Toon posts:

MicroSD vergrendelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een action camera gekocht die beelden opneemt en opslaat op een microSD kaart. Ik probeer deze MicroSD vergrendelen met een wachtwoord. Afgelopen dagen heb ik verscheidene software uitgeprobeerd Zoals TrueCrypt.

Het probleem: De MicroSD kaart moet vergrendeld zijn maar zodra ik film moet hij wel beelden opslaan in deze vergrendelde kaart. Het enige formaat dat mijn camera accepteerd is FAT.

Hieronder zie je de content van de MicroSD. Ik wil dus dat mijn camera nogsteeds beelden opslaat in het mapje DCIM terwijl de gehele kaart vergrendeld is met een wachtwoord of iets dergelijks
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0iYUwpV.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 11:31 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat kan dus niet.
Als de kaart vergrendeld is (met een wachtwoord), heb je geen toegang. Dat is het hele principe van een dergelijke bescherming. Of je nu wil lezen of schrijven, dat gaat niet zolang deze vergrendeld is. Logisch lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Reepje op 29-03-2014 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het principe waar ik naar zoek is dat de bestanden die in de vergrendelde SD zitten wel geupdate en aangemaakt kunnen worden (bijv. als de camera filmt) maar alleen maar te bewerken zijn op een computer als je het wachtwoord weet.

raar dat zoets niet bestaat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 11:33 ]

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-12 09:15
Je kan zoiets doen met onderandere PGP, maar ik weet bijna zeker dat jouw camera dat niet ondersteund.

Je camera heeft dan jouw public key en encrypt daar alles mee, en jij decrypt het met jouw private key.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 21:57
Dat zal niet kunnen zolang de camera niet zoiets ondersteund.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12 19:53
Onmogelijk.
Als de camera er naar kan lezen/schrijven, kan een ieder ander dat ook.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Veel duurdere camera's kennen wel een certificate-based encryptie. De goedkope camera's zoals waar de TS het over heeft kennen dat niet... daarvoor is hun OS en compute kracht niet sterk genoeg. Ze doen maar één ding goed, en dat is hun sensor uitlezen, comprimeren naar h264, en dat wegschrijven naar een geheugenkaart. Encryptie is juist van nature iets wat lastiger "general purpose" te maken is. RED-system camera's kunnen het echter wel. Alleen die schrijven weer niet op MicroSD.

TS: Leg eens uit wat je wil, wat wil je filmen, waarom moet dat af-camera versleuteld worden, en waarom alléén met een wachtwoord ontsleutelen? Er zijn zoveel manieren van encryptie, van sterk tot zwak! Als je vertelt wat je wilt doen, en wat je hebt, camera-technisch, kunnen we je misschien helpen. Wie weet de hele geheugenchip overslaan en rechtstreeks via DP of HDMI opnemen, ofzo...

• Reepje
  • Niet online
Umbrah schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:08:

TS: Leg eens uit wat je wil, wat wil je filmen,
Ik denk dat je dat niet wil weten :X

Verwijderd

Topicstarter
@Umbrah: Het is een normale actie camera zoals een GoPro. Ik gebruik hem voor het opnemen van timelapse videos.

Ik vind het best dat mensen de bestanden kunnen zien zolang ze de bestanden maar niet kunnen deleten. Ik wil de enige kunnen zijn die materiaal kan deleten en bewerken. en ik dacht dat als je een wachtwoord op die SD zet ik dit een beetje kan beheren. Ik heb geen zin om elke file handmatig te encrypten zodat iedereen behalve ik de file alleen kan lezen, dit moet automatisch gebeuren als het bestand word aangemaakt.

Ik heb er simpelweg te weinig verstand van, als je een alternatief weet, graag

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 11:31 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een file encrypten biedt geen bescherming tegen verwijderen. alleen tegen de inhoud succesvol te begrijpen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hoe bescherm ik de files dan? zodat niemand behalve ik het kan deleten?

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:36:
hoe bescherm ik de files dan? zodat niemand behalve ik het kan deleten?
De camera / sd card niet uit handen geven.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idd camera niet uit handen geven

als je ongelijkjes wil voorkomen en toch de kaart aan iemand wil geven kun je hem in een adapter stoppen met een write protect schuifje (en hopen dat hij/zij hem er niet uit haalt)

Afbeeldingslocatie: http://mcuoneclipse.files.wordpress.com/2013/05/sd-card-lock.png

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 29-03-2014 11:45 ]

Iperf

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Duurdere camera kopen die NTFS/EXT4/Windows/Linux-stijl rechtenstructuren kent met authenticatie-lagen. Start bij ongeveer €5000. Wat je wil kan niet met goedkope cameraatjes. FAT(32/EXTFAT) is niet voor niks gekozen: het is een simpel filesystem met erg lage licentiekosten en het houd de camera simpel en goedkoop, terwijl het alle gemakken, voordelen, EN nadelen van "tape" bied: iedereen kan overal bij. En het is niet bijster redundant (geen journalling, weinig parity, etc...).

De enige manier die je hebt om te zorgen dat de bestanden zelf veilig zijn is om ze zodra ze klaar zijn op een NAS/Filestorage unit te zetten. Of desnoods: het hele compressie & storage systeem van de camera omzeilen en via HDMI rechtstreeks naar een PC of NAS storen. Kan een duur, of, als je tweaker bent, goedkoop geintje worden. Goede plek om te starten: http://www.ebay.com/bhp/hdmi-capture-card. Je zit zo te zien echter op een Mac, dus dat kan lastiger worden.

Als dit trouwens je kostenwinning is, dan zul je misschien moeten overwegen om een kosten/baten analyse te maken van: hoe groot is het risico, hoe duur is het als dit gebeurt, en hoeveel wil ik investeren (tijd/geld > zelfbouw of off-the-shelf als je meer geld verdiend tijdens het doorwerken tegenover tijd aan zelfbouw besteden) om dit te voorkomen.

Ik denk dat ik je redelijk op weg heb geholpen. Voor de duidelijkheid, raad ik je aan om je eens in te lezen in SD en FAT. Je kunt alleen op software niveau gaan versleutelen/rechten niveaus gaan toekennen door met third party containers te werken (eg: grote PGP file op de drive die je weer mount alsof het een drive is), maar 100% zeker dat je goedkope cameraatje dat niet snapt, draait immers geen OS op.
Pagina: 1