Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanbaten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-06-2014
Beste Tweakers,

Ik wil graag een desktop/laptop aanschaffen ergens deze dagen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Wellicht kunnen jullie mij adviseren. Het onderstaande gaat uit van een laptop, maar als jullie met die informatie een desktop aanraden hoor ik het graag. In mijn huidige situatie heb ik geen bureau op mijn kamer en werk ik vaak op verschillende plekken in het huis op mijn laptop. Voor een desktop zou ik die situatie moeten veranderen.

Budget:
€ 1000,- (eventueel iets meer als er echt een duidelijke meerwaarde in zit)

Computergerelateerde hobbies:
- Ontwikkeling van Software (mobile, windows/linux desktopapplicaties, webapplicaties en games) in verschillende talen
- 3D modelling
- Incidenteel audio/video bewerken of maken (FruityLoops oid, Adobe AfterEffects etc.)
- HD Film/Series kijken op extern scherm
- Programmatjes uitproberen (in eigen OS of Virtual Machine i.v.m. virussen)

Doelstellingen (al deze punten moeten soepel werken):
- Programmeren in zware IDE's zoals Visual Studio, Netbeans en Eclipse. Eventueel ook naast elkaar.
- Kunnen genereren van resources voor games, waaronder 3D-modelling (3D's max, Maya, Blender, Cinema4D), Image-editing (Photoshop, Illustrator, Gimp, Paint.NET) en Audio-editing (Audacity, FruityLoops)
- Eén of meerdere virtuele systemen kunnen draaien (VirtualBox met Ubuntu, Windows Xp, etc) waarbij in het virtuele systeem gewoon professioneel gewerkt kan worden
- Gamen, zowel voor entertainment als voor ontwikkeling. Spellen zoals BF3/4, Crysis 1/2/3, FarCry 1/2/3, alle Call of Duty spellen en sommige RTS-spellen. Het liefst op zo'n hoog mogelijke kwaliteit.
- 3+ jaar goed mee kunnen werken
- Geschikt voor professioneel gebruik

Vereisten:
- Schermresolutie Full HD+ (i.v.m. overzicht op vele schermpjes tijdens programmeren) op minimaal 15.6"
- Geintregeerde microfoon (i.v.m. teamoverleg over skype)
- Geintregeerde wireless adapter
- HDMI uit
- VGA uit (omdat de meeste monitoren van mij ook VGA zijn)
- Minimal 3 USB aansluitingen
- Stereo audio uit (front)
- DVD-RW drive (Blu-ray mag ook uiteraard)

Pros:
- Dicht kunnen gebruiken zonder problemen (zoals hitte) als desktopvervanging
- Mogelijkheid om een 5.1/7.1 audioset aan te sluiten
- SSD!
- Lange accuduur
- 16:9 beeldscherm
- Mat scherm
- Geintregeerde webcam
- Externe microfoon in
- Aux audio in
- Cardreader
- Convertible
- USB3
- Bios met network wake-up en booten vanaf USB
- Meerdere schermen aansluiten
- Infrarood (voor afstandbediening e.d.) en Bluetooth
- Mooi design (mijn huidige laptop HP DV6-1030ed vind ik best mooi)
- Beetje fatsoenlijke ingebouwde speakers

Cons:
- Hitte (ik vind het erg vervelend als mijn polsen smelten bij het typen)
- Gehorig (bij mijn huidige laptop stijgt hij soms nog net niet op)
- Slap materiaal (bijvoorbeeld dat de onderkant eraf brokkelt, dat het scherm niet blijft hangen op zijn plaats of dat het toetsenboord meeveert als je een key indrukt)

Mijn huidige laptop is meer dan 3 kilo en daar heb ik nooit een probleem mee gehad, dus dat lijkt me geen punt om rekening mee te houden.

