Toon posts:

Game PC ~€550.-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe desktop in elkaar bouwen voor mezelf op het gebied van gaming. De PC zal hoofdzakelijk worden gebruikt voor sociaal media, photoshop (low-medium niveau) en gamen op minimum medium tot high graphics voor de komende 1,5/2 jaar. Ik wil graag met deze PC een tijdje meegaan en na een tijd eventueel upgraden wanneer het daarvoor nodig is!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals ik al hierboven uitlegde wil ik met dit nieuwe systeem maar 3 dingen en dat zijn het gebruik van sociaal media, photoshoppen en gamen. Ik heb niet een eis dat de game het op ultra graphics moet draaien al is dit altijd leuk meegenomen! ;)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een redelijk klein budget voor deze Game PC en zal doen ook niet meer dan €550.- kunnen uitleggen hiervoor! De verzendkosten rekenen ik hier dan niet bij dus zal mijn totaal rond de €560-€570.- euro komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik 'slechts' een ding wat ik voorlopig mee zou willen nemen naar mijn nieuw systeem en dat is een monitor. De monitor is een Samsung SyncMaster 713bm en zal voorlopig nog gebruikt worden bij het nieuwe systeem. Uiteindelijk wil ik dit beeldscherm gaan vervangen door een ander (2e hands) beeldscherm rond de 19-22 inch. Ik neem naast de monitor ook mijn toetsenbord en muis mee maar dit zou geen gevolgen moeten hebben voor mijn nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrijwel alles op een monitor, muis en toetsenbord na.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren want meestal betaal ik voor het merk nog extra en met dit budget is dit zeer ongunstig. Ik wil vooral dat het systeem soepel draait maar hij hoeft ook niet binnen 10 seconden opgestart te zijn want ik kan me geen SSD veroorloven in dit budget lijkt me.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag zo lang mogelijk willen doen met de PC met kleine upgrades in de komende jaren. Ik eis geen Ultra high end Game PC want dit is niet te doen met een budget van €550.- euro. Het systeem moet wel een paar games aankunnen zoals F1 2013, Assetto Corsa en Battlefield 4. De laatst genoemde game hoeft echter niet op ultra te draaien! De game 'Project Cars' zal hier ook later nog aan worden toegevoegd al is deze game niet erg met het vragen van je CPU/GPU en RAM.

Ik heb op dit moment dit lijstje samengesteld maar weet niet zeker als dit een goed systeem zal zijn en als ik in de toekomst nog ruimte heb om eventueel te kunnen upgraden.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ej2nbievagv.jpg

(Ik wist niet hoe ik mijn lijst kon delen vandaar dat ik er een afbeelding van heb gemaakt, excuses ervoor!)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat geheugen gaat alleen passen met een hamer, je hebt nu laptop geheugen namelijk. Je moet normale DIMM's hebben, ook is Corsair vaak wat duurder dan Crucial.

Verder ziet het er eigenlijk wel prima uit. Met dit systeempje moet je prima kunnen gamen te komende tijd.

People as things, that’s where it starts.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is je derde topic inmiddels, wat is er mis met de vorige twee?

Verwijderd

Goeiemiddag

als je toch geld wil besparen, kijk ook eens op tweehands sites of hier bij vraag en aanbod voor bepaalde dingen, zo heb ik mijn coolermaster elite431+ incl 1 fan ook maar voor 10 euro kunnen krijgen zgan, en me videokaart ook voor een tientje aangeschaft de radeon hd 4870, scheelt toch een hoop centen wat je dan evt. weer voor wat anders kan gebruiken, ik ben namelijk nu voor een kleine 400 euro klaar, en kan zo goed als elke game goed spelen :D

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, een Radeon HD4870 is een oud stroomvretend monster, zonder DX11. Een HD7870 is een hele goede kaart voor dat geld.

