Monitoren met inbuilt speakers - niet aan beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:52
Hallo tweakers,

zucht... ik zoek me al dagen helemaal het lazerus naar een fijne monitor maar het wil maar niet echt opschieten. Ik zal upgraden van mijn huidige HP Pavilion w1907v dus ik denk dat het sowieso een verademing zal zijn om moderne technologie op mijn bureau te hebben staan, maar door de vele doemverhalen in reviews over dode pixels, ghosting, zwart dat niet écht zwart is en monitoren die terug worden gestuurd durf ik haast geen keuze meer te maken. Komt nog eens bij dat ik:

- Best lang ben, en dus een monitor wil hebben die zo'n 50 cm hoog is vanaf het bureaublad,
- het liefst een HDMI ingang in de monitor wil hebben,
- de monitor 24" 1920x1080 moet zijn (27" vind ik te groot en 22" te klein)
- Ik eigenlijk built-in speakers wilde hebben aangezien ik dat ook prettig vond in mijn huidige monitor,

maar... is dat eigenlijk nog wel de moeite waard? Ik ben nogal een neuroot wat betreft een "schoon" bureau dus alleen het idee al dat er op de hoeken van mijn tafel losse speakertjes komen te staan (laat staan een subwoofer waarvan ik dus echt niet weet waar ik 'm kwijt kan) maakt me al onrustig, maar ik vrees dat ik er eigenlijk niet onderuit kan als ik een monitor wil hebben die gewoon van degelijke kwaliteit is. Via de pricewatch kom ik namelijk voornamelijk uit op Iiyama en BenQ monitoren waar ik veel slechte reviews over lees, en juist de populaire 24" monitoren uit de BBG's en andere sites (Dell ultrasharp enz...) hebben allemaal geen speakers. Wellicht terecht, want ik kan me voorstellen dat ze toch niet van goede kwaliteit zouden zijn maar ja...

Ik twijfel nu, zijn de 24" monitoren met ingebouwde speakers van dusdanige kwaliteit dat ik er geen spijt van ga hebben , of toch maar aan de goedkope speakersetjes... ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech LS11€ 15,13€ 15,13
1Logitech LS21€ 21,-€ 21,-
1Logitech Z313€ 28,46€ 28,46
1Logitech Z323€ 31,70€ 31,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 96,29

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 19:27

Croga

The Unreasonable Man

Mijn advies zou zijn: Ga voor losse speakers!

Zo'n beetje alle flatpanels die ik ken hebben brakke speakers. Dat is ook niet zo raar; speakerkwaliteit rust vooral op de bewegingsruimte van de cone en in een flatpanel heb je geen bewegingsruimte.
Speakers in flat TVs, van goedkoop tot high-end, van LG tot Sony, hebben allemaal brakke speakers (Samsung is de enige die nog een beetje acceptabel was).

Ikzelf heb een Creative setje van 19,95 naast m'n scherm staan en die zijn oneindig veel beter dan wat er in verschillende schermen ingebouwd zit.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is ook maar net waar je ze voor gebruikt natuurlijk. Voor Windows geluidjes zijn ingebouwde speakers prima. Wil je gaan gamen dan zou ik een goede headset aanraden.
Dingen als muziekje op de achtergrond is wellicht een aparte speaker set wel fijn, maar je hebt zeker niet per se een 2.1 set nodig (sterker, ik zou dat afraden). Aan de andere kant is een 20 euro Logitech dingetje niet een echte stap omhoog van de ingebouwde speakers. Ik zou eerder eens naar zoiets kijken
pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II
of wellicht
pricewatch: Logitech Speakersysteem Z320

edit: zal nog even een leuke monitor met speakers erbij zetten dan ;)
1920x1200 IPS
pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart

[ Voor 12% gewijzigd door wagenveld op 29-03-2014 00:44 ]

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12 10:39
of een soundbar :) http://tweakers.net/price...TiZKBIQWJ6anBmVaqSlalBLQA

[ Voor 80% gewijzigd door Morress op 29-03-2014 00:45 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mijn advies, speakers in de monitor is het handigst.

Enige nadeel is dat de geluidskwaliteit wat minder is, maar dat merk je niet zolang je niet gaat switchen tussen hifi speakers en je interne speakers. Je went als het ware aan het geluid en dan is het goed te doen.

En het scheelt een ongelooflijke draden zooi op je bureau en eronder.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb enigzins ook ervaring met speakers in monitoren en mijn ervaring is dat recentere speakers in die monitoren van beduidend mindere kwaliteit zijn als die van 5-6+ jaar geleden.

Smiling as the shit comes down...

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Aan speakers op het bureau heb ik ook een hekel. Destijds heb ik gekozen voor een monitor van Dell met bijbehorende (maar los aan te schaffen) soundbar: pricewatch: Dell Sound Bar speakers for E-seriesmonitors

Afhankelijk van de gezochte geluidskwaliteit kan dat prima werken.

[ Voor 3% gewijzigd door saviour op 29-03-2014 08:29 ]

• timberleek
  • Laatst online: 05-12 21:57
als je naar 1200p schuift kun je deze krijgen:
pricewatch: LG 24EB23PM Zwart

24" IPS met speakers.

Alleen DVI-D ipv hdmi, maar dat is een simpele converter(kabel)

edit:
En of je speakers in het scherm wilt of niet, dat is afhankelijk van je gebruik en wensen denk ik

[ Voor 17% gewijzigd door timberleek op 29-03-2014 10:57 ]

• misterdutch
  • Laatst online: 30-06 22:52
saviour schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:28:
Aan speakers op het bureau heb ik ook een hekel. Destijds heb ik gekozen voor een monitor van Dell met bijbehorende (maar los aan te schaffen) soundbar: pricewatch: Dell Sound Bar speakers for E-seriesmonitors

Afhankelijk van de gezochte geluidskwaliteit kan dat prima werken.
Bedankt voor de tip! Hoe is die soundbar bevallen? Ik verwacht er geen concerthal-kwaliteit van. Maar het idee dat ik degelijk geluid zou kunnen krijgen zonder losse speakerset, bevalt me op zich wel. Op internet heb ik er niet veel over kunnen vinden. Dus hoe bevalt het jou?

Ik twijfel nu nog over een Ultrasharp U2312HM, Ultrasharp U2414H en Ultrasharp U2412M. Met die soundbar dan. Eventueel losse speakers, als die soundbar gewoon écht niet klinkt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die ingebouwde speakers zijn maar klein en als je veel naar muziek luistert is dat niet echt denderend.
Ik snap dat je niet veel op je bureau wilt, maar deze zijn vrij slank: pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III

Klinken ook nog eens als een klok
/hebzezellufook :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Speakers in de monitor geven geluid. Daar is eigenlijk ook alles mee gezegd. Wil je een beetje lekker muziek kunnen luisteren dan heb je losse luidsprekers nodig.

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 14:03
Of een gewone tv nemen: pricewatch: LG 24MA53 Zwart

Wel ff kijken naar aansluit mogelijk heden!
Pagina: 1