Mijn eigen kennis:
Ik ben een software engineer en zodoende weet ik uiteraard wel wat de verschillende onderdelen in een laptop/pc doen. Soms ook op welke manier, maar de subtiele verschillen in hardware weet ik vaak niet. Ik snap bijvoorbeeld dat een 7200rpm hdd sneller is dan een 5400rpm, maar ik heb geen ervaring met het verschil. De voordelen van een grotere L2 cache in een CPU zijn voor mij ook alleen maar theoretisch evenals het geheugen in een GPU. Ook het verschil tussen de M variant ten opzichte van de normale variant is mij niet geheel duidelijk. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een desktop en een laptop met dezelfde hardware, maar dan alles in een M variant (indien beschikbaar). En als er een wezenlijk verschil zitten tussen die varianten, waarom dragen ze dan dezelfde naam. In verband met te verdeling in virtuele machines en overal prestaties denk ik dat quad+ cores en veel geheugen een goede start zou zijn.

Ik heb op Tweakers al gekeken naar de Best Buy Guide en een aantal reviews. De Asus N550JV lijkt daarbij best een aardige optie (mooi design ook) evenals de BTO X-BOOK 15CL58. Ik weet niet precies hoe goed deze aan mijn doelstellingen voldoen. Ik heb daarvoor te weinig verstand van de hardware. Van BTO heb ik nog nooit gehoord. Ook het gebrek aan een SSD in de Asus vind ik erg jammer.

Jullie begrijpen dat ik hier gewoon even alle wensen heb genoemd. Ik hoop mijn doelstellingen te kunnen halen, maar wellicht is niet alles even realistisch.

Heeft iemand advies? Kun je daarbij aangeven welke punten je daarbij in acht hebt genomen?

Alvast bedankt!

Twan

[ Voor 1% gewijzigd door twanbaten op 29-03-2014 15:00 . Reden: Extra eigen voorstel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ik ben bang dat je een groter budget nodig hebt, of zware concessies moet doen. Een andere optie is nog om een flinke desktop te kopen, die dan ook nog is veel sneller is. De laptops die je zelf hebt gevonden zijn volgens mij niet krachtig genoeg voor alle dingen die jij wil doen.

Voor 1189-25=1174 euro (web25 als kortingscode)
MEDION® ERAZER® X6825 laptop
Intel® Core™ i7-3630QM processor, Windows 8, 15,6" Full HD LED, 16 GB RAM, 750 GB HDD, NVIDIA® GeForce GTX680M, Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter, 120 GB SSD

Heeft alle power die je nodig hebt en een ssd. Nadelen zijn slechte koeling/bouwkwaliteit en een slecht beeldscherm.

Of neem een desktop met als basis de BBG van maart. Stop er in plaats van 8GB,16GB in en verander de videokaart in iets wat goedkoper is zoals een r9 280x/gtx770 als je denkt dat je al die kracht niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een Asus N56 is denk ik het meest geschikt voor jouw gebruik, en ongeveer het krachtigst dat je kan krijgen voor jouw budget. Als je een N56 koopt met 6GB intern geheugen en dat upgrade naar 8 of 16GB, en er zelf een ssd inzet, heb je een erg snelle machine die volgens mij wel aardig aan je eisen voldoet. Een N56 kost 800,- pricewatch: Asus N56VB-S4061H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22

D4NG3R

kiwi

:)

Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:37:
Een Asus N56 is denk ik het meest geschikt voor jouw gebruik, en ongeveer het krachtigst dat je kan krijgen voor jouw budget. Als je een N56 koopt met 6GB intern geheugen en dat upgrade naar 8 of 16GB, en er zelf een ssd inzet, heb je een erg snelle machine die volgens mij wel aardig aan je eisen voldoet. Een N56 kost 800,- pricewatch: Asus N56VB-S4061H.
Al ben ik het eens om voor een Asus N56 laptop te gaan. Neem er dan wel eentje met een GT750M en 7200RPM schijf.

De TS vereist een DVD speler, aangezien de N56 geen plaats bied voor een 2e HDD/SSD zonder de DVD speler te verwijderen, is het wel zo handig om een 7200RPM schijf te hebben.

