upload snelheid heel laag

Pagina: 1
Acties:

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom:
Op mijn Windows 7 PC heb ik sinds kort het probleem dat mijn upload snelheid heel erg laag is.

- upload snelheid getest via speedtest.nl vanaf andere computers / tablet: 758 kbps (= normaal voor mijn ADSL verbinding)
- upload snelheid vanaf mijn probleem Windows 7 machine: 20 - 40 kbps (of lager, blijft vaak hangen..)
- download snelheid is gewoon goed, en niet anders dan op andere apparaten / OS
- tot ongeveer een week geleden was upload ook normaal op deze probleem windows PC
- dingen die ik heb veranderd aan mijn PC de afgelopen week: windows updates / Hitman Pro geinstalleerd en gedraaid

Ik heb al verschillende testen uitgevoerd:
- windows firewall uit: upload nog steeds heel traag
- de kabel in een andere computer stoppen: De upload is dan goed, dus het niet de kabel / netwerk kaart / modem / switch / internetverbinding
- uploaden naar een computer in het eigen netwerk: heel lage snelheid: dus het is niet de internetverbinding
- draaien van een Ubuntu boot CD: upload snelheid is goed: dus het is niet de hardware / het zit in Windows / software
- in Windows draai ik een virtuele machine (Oracle Virtual Box): upload snelheid heel traag: het zit dus niet in de software die windows draait
- drivers netwerk kaart opnieuw installeren: upload nog steeds heel traag
- hitman pro gedraaid: alleen wat tracking cookies, die verwijderd: upload nog steeds heel traag
- microsoft security essentials gedraaid: niets gevonden
- ander IP adres in eigen netwerk (om zeker te zijn dat er geen conflict is): upload nog steeds heel traag

Ik weet het niet meer..
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Dank bij voorbaat!!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 16:50
Toevallig een driver update gehad voor de netwerkkaart zo ja probeer m terug te zetten naar de oudere versie!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eerst ff een testje met iperf ?

(en je kan het lokaal op je vertrouwde netwerk uitvoeren)

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 29-03-2014 12:44 ]

Iperf

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Clean Install doen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• zsparrow
Bedankt voor de snelle antwoorden, mijn reacties:
- drivers: ik heb zowel oudere als nieuwere drivers geprobeerd: geen verschil
- clean install ... dat hoopte ik nu net te voorkomen.. maar ik zie het er wel van komen :-(
- iperf: Ik ken het niet... maar als ik lees op wikipedia zie dat het een tool voor netwerk testen is. Gaat het meer doen dan bevestigen dat mijn upload heel snel is?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met iperf test je je netwerk zonder afhankelijk te zijn van je harddisk, daarmee kun je dus dingen uitsluiten

Iperf

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Welke netwerkkaart?
Welke (verdere) hardware?
Welke drivers heb je gebruikt?
Hoe is de snelheid als je tegelijkertijd op beide (pc en tablet) een speedtest draait?
Heb je de pc al gescand?
Maak je gebruik van torrents?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

hoe is je snelheid via http://speedtest.ziggo.nl

speedtest.nl is zeer onbetrouwbaar

[ Voor 40% gewijzigd door NeHoX op 29-03-2014 12:12 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Staat je netwerkkaart op 'auto', of full of op half duplex?(ik zou 'auto' verwachten)
wat voor switch heb je?
waarschijnlijk gaat hier iets mis.

• zsparrow
Wonder geschied.
Nadat het probleem een anderhalve week bestond, was het vanmorgen ineens opgelost..

Het enige bijzondere dat is gebeurd is dat de elektriciteit een tijdje van de computer af is geweest.. Of dat een oplossing geweest kan zijn....???

Het lijkt mij bijna van niet: zoals ik al aangaf werkte de upload wel goed toen ik met een Ubuntu Live de computer had opgestart, dus het leek niet aan de hardware te liggen..

Verwijderd

NeHoX schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:08:
hoe is je snelheid via http://speedtest.ziggo.nl

speedtest.nl is zeer onbetrouwbaar
Die link die je doorgeeft is precies hetzelfde als Speedtest...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:07:
[...]

Die link die je doorgeeft is precies hetzelfde als Speedtest...
Lees ook de TLD...

speedtest.net is een reclamesite van Ookla, maker van speedtestsoftware. Halve wereld draait spul van Ookla, op die site kun je op deelnemende servers van Ookla klanten testen. Hoe betrouwbaar die servers zijn verschilt. Laatste tijd zijn de meeste naar Ookla v3 geupgrade en zie ik erg consistente en betrouwbare resultaten tot iig 200Mbps (sneller heb ik thuis niet :P ), maar er zitten nog altijd maandagmorgenservers tussen en sowieso kreunen en steunen meerdere in de piekuren.

Maar dat is niet waar NeHoX het over had. Hij had het over:

speedtest.nl is een speedtestsite uit het jaar nul met vaste testbestand van paar honderd kB dat zelfs ADSL snelheden niet fatsoenlijk kan testen, laat staan kabel- en glasgeweld. Site hoort in een museum thuis, niet op het internet anno 2014.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1