarom heb ik ook niet de beste I5 gekocht!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, het setje van jou is al vrij degelijk alhoewel een 750Ti nogal "meh" is qua grafische performance.

In ieder geval een stuk beter dan wat ie nu heeft.

Ben je niet het geheugen vergeten?

• peakrever
Misschienvoor twee tientjes meer een GTX660?

[ Voor 10% gewijzigd door peakrever op 29-03-2014 22:27 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ontopic: Het is niet echt handig als je een topic opent met de naam minecraft game pc en je wilt niet alleen minecraft spelen. Titanfall is een stuk(je) zwaarder.

Offtopic: geen mode nee, minecraft afspelen is het enige waar dat onding goed voor is, het überhaupt openen van minecraft duurt +/-10 minuten maar dan kan ik wel lekker spelen :). Ga binnenkort waarschijnlijk toch een nieuwe pc kopen. But nevermind me, een GTX 750Ti kan Titanfall wel leuk draaien ;)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• peakrever
jorisvdelsen schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:14:

But nevermind me, een GTX 750Ti kan Titanfall wel leuk draaien ;)
Een GTX660 doet dit nog wat leuker en kost maar twee tientjes meer. :o

Verwijderd

Topicstarter
jorisvdelsen schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:14:
Ontopic: Het is niet echt handig als je een topic opent met de naam minecraft game pc en je wilt niet alleen minecraft spelen. Titanfall is een stuk(je) zwaarder.

Offtopic: geen mode nee, minecraft afspelen is het enige waar dat onding goed voor is, het überhaupt openen van minecraft duurt +/-10 minuten maar dan kan ik wel lekker spelen :). Ga binnenkort waarschijnlijk toch een nieuwe pc kopen. But nevermind me, een GTX 750Ti kan Titanfall wel leuk draaien ;)
Ja klopt niet echt goed over nagedacht, ik wilde het eigenlijk veranderen in Low-end gaming PC

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:17:
[...]

Een GTX660 doet dit nog wat leuker en kost maar twee tientjes meer. :o
Je kan veel beter een 270 pakken, die is echt veel beter dan een 660.
+ pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

En je hebt wat leuks.

De 4440 pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed is trouwens goedkoper.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 29-03-2014 21:50 ]

• rickboy333
Corsair (Channel Well) voedingen staan sinds kort bekend als brak aangezien ze secundaire CapXon Elco's gebruiken. Ik raad de Seasonic S12II-Bronze 430W aan, die is wel van goede kwaliteit.

TIME TO UPGRADE !!!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-03 14:22
Nou wil ik niet gaan zeuren, maar het is inderdaad handig (lees: noodzakelijk) als we weten welk geheugen je nog hebt. Aan je op te zien is je processor waarschijnlijk een: AMD Athlon II X2 260 3,2 ghz. Deze processor ondersteund ddr2 geheugen tot 1066mhz en ddr3 geheugen tot 1333mhz. Bron:
http://archive.benchmarkr...d=63&limit=1&limitstart=2

Mocht je nou ddr2 geheugen in je systeem hebben zitten zul je ook nieuw geheugen moeten hebben.

En ja, iedereen is als noob begonnen, mij karma stond een maand of 5 terug ook nog in de min...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

rickboy333 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:07:
Corsair (Channel Well) voedingen staan sinds kort bekend als brak aangezien ze secundaire CapXon Elco's gebruiken. Ik raad de Seasonic S12II-Bronze 430W aan, die is wel van goede kwaliteit.
De M series ja, de standaardvoedingen zijn prima.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt 8)7

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13

hidde212

Free your mind...

rickboy333 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:07:
Daarnaast betekent het niet meteen dat als Corsair voor één serie CWT gebruikt zij dat meteen voor elke serie doen. Dat geldt echter wel voor de CX...M en CX-serie voedingen, alleen wordt zoals gezegd alleen bij de modulaire versie CapXon gebruikt. Bij de normale CX-serie wordt Samxon en Taepo gebruikt, die staan wel als redelijke capacitors bekend.

Ik zou zelf ook een Seasonic verkiezen overigens, is simpelweg nog wat betere kwaliteit. Het is alleen jammer dat ie een tientje meer kost ;)
Laatstgenoemde heeft overigens wel 2x PCI-e x6, wat handig mocht zijn als je een kaart hebt die boven de 150W slurpt (R9 270X, HD 7870 of GTX660 Ti en hoger).

...and your ass will follow

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Op zich als de Seasonic genomen wordt kan TS ook de 7870 halen, die doet het nipt beter dan de 270 voor niks meer.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13

hidde212

Free your mind...

En heeft ook wat meer OC ruimte door de extra stroomtoevoer, dat zag ik tenminste uit de meeste reviews naar voren komen.

...and your ass will follow

Pagina: 1