Het probleem is dat je dan al snel over de €1000,- heen gaat.

Ik ga de TS alvast verzekeren: "Het liefst op zo'n hoog mogelijke kwaliteit." mag je gaan droppen. Voor €1000,- red je dat niet. Dan ga je hard naar de €1500,-.

Edit: Ontwijk BTO. Die voldoet aan al je con's :+ . Het is vrij goede hardware, maar de koeling laat het al snel weten - en de kwaliteit van de behuizing is waardeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 29-03-2014 19:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Bij de omschrijving van de TS moet ik toch heel erg denken aan de Thinkpad W serie. Ja die is wel een stuk duurder maar ik denk dat je daar wel heel erg veel blijer mee gaat zijn dan de Asus N56!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
D4NG3R schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:44:
[...]

Al ben ik het eens om voor een Asus N56 laptop te gaan. Neem er dan wel eentje met een GT750M en 7200RPM schijf.

De TS vereist een DVD speler, aangezien de N56 geen plaats bied voor een 2e HDD/SSD zonder de DVD speler te verwijderen, is het wel zo handig om een 7200RPM schijf te hebben.
Foutje van mijn kant inderdaad, dit is een N56 met GT750M: pricewatch: Asus N56VV-S4069H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:00:
[...]

Foutje van mijn kant inderdaad, dit is een N56 met GT750M: pricewatch: Asus N56VV-S4069H.
En nog steeds een 5400RPM schijf ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Is er dan een versie met 7200rpm schijf?

Er is nog wel budget voor een grote ssd:
pricewatch: Crucial M500 2,5" 480GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
D4NG3R schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:05:
[...]

En nog steeds een 5400RPM schijf ;) .
Dan aan jou de eer om er eentje met 7200rpm te zoeken :+

Maar even serieus: wat is de meerwaarde van een 7200rpm schijf als er toch een ssd naast zit voor de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Aangezien de ts een dvd drive als vereiste heeft zal het een beetje lastig worden om een ssd te combineren met een hdd bij de n56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:27:
Maar even serieus: wat is de meerwaarde van een 7200rpm schijf als er toch een ssd naast zit voor de software?
Jornv schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:34:
Aangezien de ts een dvd drive als vereiste heeft zal het een beetje lastig worden om een ssd te combineren met een hdd bij de n56
+ wat ik al eerder aangaf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Je eisen vereisen gewoon een workstation, als desktop kan je dat wel binnen je budget krijgen, maar wil je dat in een laptop ga je al snel richting de €1500. Voor een desktop kan je gewoon de mainstream/high-end BBG pakken, en de videokaart downgraden + de processor upgraden naar i7.

Ruwe opzet, zoiets krijg je dan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,50€ 279,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 268,03€ 268,03
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 78,-€ 78,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,50€ 60,50
1Cooler Master VS V550S€ 75,40€ 75,40
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 91,04€ 91,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.048,37

Als je toch een laptop wilt moet je je budget gaan verhogen (wellicht kan je zakelijk nog wat regelen, als is het maar BTW aftrek). Je komt dan als snel in de Lenovo ThinkPad W540 lijn. Daar wil je nog een i7 op, een K2100m, 8GB RAM, en dan nog dingen als back-lite keyboard, een grotere batterij en een betere WiFi kaart. Los niet duur, als je het bij elkaar optelt wel.

