Tweakers,
Vorige week mezelf overgehaald om toch maar eens Battlefield 4 te downloaden, ondanks het feit dat de meeste onderdelen in mijn PC sterk verouderd zijn. Dit viel dus flink tegen, eigenlijk valt er alleen met alles op Low te spelen.
Daarom is het tijd om wat onderdelen te vernieuwen, dit is mijn huidige setup:
Mijn doel is eigenlijk om BF4 op High danwel Ultra te kunnen spelen voor een redelijk budget. Als met dit budget Ultra niet bereikt kan worden is High ook prima, heb begrepen dat de eisen tussen deze 2 nogal groot zijn.
Zal hieronder wat vragen beantwoorden waardoor het geheel hopelijk wat duidelijker wordt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals al aangegeven BF4 soepel op High/Ultra kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het lijstje hieronder is eigenlijk wel de max wat het mag gaan kosten. Het liefst minder, bijvoorbeeld omdat het erg overkill is qua producten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Eigenlijk alleen mijn huidige SSD(Samsung 840 EVO) & het geheugen(Corsair DDR3 8GB, 2 maanden oud). Sta open voor suggesties hierin.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- GPU
- CPU
- Moederbord
- Voeding
- Eventueel processorkoeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua GPU heeft AMD de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet specifiek. Erg luidruchtig moet het liever niet maar verder niks bijzonders.
Ga je overklokken?
Nope.
Had zelf dit lijstje samengesteld:
Eventuele alternatieven qua GPU, als je vindt dat 1 van onderstaande beter past bij mijn verhaal, dan hoor ik dat graag! Andere alternatieven hoor ik ook graag:
Alvast dank voor alle hulp!
Vorige week mezelf overgehaald om toch maar eens Battlefield 4 te downloaden, ondanks het feit dat de meeste onderdelen in mijn PC sterk verouderd zijn. Dit viel dus flink tegen, eigenlijk valt er alleen met alles op Low te spelen.
Daarom is het tijd om wat onderdelen te vernieuwen, dit is mijn huidige setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Mijn doel is eigenlijk om BF4 op High danwel Ultra te kunnen spelen voor een redelijk budget. Als met dit budget Ultra niet bereikt kan worden is High ook prima, heb begrepen dat de eisen tussen deze 2 nogal groot zijn.
Zal hieronder wat vragen beantwoorden waardoor het geheel hopelijk wat duidelijker wordt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals al aangegeven BF4 soepel op High/Ultra kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het lijstje hieronder is eigenlijk wel de max wat het mag gaan kosten. Het liefst minder, bijvoorbeeld omdat het erg overkill is qua producten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Eigenlijk alleen mijn huidige SSD(Samsung 840 EVO) & het geheugen(Corsair DDR3 8GB, 2 maanden oud). Sta open voor suggesties hierin.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- GPU
- CPU
- Moederbord
- Voeding
- Eventueel processorkoeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua GPU heeft AMD de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet specifiek. Erg luidruchtig moet het liever niet maar verder niks bijzonders.
Ga je overklokken?
Nope.
Had zelf dit lijstje samengesteld:
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Asus M5A97 R2.0 | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280X royalQueen | € 259,75 | € 259,75 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 532,68 | |
Eventuele alternatieven qua GPU, als je vindt dat 1 van onderstaande beter past bij mijn verhaal, dan hoor ik dat graag! Andere alternatieven hoor ik ook graag:
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Hawk | € 220,99 | € 220,99 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 269,- | € 269,- |
| 1 | XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 227,50 | € 227,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 907,39 | |
Alvast dank voor alle hulp!
[ Voor 24% gewijzigd door Kubusje op 29-03-2014 01:13 ]