Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

11.6'' laptop voor ongeveer 400 euro

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Mijn broer is opzoek naar een 11.6'' laptopje welke hij makkelijk mee kan nemen op reis. Nu vind je op het internet verschillende resultaten maar in deze prijsklasse kun je helaas niet je keuze maken aan de hand van reviews.

Nu heb ik al even rond gekeken en kwam bij de volgende twee modellen uit:
http://tweakers.net/price...pire+V5-122P-61456G50nss/

Waar de laptop hoofdzakelijk voor gebruikt zal worden is internet gebruik. Ook af en toe een beetje word/excel en natuurlijk met name ook voor muziek afspelen.

Hebben jullie op of aanmerkingen bij bovenstaande modellen of toevallig nog een totaal ander model wat goed binnen dit budget past? :)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die Acer lijkt mij een goede keus. Er zit ook een ips scherm in en dat is ook wel erg prettig.
Ook heeft lenovo nog wel een prima 11 inch thinkpad model die jr kan overwegen.

reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2014 bij de alternatieven.

Hier het discussietopic voor extra info: [LBBG] Budgetlaptop februari 2014

[ Voor 45% gewijzigd door Jornv op 29-03-2014 15:56 ]

Verwijderd

Op zich zijn die processors snel genoeg voor je gebruik. Ik zou echter iets meer betalen zodat je een i3 hebt: pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT179H Aan de andere kant zou je ook een SSD kunnen plaatsen in zo'n goedkoper model.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 17:30 ]

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Is dit niks?

Volgens het aanbiedingstopic zou er morgen bovendien een kortingsactie zijn van 10% op electronica bij BS. De 150 euro die je dan over houdt zou je kunnen gebruiken om er een SSD in te zetten. Bovendien krijg je er Office 2013 bij kado.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb tijdje terug voor EUR 400 een 2e hands Lenovo x220 gekocht. Het is een model van 3 jaar terug, maar de Core i5 erin is aanzienlijk krachtiger dan wat je nieuw voor dit budget kunt kopen, verder is het vederlicht en de build quality is aanzienlijk beter dan een netbookje.

Nu nog is EUR 400 een erg scherpe prijs voor een x220, maar alles wat ik hier schrijf zou ook voor z'n voorganger, de x201 opgaan en die heb je zelfs voor EUR 225. Voor dat geld heb je alsnog een Core i5 (zij het eerste generatie), 4GB RAM en een degelijk, licht subnotebookje. Wel zal accu niet meer zo best zijn en de HDD is niet meer van deze tijd. Maar voor EUR 75 heb je een nieuwe 9-cel accu (9 uur accuduur haalbaar!) en voor hetzelfde bedrag ook een SSD. Dus voor minder dan budget kun je een Core i5 met splinternieuwe accu en SSD hebben. Evt kun je resterend budget steken in een nieuwe WiFi NIC (iets als de Intel AC-7260), al moet je dan wel een non-whitelist BIOS flashen.

In totaal heb je dan iets ronduit superieurs aan wat je nieuw kunt kopen. Enig minpunt van deze Lenovo's is het scherm - de resolutie is niet hoog (x220 1366x768, x201 1280x800) en het zijn beroerde TN-panelen. Maar goed, dat heb je met een EUR 400 netbook ook.

Oslik blyat! Oslik!