Je zal een van de volgende drie dingen op moeten geven, namelijk je budget, je eisen of je formfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
De Asus N550JK komt binnenkort beschikbaar, misschien interessanter dan de N56 want: met de GTX 850M een stuk snellere GPU, en een IPS scherm. Een SSD upgrade na aankoop is dan wel zinvol.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29
De Y-serie lijkt me anders ook wel een geschikte kandidaat.
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/ideapad/y-series/y510p/

Hier is een voorbeeld met de GT 755m in SLI: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510P-00043NL

Ongeveer zoals de workstation maar dan gericht op de consument.
Iets mindere processor maar ook een lagere prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door Xepos op 30-03-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanbaten
Ik zal nog eens goed kijken naar de mogelijkheden voor een desktop, maar ik vrees dat daar op andere gebieden te grote wijzigingen nodig zijn om dat te laten werken. Qua prestaties is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Skynick schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:01:
Voor 1189-25=1174 euro (web25 als kortingscode)
MEDION® ERAZER® X6825 laptop
Intel® Core™ i7-3630QM processor, Windows 8, 15,6" Full HD LED, 16 GB RAM, 750 GB HDD, NVIDIA® GeForce GTX680M, Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter, 120 GB SSD

Heeft alle power die je nodig hebt en een ssd. Nadelen zijn slechte koeling/bouwkwaliteit en een slecht beeldscherm.
Dit systeem is toch aardig boven budget. Ik maak me ook wel zorgen over de koeling, ook omdat dat gehorigheid impliceert. Vooral omdat in hem het zwaarst belast als ik de laptop dichtgeklapt zou hebben (gamen, extern scherm + input). Wat is er specifiek slecht aan het beeldscherm en waar uit zich dat in?
Ontwijk BTO. Die voldoet aan al je con's :+ . Het is vrij goede hardware, maar de koeling laat het al snel weten - en de kwaliteit van de behuizing is waardeloos.
Ik heb inderdaad een video-review gezien van een BTO waarin het allemaal niet erg stabiel lijkt te zitten. Toch is dat niet mijn grootste zorg, want ik ben over het algemeen erg voorzichtig en gebruik hem voornamelijk in huis. Koeling is een groter probleem.
Ik ga de TS alvast verzekeren: "Het liefst op zo'n hoog mogelijke kwaliteit." mag je gaan droppen. Voor €1000,- red je dat niet. Dan ga je hard naar de €1500,-
Dit heb ik sowieso verkeerd verwoord. Ik bedoel hoe hoger de kwaliteit hoe beter. Dus als ik een spel op low moet spelen om binnen budget te blijven is dat opzich ok. Maar ik hoop wel alle genoemde spellen in ieder geval te kunnen spelen. Daarbij moet gezegd worden dat als ik voor bijvoorbeeld FarCry 2 al op low/medium moet gaan spelen, ik dat wel teleurstellend vind.
Arthur-M. schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:37:
Een Asus N56 is denk ik het meest geschikt voor jouw gebruik, en ongeveer het krachtigst dat je kan krijgen voor jouw budget.pricewatch: Asus N56VB-S4061H.
De N56 is inderdaad wel een optie, maar ik denk dat ik de rest van het budget dan zou gebruiken om een flinke SSD te kopen als vervanging voor de HDD. Ik heb nu 400GB HDD in mijn HP laptop zitten en alhoewel die nu vol zit heb ik dat nooit echt een probleem gevonden. Ik ben zo'n gebruiker die eens in de zoveel tijd de hele HDD leegt en dan een image terugzet. Als ik echt in hoge nood zit sluit ik wel iets extern aan. Hoe zit het met koeling en gehorigheid in deze N56 dan?
Ramon schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:50:
Bij de omschrijving van de TS moet ik toch heel erg denken aan de Thinkpad W serie. Ja die is wel een stuk duurder maar ik denk dat je daar wel heel erg veel blijer mee gaat zijn dan de Asus N56!
Deze is inderdaad ook wel flink boven budget. Waarom associeer je deze serie met mijn beschrijving? En waarom word ik blijer van de Lenovo dan van de Asus N56?
Balance schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:53:
Als je toch een laptop wilt moet je je budget gaan verhogen (wellicht kan je zakelijk nog wat regelen, als is het maar BTW aftrek). Je komt dan als snel in de Lenovo ThinkPad W540 lijn. Daar wil je nog een i7 op, een K2100m, 8GB RAM, en dan nog dingen als back-lite keyboard, een grotere batterij en een betere WiFi kaart. Los niet duur, als je het bij elkaar optelt wel.
Ik zal komende week eens kunnen peilen bij mijn werkgever of daar nog wat ruimte is, maar ik verwacht dat ze daar niet aan beginnen aangezien ik de laptop niet nodig heb om mijn werkzaamheden voor hun te kunnen doen. De W540 + aanpassingen is een behoorlijk kostenplaatje.
BerendBoon schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:58:
De Asus N550JK komt binnenkort beschikbaar, misschien interessanter dan de N56 want: met de GTX 850M een stuk snellere GPU, en een IPS scherm. Een SSD upgrade na aankoop is dan wel zinvol.
Waarneer komt deze dan precies uit? Ik kan dat zo gauw niet vinden. Hoe dan ook, ik zie hem niet voor onder de € 1115,-. Aangezien bij deze volgens mij ook maar een HDD/SSD slot aanwezig is kom ik dan ook alweer op een behoorlijke totaalprijs als ik de SSD upgrade doe.