Met een HD4870 kun je iig BF4 op FullHD op High wel vergeten, tenzij je graag diashows speelt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Dat kan zo zijn, maar hij draait verder goed, ik hoef niet persee alles op ultra te hebben, en speel het meeste dayz standalone, en het gaat ook om het voorbeeld en niet dat hij die moet nemen, dat hoor je mij niet zeggen, ik kon hem voor een tientje aanschaffen en voorlopig draait hij bij mij perfect en kan ik dayz alles op high zetten zonder problemen, nogmaals het is maar een voorbeeld als je wilt bezuinigen (reden doet er even niet) kan je ook goedkoop iets in elkaar zetten om te gamen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
@wagenveld; zijn budget wordt steeds hoger ;)

@Joey; Lees even Handleiding Pricewatch daar staat uitgelegd hoe je hier een lijstje kan plaatsen :Y)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock B85M Pro4€ 53,-€ 53,-
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 150,04€ 150,04
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,95€ 48,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,91€ 36,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,20

Onder de €550 zonder verzendkosten.

Later kun je er dan een after-market koeler, ssd en dvd-brander (of bluray) bij doen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Een SSD kan wel in je budget. Dan heb je wel een budget case, en een budget moederbord, maar wel die ssd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock H81M-DGS€ 36,91€ 36,91
1Club3D Radeon HD 7870 '13Series€ 144,95€ 144,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Zalman ZM-T4€ 21,-€ 21,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,91€ 36,91
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,30€ 56,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,37

• NitroX infinity
@Arthur; Die HD 7870 is maar bij één winkel te verkrijgen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• peakrever
NitroX infinity schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:21:
@Arthur; Die HD 7870 is maar bij één winkel te verkrijgen.
Is dat een probleem dan? Hij is namelijk gewoon leverbaar binnen 24 uur.

• NitroX infinity
Omdat je extra verzendkosten zal hebben als je de rest van de onderdelen niet bij die winkel koopt. Bovendien heeft die winkel niet zo'n hoge score.

• peakrever
Volgens mij zijn er dan twee keuzes die de ts kan maken:

1. Hij gaat 10 euro over z'n budget en heeft een SSD met R9 270
2. Hij blijft binnen z'n budget en koopt een betere case (en moederbord).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel al een stukje verder met mijn computer alleen zit ik nog steeds met een probleem. Ik kan via een vriend die tevens bij de winkel werkt korting krijgen op de computer die ik eventueel zou willen hebben maar ik weet nou niet wat ik moet denken over de videokaart. Het lijkt me namelijk een videokaart die niet een ruime tijd mee zal gaan in het gamen van deze tijd en aangezien ik hier wel een tijdje mee wil doen is dit dus belangrijk!

De computer waarover ik het heb bevat:

De CPU - AMD FX8120
Het Moederbord - Gigabyte GA-990XA-UD3
Het RAM Geheugen - Kingston HyperX 1600Mhz (2x4GB)
De GPU - 2x Palit GTX660Ti Jetstream
De voeding - Thermaltake Thoughtpower XT 775 Watt
De case - Zalman Z11 Plus

In mijn ogen lijkt deze PC wel een tijdje mee te kunnen als ik gauw kijk naar de CPU, het moederbord en RAM geheugen echter maak ik me wel een beetje zorgen om de GPU omdat ik hier vrijwel niks over weet en als deze het een tijdje zou uithouden met een game zoals Battlefield 4. Ik hoef de game niet op ULTRA te draaien maar hij moet toch wel zeker aan een HIGH stand kunnen draaien.

Iemand die me meer kan informeren over de GPU?

In ieder geval alvast bedankt!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-04 13:10
Een sli opstelling zou je eigenlijk niet moeten willen overwegen, wanneer het werkt kan het leuke prestaties opleveren, maar als de drivers er niet voor werken zit je met een videokaart die niets meedoet aan prestaties en wel stroom verbruikt. Ook is de amd cpu minder toekomst bestendig.

Als je voor het intel systeem gaat kan je gemakkelijk over 2 a 3 jaar besluiten er een nieuwe gpu in te doen en de levensduur van de pc rekken. Met het amd systeem zal dat wat lastiger gaan.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Met die twee GPU's kan je gemakkelijk Battlefield 4 op 1080p, ultra spelen >60FPS.

Verwijderd

Huh, dat laatste lijstje kun je toch nooit voor onder de 550 euro kopen?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-04 19:10
BF4 gaat wel lukken: LINK

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1