Misschien moet ik ook nog even wat toelichten op de doelstellingen:
Het lijkt mij dat elk systeem met een quad core 2.4+Ghz (boost 3.4+Ghz) en 8+Gb aan geheugen wel moet voldoen voor het fatsoenlijk kunnen draaien van virtuele systemen. Zware IDE's draaien kan ik nu opzich ook wel (soms een beetje traag) in mijn HP laptop uit 2009, dus het lijkt mij sterk dat daar zich echt een probleem in vormt. Maar hoe sneller een directory-structuur geanalyseerd kan worden op wijzigingen hoe beter! Hetzelfde geld eigenlijk ook wel voor de game-resources. Die maak ik nu ook al, maar soms is dat allemaal wat traag en als ik bijvoorbeeld een grote 3D-scene probeer te bewerken gaat het allemaal wat stroef. Een mid-range laptop 4 jaar later moet dat toch sowieso beter doen? Waarvoor ik dan wel expliciet een goede videokaart voor nodig heb is gamen, maar zoals gezegd hoeft dat niet per se het paradepaardje van Nvidia te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Vraagje, kan je niet eventueel niet beter een externe dvd speler gebruiken dan een externe hdd?

Zoiets: pricewatch: Samsung SE-208DB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanbaten
Jornv schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:53:
Vraagje, kan je niet eventueel niet beter een externe dvd speler gebruiken dan een externe hdd?

Zoiets: pricewatch: Samsung SE-208DB Zwart
Dat zou wel kunnen. Het heeft alleen niet mijn voorkeur. De externe HDD zou alleen in noodgevallen zijn. Als ik een SSD van 480GB vol krijg op mijn laptop is het meestal voor mij toch alweer tijd om op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 20:16
De n56-vv is qua koeling, bouwkwaliteit en beeldscherm echt top. Ik heb hem zelf nu een kleine week. geüpgraded naar 12gb werkgeheugen icm met een 240gb Kingston HyperX SSD. HIerdoor bleef ik nog onder de €1000,- wat mijn budget zelf ook was.

Ik ben nu Battlefield 3 aan het downloaden om te kijken hoe hij hier op presteert. Dit duurt nog wel een halve dag maar zodra ik resultaten heb zal ik ze met je delen.

Edit: 1920x1080 - Medium preset & 1600x900 - High preset beide resoluties/instellingen 30-35 fps.

[ Voor 15% gewijzigd door Cwookie op 31-03-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanbaten
Cwookie schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:32:
De n56-vv is qua koeling, bouwkwaliteit en beeldscherm echt top. Ik heb hem zelf nu een kleine week. geüpgraded naar 12gb werkgeheugen icm met een 240gb Kingston HyperX SSD. HIerdoor bleef ik nog onder de €1000,- wat mijn budget zelf ook was.

Ik ben nu Battlefield 3 aan het downloaden om te kijken hoe hij hier op presteert. Dit duurt nog wel een halve dag maar zodra ik resultaten heb zal ik ze met je delen.

Edit: 1920x1080 - Medium preset & 1600x900 - High preset beide resoluties/instellingen 30-35 fps.
Nou, dat is best aardig. Ik heb er geen verstand van, maar denk je bf4 en crysis3 te kunnen draaien (low+)?
Wat is jouw primaire doel voor je N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 20:16
twanbaten schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:54:
[...]

Nou, dat is best aardig. Ik heb er geen verstand van, maar denk je bf4 en crysis3 te kunnen draaien (low+)?
Wat is jouw primaire doel voor je N56?
Stuur me beide spellen en ik zal het voor je testen! :*) Geintje natuurlijk. Ik kan wel gaan gokken en zeggen "ja", maar dan blijft het puur bij gokken. Volgens systemrequirementslab.com zou ik beide spellen gewoon moeten kunnen spelen.

Zelf gebruik ik hem voor de studie. Hierbij gebruik ik programma's als Maya, Unity, Adobe after effects/premiere pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus N56 is idd de beste optie lijkt me, wil je binnen je budget blijven. Upgraden met SSD en 16GB aan RAM (geloof me, doen .. als je een beetje zware projecten in 3ds max, cinema 4d, blender en after effects hebt zitten).

Wil je meer? Tsja .. dan zit je inderdaad in de workstation klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennie777
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Twanbaten,

Ook ik zat met dit probleem, ik draai ook alle mogelijke zware software en heb als hobby gamen .
Helaas heb ik ook gemerkt dat met een budget van 1000€ dit niet kan lukken.
Na veel opzoekwerk heb ik uiteindelijk de HP Envy DV7 7390EB aangeschaft. (link onderaan)

De laptop is zeer geschikt qua hardware en kan de software "gemakkelijk" naast elkaar draaien.
Zoals je gaat zien zitten er alleen 2HDD's in van 1TB. Deze heb ik kunnen vervangen zonder meerkosten te doen, door ze te vervangen met een samsung ssd en een WDC hdd (links onderaan).

Hopelijk heb ik je bij deze geholpen met je keuze.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

Link laptop: http://www.laptopshop.be/...vy-dv7-7390eb-azerty.html
Link SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
Link HDD: pricewatch: WD Green WD20NPVX, 2TB

Eerste keer dat ik zo'n tekst getypted heb met m'n HP Elitepad 900.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroennie777 op 01-04-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanbaten
Jeroennie777 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:12:
Twanbaten,

Ook ik zat met dit probleem, ik draai ook alle mogelijke zware software en heb als hobby gamen .
Helaas heb ik ook gemerkt dat met een budget van 1000€ dit niet kan lukken.
Na veel opzoekwerk heb ik uiteindelijk de HP Envy DV7 7390EB aangeschaft. (link onderaan)

De laptop is zeer geschikt qua hardware en kan de software "gemakkelijk" naast elkaar draaien.
Zoals je gaat zien zitten er alleen 2HDD's in van 1TB. Deze heb ik kunnen vervangen zonder meerkosten te doen, door ze te vervangen met een samsung ssd en een WDC hdd (links onderaan).

Hopelijk heb ik je bij deze geholpen met je keuze.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

Link laptop: http://www.laptopshop.be/...vy-dv7-7390eb-azerty.html
Link SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
Link HDD: pricewatch: WD Green WD20NPVX, 2TB

Eerste keer dat ik zo'n tekst getypted heb met m'n HP Elitepad 900.
Die HP DV7 lijkt niet meer verkrijgbaar te zijn. Ik kan ook geen prijs achterhalen. Je zegt dat het budget van 1000,- te weinig was. Waar heb je dan op ingeleverd bij je aankoop? Alleen de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanbaten
Ik heb hem nog niet gekocht, maar het wordt waarschijnlijk de Asus N56 met een grote SSD. Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1